Lapkritį Lietuvos mokyklose jau 14-ąjį kartą vyko informatikos ir informatinio mąstymo konkursas „Bebras“. Šiemet jis pritraukė rekordinį skaičių moksleivių – informatikos uždavinius šių metų konkurse sprendė 41 708 mokiniai iš 567 mokyklų. Tokiam dideliam dalyvių skaičiui turėjo įtakos viena iš šių metų naujovių.
„Šių metų konkurse pirmą kartą dalyvavo ir mažiausieji – 1–2 klasių moksleiviai. Tad dabar „Bebras“ įtraukia visus mokinius, nuo pirmokų ir dvyliktokų“, – džiaugėsi konkurso iniciatorė ir sumanytoja Vilniaus universiteto (VU) Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto profesorė Valentina Dagienė.
Dvi savaites trukusiame konkurse, kaip ir kasmet, aktyviausi buvo 5–6 ir 9–10 klasių moksleiviai iš Vilniaus, Vilniaus rajono, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio savivaldybių mokyklų.
„Tendencija daugelį metų yra ta pati – jaunesnėse (5–6 kl.) klasėse tarp dalyvių daugiau mergaičių, vyresnėse jų mažėja. 11–12 klasėse paprastai merginų sumažėja trečdaliu“, – pastebi prof. V. Dagienė.
Pasak konkurso organizatorių, bendros dalyvių informatikos žinios kasmet vis gerėja. Prie to prisideda jau 14 metų vykstantis „Bebro“ konkursas, padaręs poveikį visai uždavinių sprendimo kultūrai. Mokiniai priprato prie netradicinių, kitokių nei mokyklinėse programose, žaismingai pateikiamų uždavinių.
Organizatoriai stengiasi kasmet sukurti vis patrauklesnius uždavinius, pritaikytus skirtingo amžiaus vaikams. Ypač daug dėmesio skiriama 1–4 klasių moksleivių uždaviniams. Juose tekstai būna glaustesni ir trumpesni, o prie suformuluotos užduoties pateikiami paveikslėliai yra panašūs į vaikiškų knygų iliustracijas. Bet svarbiausia, kad tie uždaviniai lavintų informatinį mąstymą.
Informatinis mąstymas reikalingas ne tik informatikams, tai visiems piliečiams labai svarbus mąstymo gebėjimas.
„Informatinio mąstymo konkursas „Bebras“ pirmiausia skirtas motyvuoti mokinius mokytis informatikos, todėl jame gali dalyvauti ne tik patys stipriausi ir geriausi informatikos mokiniai. Visiems mokiniams turi būti sudaromos vienodos galimybės išbandyti savo jėgas šiame konkurse“, – teigė prof. V. Dagienė.
Informatinio mąstymo ugdymas – kompleksinis uždavinys, kurio metu ugdomi pagrindiniai įgūdžiai: problemų sprendimas, abstraktus, loginis mąstymas, įvairios uždavinių sprendimo strategijos, duomenų analizė ir apdorojimas, algoritmavimo, programavimo, automatizavimo supratimas, sprendimų perkėlimas, išvadų darymas, apibendrinimas.
Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ metu „Litexpo“ rūmuose vyko „Bebro“ konkurso laimėtojų ir dalyvių apdovanojimai. Svečius pasveikino konkurso iniciatorė prof. V. Dagienė, VU studijų prorektorius doc. Valdas Jaskūnas, Švietimo ir mokslo ministerijos vyriausioji specialistė Marytė Skakauskienė, VU Matematikos ir informatikos fakulteto prodekanas Linas Būtėnas. Geriausiai konkurse pasirodžiusiems 1–12 klasių mokiniams buvo įteikti diplomai ir pagyrimo raštai.
Suvenyrus šventėje dalyvavusiems mokiniams dovanojo Vilniaus universitetas, „Alliance for Recruitment“, „Nasdaq“, „Šviesos konversija“, „Baltic Amadeus“, „Visma“, Riešutukas.lt, „Oho“ kryžiažodžių grupė.
Bilietus į parodą dovanojo A. Guogos paramos fondas.
Kasmet Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose vykstantis informatinio mąstymo konkursas „Bebras“ yra pasaulinės iniciatyvos dalis. Konkursas 2004 m. gimė Lietuvoje, o jos kūrėja VU Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto profesorė V. Dagienė yra viena žinomiausių moterų pasaulyje informacinių technologijų srityje.
Komentarų nėra. Būk pirmas!