Spalio 13 d. Vilniaus universiteto bibliotekos B3 auditorijoje vyks Bernardo Bertolucci filmo „Konformistas“ („Il conformista“, 1970) peržiūra.
Filme „Konformistas“ Freudo psichoanalizės teorija pritaikoma analizuojant politinės korupcijos, galios ir manipuliacijos aspektus – šios veiklos poveikį individams. Tokia pat psichoanalizės teorija pritaikyta ir kitame B. Bertolucci filme „Voro strategija“.
Žinoma, kad B. Bertolucci idėjas formavo keletas darbų: Wilhelmo Reicho „Masinė fašizmo psichologija“ (1933) ir Ericho Frommo „Pabėgimas iš laisvės“ (1951). Abu darbai tyrinėjo psichologines totalitarizmo šaknis. Savo ruožtu B. Bertolucci „Konformiste“ aiškina Italijos fašizmo susiformavimo priežastis remdamasis perversijos ir politinės neurozės sąvokomis, kurias paskatino politinė priespauda bei autoritarinis režimas. „Konformiste“ tokia perversija atspindima pasitelkus homoseksualumo metaforą. Vaizduojamas nerimas dėl asmeninio nevisavertiškumo, nukrypimo nuo normos, ir tai pastūmėja įžeistą individą kompensacijos troškimo – totalitarinės valstybės garbinimo link. Pagrindinio filmo herojaus Marcelio homoseksualiniai troškimai yra numalšinami bei išstumiami, tačiau tai tam tikra prasme paaiškina, analizuojant konkrečią visuomenės grupę, kaip fašizmas įsigalėjo Italijoje. Filme „Konformistas“ labiau pasikliaujama Freudo, o ne marksizmo idėjomis – čia susiejami politiniai ir psichologiniai motyvai, siekiant pavaizduoti socialinį realizmą kine.
Režisierius – Bernardo Bertolucci. Scenarijaus autorius – Bernardo Bertolucci. Vaidina: Jean-Louis Trintignant, Stefania Sandrelli. Kompozitorius – Georges Keleru. Italija, Pranzūcija, Vakarų Vokietija, 1970. Trukmė 111 minučių. Originalo kalba italų, titrai – anglų kalba.
Bernardo Bertolucci (g. 1941 m. kovo 16 d.) gerai žinomas kino pasaulyje – tai vienas garsiausių Italijos kino režisierių. Perėmęs tam tikrus Godard‘o, Visconti ir Pasolini kūrybos principus, B. Bertolucci išgarsėjo trilogija apie politinės ideologijos poveikį visuomenei. Filme „Prieš revoliuciją“ (1964) jis analizavo komunizmo, o „Konformiste“ ir „Voro strategijoje“ (abu 1970) – fašizmo poveikį žmonėms. Kurdamas šiuos filmus, B. Bertolucci bendradarbiavo su talentingu operatoriumi Vittorio Storaro. Juose taip pat išryškėjo savitas režisieriaus stilius, kuriam būdingos literatūrinės ir filosofinės užuominos, ekspresyvi režisūra, sudėtinga pasakojimo maniera, sklandus kameros darbas ir ritminis montažas. Politinės ideologijos ir jos poveikio individui problema (konformizmas) tapo daugelio B. Bertolucci filmų leitmotyvu.
Dėmesio, vietų skaičius ribotas, todėl būtina registracija! Prašome registruotis el. paštu indre.jankeviciute@mb.vu.lt. Jeigu gausite laišką su registracijos patvirtinimu, į kino vakarą tikrai pateksite. Jeigu liks laisvų vietų, į kino vakarą galės patekti ir neužsiregistravusieji.
Komentarų nėra. Būk pirmas!