Pirmadienį įvykusiame susitikime su VU Komunikacijos fakulteto Informacijos ir komunikacijos katedros prof. dr. Marija Stonkiene, kuri buvo išrinkta tarp geriausių 2011 metų dėstytojų, aptarti virtualios mokymosi aplinkos ir darbo su ja privalumai ir trūkumai. Susitikimą organizavo Vilniaus universiteto Kokybės vadybos centras.
M. Stonkienė komunikacijos ir informacijos krypties studentams skaito kursus, susijusius su teisiniu reguliavimu. Pasak jos, sudominti teise kitos krypties studentus būna gana sunku, todėl čia labai padeda naujos technologijos ir inovatyvūs mokymo būdai.
Profesorė džiaugėsi galimybėmis, kurias darbui su studentais suteikia Vilniaus universiteto virtuali mokymosi aplinka. Iš esmės, tai yra informacinė sistema, kuri leidžia pateikti studentams kurso medžiagą, organizuoti studentų darbą ir pan. „Tai taip pat yra puiki dėstytojo ir studento komunikacijos priemonė“, – pažymi M. Stonkienė. Dėstytoja gyrė sistemos suteikiamas galimybes struktūruoti pateikiamą medžiagą, talpinti ne tik tekstinius, bet garso ir vaizdo dokumentus. „Svarbu ir tai, kad studentams galima suteikti prieigą prie medžiagos tik tam tikram laiko tarpui“, – akcentuoja M. Stonkienė.
Pasak dėstytojos, darbas su informacine sistema gali labai praversti įvedant aukštojoje mokykloje modulinę studijų sistemą, kas šiandien yra ypač aktualu Vilniaus universitetui. „Virtuali mokymosi aplinka modulinei sistemai yra tiesiog fantastiškas instrumentas. Daug žmonių gali dirbti prie vieno mokymosi šaltinio, o dėstytojas gali matyti, ką kiekvienas konkretus studentas išmoko, bei tai, ko jo išmokė kiti dėstytojai“, – pažymi M. Stonkienė.
Dar vienas instrumentas, kurio patogumą akcentavo M. Stonkienė – kompiuterinė egzaminavimo sistema. Ši sistema padeda sudaryti testą ir vėliau dirbti su juo per egzaminą ir po (dėstytojas mato statistiką – kurie klausimai studentams buvo lengvesni, kurie sunkesni, o kurie tiesiog neįkandami). Kaip akcentavo M. Stonkienė, sistema taip pat gali pati iš pateiktų klausimų sudaryti atsitiktinį, individualų testą kiekvienam studentui.
Žinoma, virtuali mokymosi aplinka turi savo pliusų ir minusų. M. Stonkienė pažymėjo, kad nors ji iš vienos pusės palengvina dėstytojo darbą, iš kitos pusės darbas su sistema reikalauja daugiau laiko ir pastangų. „Tai papildomas triūsas, kuris dar nėra vertinamas. Be to, yra ir kitų pavojų. Pastebėjau, kad jeigu iš karto pateiki visą medžiagą virtualioje mokymosi erdvėje – smarkiai krenta studentų lankomumas“, – sako M. Stonkienė.
Komentarų nėra. Būk pirmas!