Vilniaus universiteto Kauno humanitarinio fakulteto (VU KHF) Informatikos katedros docentės Dalios Krikščiūnienės ir profesoriaus Virgilijaus Sakalausko monografijoje išsamiai nagrinėjama marketingo informacijos sistemų kūrimo patirtis tarpdisciplininiu – marketingo vadybos, informacijos sistemų kūrimo, informacinių technologijų ir intelektinių metodų taikymo – požiūriu.
„Marketingo informacijos sistema (MIS) labai reikalinga šiuolaikinėse įmonėse dirbantiems marketingo ir informacijos sistemų specialistams, nes ji padeda surinkti ir įvertinti įmonės ir rinkos informaciją, efektyviai reaguoti į sąlygų kaitą, suprasti ir tenkinti klientų poreikius“, – įsitikinę VU Kauno humanitarinio fakulteto mokslininkai. Jų nuomone, interneto technologijas naudojančių įmonių veikloje būtina taikyti dirbtinio intelekto metodus, padedančius efektyviai modeliuoti marketingo situacijas, kurioms būdingas didelis neapibrėžtumas, rizika ir sunkumai apdorojant gaunamą informaciją.
Monografijoje pateikiama daugiamatės eksperimentinio tyrimo atvejų analizės metodologija ir jos taikymo rezultatai. Mokslininkai išanalizavo konkrečius marketingo vadybos uždavinius ir pristatė originalius marketingo informacijos apdorojimo modelius, algoritmus ir jų sprendimus taikant hibridinės intelektinės analizės principus. Naujus metodus ir siūlomą sprendimo algoritmą bei techniką knygos autoriai iliustruoja vertingais taikomojo pobūdžio pavyzdžiais.
Monografijoje pateikti tyrimų rezultatai sudomins ne tik informatikos ar marketingo mokslų specialistus, bet ir už ryšius su klientais atsakingus specialistus įmonėse, vadybininkus ar asmenis, formuojančius įmonės politiką ir norinčius įgyti ar/ir atnaujinti žinias MIS klausimais.
Apie autorius:
Dalia Krikščiūnienė – VU KHF Informatikos katedros docentė. Inžinieriaus-matematiko kvalifikacijos diplomą ji įgijo Kauno technologijos universitete (KTU), o Vadybos ir ekonomikos universitete (ISM) apgynė socialinių mokslų (vadybos ir administravimo krypties) daktaro disertaciją. Mokslinę kvalifikaciją docentė kėlė pagal Europos informatikos ir matematikos mokslinių tyrimų konsorciumo ERCIM „Alain Bensousssan“ programą.
D. Krikščiūnienė – aktyvi mokslinių konferencijų dalyvė ir organizatorė. Jos tyrimų rezultatai nuolat publikuojami tarptautinių konferencijų leidiniuose ir moksliniuose žurnaluose. Tyrimų tematika: intelektinių algoritmų ir metodų taikymas marketingo informacinių sistemų, klientų analizės indikatorių, e. komercijos tyrimuose; didelių duomenų srautų analitika socialinių tinklų, e. bankų, finansų rinkų srityse; anomalijų tyrimo algoritmai ir kompleksinių įvykių vertinimo metodai, intelektinės analizės taikymas finansinių rinkų efektyvumui vertinti; hierarchinių „neraiškiųjų“ skaitinių metodų taikymas virtualaus komandinio darbo sistemose, žinių mainų procesų efektyvumo vertinimas.
Virgilijus Sakalauskas – VU KHF Informatikos katedros profesorius, informatikos mokslų daktaras (HP). Jo mokslinių darbų tematika aprėpia dirbtinio intelekto metodų tinkamumo finansinėms sistemoms modeliuoti ir prognozuoti tyrimus; skaitinių intelektinių metodų praktinio taikymo studijas marketingo sistemose; finansų rinkų efektyvumo tyrimus formuojant investicinius ir kredito portfelius; finansinės rizikos tyrimus ir taikomuosius tyrimus e. komercijos, CRM, e. verslo, e. vyriausybės ir e. mokymo srityse.
V. Sakalausko mokslinių tyrimų rezultatai pristatyti daugiau kaip 30 tarptautinių mokslinių konferencijų, per 60 mokslinių straipsnių ir dviejuose vadovėliuose aukštųjų mokyklų studentams: „Statistika su STATISTICA“ (1998) ir „Duomenų analizė su STATISTIKA“ (2003).
Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2014, 384 p., ISBN 978-609-459-326-0
Komentarų nėra. Būk pirmas!