Vilniaus universiteto Studijų direkcija spalio 27 d. Vilniaus jėzuitų gimnazijos pedagogams surengė seminarą „Psichologiniai gabaus vaiko ypatumai“.
Vaikų gabumų atpažinimas, jų lavinimas bendrojo ugdymo mokykloms tampa vis aktualesnis: kaip reikėtų dirbti su gabiais vaikais, kaip sudaryti tinkamas sąlygas jų galimybėms plėtoti, kaip integruoti gabių vaikų ugdymą į mokymosi procesą?
Seminarą vedė Filosofijos fakulteto Bendrosios psichologijos katedros docentė Sigita Girdzijauskienė. Ji supažindino su gabių mokinių pažintiniais, emociniais ir socialiniais ypatumais, kvietė analizuoti svarbiausius darbo su ypatingus gebėjimus turinčiais vaikais aspektus. Seminare docentė priminė gabaus vaiko požymius: labai aukštą intelektinių gebėjimų lygį, gebėjimą įgytas žinias pritaikyti naujoms problemoms spręsti, aukštą kūrybiškumo lygį, spartų mokymąsi iš patirties. Susitikime doc. S. Girdzijauskienė pristatė gabių vaikų tipus, svarbiausius iššūkius mokytojams šių vaikų ugdymo proceso metu, aptarė galimas moksleivių ugdymo gaires.
Pirmoje seminaro dalyje svarstyta, ar gabumai yra privalumas, ar našta. Gabumams ir sėkmingai jų raiškai įtakos turi daugybė tiek vidinių, tiek išorinių veiksnių (motyvacija, interesai ir t. t.), todėl labai svarbu mokėti užtikrinti, kad ypatingų vaikų gabumai bus atskleisti ir visavertiškai ugdomi. Kaip teisingai lavinti gabius vaikus, į ką atkreipti dėmesį, kaip nenuslopinti mokinio entuziazmo? Sėkmė darbe su gabiais vaikais pasiekiama ne skiriant didesnį užduočių skaičių, o organizuojant kitokį, patrauklesnį mokymosi kontekstą.
Antrojoje seminaro dalyje aptartos gabių vaikų ugdymo gairės. Doc. S. Girdzijauskienė pabrėžė, kad nėra vieno teisingo būdo ugdyti gabius vaikus. Labai svarbu, kad ugdymo procesas būtų sistemiškas, planingas, turintis programą. Tai padaryti gana sudėtinga, nes reikia atsižvelgti į daug aspektų: ar programa atitinka moksleivių poreikius; kaip atrinkti moksleivius, kurie dalyvaus programoje; ką mano suinteresuotos grupės (mokiniai, tėvai, mokytojai); kokių padarinių tai turės mokyklai; kaip įvertinti programos efektyvumą.
Vilniaus jėzuitų gimnazijos mokytojai atliko praktinę užduotį – aptarė galimas gabių vaikų ugdymo programas. Pedagogai turėjo nuspręsti, kurie gimnazijos mokiniai galėtų būti priskirti gabiems, kada ir kokiomis formomis galima juos lavinti, kaip įvertinti programos efektyvumą.
Apie šį seminarą Vilniaus jėzuitų gimnazijos pedagogai atsiliepė itin teigiamai. Dalis mokytojų pageidautų dar giliau paanalizuoti šią temą, panagrinėti realius pavyzdžius, aptarti, kaip kitų valstybių švietimo sistemose vykdomas gabių vaikų ugdymas.
Vilniaus jėzuitų gimnazija yra Vilniaus universiteto partnerė.
Straipsnis publikuotas laikraštyje „Universitas Vilnensis“ (gruodis, Nr. 6).
Komentarų nėra. Būk pirmas!