Kinijos ir Vietnamo universitetų absolventai vis dažniau susiduria su sunkumais ieškodami pirmojo darbo, kadangi jų universitete įgyjamos žinios neretai neatitinka rinkos poreikių sparčiai kintančioje ekonominėje aplinkoje. Itin konkurencinga darbo rinka ir augantis nedarbas verčia universitetų studentus atsigręžti į kūrybines ir verslumo studijas. Siekdami patenkinti studentų sėkmingo įsidarbinimo ir karjeros lūkesčius kintančiomis rinkos sąlygomis, Kinijos ir Vietnamo universitetai dairosi gerosios praktikos partnerių Europoje.
Vilniaus universitetas (VU), kaip vienas iš trejų metų trukmės „Erasmus+“ gebėjimų stiprinimo programos projekto „Enterprise University Learning“ (JEUL) partnerių, dalysis savo patirtimi ir žiniomis, kaip įtraukti verslą į universiteto veiklas ir kartu siekti aukščiausių rezultatų.
Šio projekto tikslas – sukurti ir plėtoti ilgalaikį bendradarbiavimą tarp aukštojo mokslo institucijų ir privataus sektoriaus organizacijų, paveikti universitetų darbo principus įgalinant juos mokytis iš verslios įmonių prigimties; kurti ir naudoti įmonių patirtimi besiremiančias atvejų analizes, leidžiančias pagerinti studijų programas praplečiant universitetų dėstymo ir mokymosi metodus bei gilinant universitetų suvokimą apie įmonių poreikius. Pagrindinis siekis – padėti universitetams tapti versliais universitetais.
Nors studijų verslumas nėra naujiena Kinijoje ir Vietname, tačiau šių šalių patirtis plėtojant universitetų ir verslo bendradarbiavimą byloja apie tinkamo atsako į egzistuojančius iššūkius trūkumą. ES universitetų įsitraukimas ir sukaupta patirtis kuriant jungtinį universitetų ir privataus sektoriaus organizacijų modelį yra itin reikšmingi siekiant pakeisti susiklosčiusią situaciją partnerių universitetuose. JEUL projektas pristatys inovatyvius įrankius, leidžiančius daryti teigiamą poveikį suinteresuotoms šalims (studentams, įmonėms ir darbo rinkai) Kinijoje ir Vietname.
Pagrindiniai inovatyvūs JEUL projekto įrankiai:
– Atvejų analizės metodologijos, orientuotos į vietines įmones ir ekonominę aplinką, pristatymas. Didžioji dalis partnerių šalyse publikuojamos atvejų analizei skirtos mokslinės literatūros remiasi užsienio šalių patirtimi, kuri ne visuomet gali būti pritaikyta partnerių šalių kontekste.
– Į praktiką orientuotos studijų metodologijos stiprinimas. Praktinis požiūris į atvejų analizę ir studijų metodologiją daugiausia remiasi realaus gyvenimo situacijomis ir problemų sprendimu kaip inovatyviu įrankiu partnerių šalių universitetuose, kur studijų metodologija neretai yra pernelyg orientuota į teorinį mokymąsi.
– JEUL skatins bendradarbiavimą tiek regioniniu lygmeniu (Kinijos ir Vietnamo partneriai aktyviai bendradarbiaus tarpusavyje, stengdamiesi sukurti universitetų–verslo modelį, maksimaliai atitinkantį jų nacionalines ir regionines ypatybes), tiek platesniame kontekste (visos projekto veiklos apims aktyvų Europos ir partnerių valstybių universitetų dalyvavimą). Partnerių šalyse atotrūkis tarp akademinės bendruomenės ir verslo vis dar pernelyg didelis, tad JEUL projekto veiklos yra nukreiptos į šio atotrūkio mažinimą, skatinant bendradarbiavimą regiono viduje (Azijos regione) ir tarp regionų (tarp Azijos ir Europos).
– Bus sukurta dviejų modulių studijų disciplina „Įmonės kelias“, kuri bus dėstoma kaip pasirenkamasis dalykas atnaujinant partnerių universitetų studijų programas. Lankstumo elementas leidžia lengviau pritaikyti šiuos modulius partnerių universitetuose. Be to, tokių modelių sėkmės atveju bus sudarytos palankios sąlygos plėtoti analogiškus modulius, dar labiau praturtinančius partnerių universitetų studijų pasiūlą.
Projektas leis universitetams tapti verslesniems, vykdyti šių dienų aktualijoms labiau pritaikytas studijų programas ir taikyti efektyvesnius dėstymo bei mokymosi metodus.
Norinčius gauti daugiau informacijos apie projektą kviečiame susisiekti su Vilniaus universiteto projektų vadybininke dr. Aušra Razgūne (ausra.razgune@cr.vu.lt). Taip pat kviečiame prisijungti prie JEUL projekto Linkedin grupės.
Straipsnyje esanti informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Europos Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.
Komentarų nėra. Būk pirmas!