Šį rudenį jau ketvirtus metus iš eilės skelbiamas prezentacijų konkursas vokiškai kalbantiesiems „Vokiečių kalba studijoms ir mokslui“ (Deutsch für Studium und Wissenschaft – klipp und klar). Kas praėjusių mokslo metų kovo mėnesį dalyvavo baigiamajame konkurso renginyje – geriausių prezentacijų pristatyme akademinei bendruomenei, žino, kad vietas auditorijoje reikėjo užsiimti dar prieš pusvalandį, kitaip galėjai likti už durų. Nors visi junta vokiečių kalbos, bent jau kaip pirmosios užsienio kalbos, populiarumo sumažėjimą Lietuvoje, mūsų projekte jokia stagnacija net nekvepia.
Nesvarbu, esi fizikas ar psichologas, tiksliukas ar humanitaras, visi projekte laukiami ir visiems čia būna įdomu. Svarbiausia, reikia turėti idėją iš savo studijuojamų mokslų srities, visa kita, netgi ne pačias tobuliausias vokiečių kalbos žinias, tau padės įveikti itin aukštos kvalifikacijos šiuo metu Lietuvoje dirbantys germanistai Margit Breckle ir Christianas Thynielis iš Vokietijos bei būrys vokiečių kalbos entuziastų – VU dėstytojų ir Goethe‘s instituto darbuotojų – Nijolia Buinovskaja, Regina Mačiuitienė, Nida Matiukaitė ir kt. Dar vienas privalumas – projekto nariai – komanda, kur visada gali susilaukti patarimo iš draugo. Juk smagu, kai tu esi, pvz., fizikas, o tavo idėją aukštyn kojom apverčia koks humanitaras, ar atvirkščiai, kas lieka iš filosofinio traktato apie gyvenimo prasmę, kai į jį pro lupą pažvelgia biochemikas. Diskutuoja čia visi: studentai ir dėstytojai, bendrai per seminarus ir nedidelėse grupelėse, į kurias susiskirstoma burtais. Grupelių tiek, kiek individualiai konsultuoti pasiruošusių dėstytojų.
Šis projektas – tai inovatyvus konkursas, drąsus iššūkis patiems iniciatyviausiems studentams, gilinantiems pasirinktos specialybės užsienio kalbos žinias. Projekte dalyvaujantys studentai turi parengti prezentaciją vokiečių kalba laisvai pasirinkta specialybės tema ir pristatyti ją žiuri bei akademinei bendruomenei viešajame renginyje. Viešasis renginys, į kurį kviečiami visi kalbantieji vokiškai, garbingi svečiai iš Vokietijos atstovybės ir kitų institucijų – tai graži šventė, kurios pagrindiniai herojai – geriausių pranešimų autoriai. Jie šauniai pristato savo idėją ir atkakliai ją gina per diskusijas. O klausimų būna įvairiausių, nes publika – rinktinė. Nors viešasis renginys bene pati įdomiausia projekto dalis, bet ne pati svarbiausia. Projektas vyksta visus mokslo metus, rengiant pranešimus, studentams talkina dėstytojų grupė – ji nuolat tobulina pačią projekto sistemą, jo eigą, organizuoja seminarus prezentacijų rengimo klausimais. Jei kyla problemų, jie stengiasi užbėgti už akių galimiems konfliktams. Praėjusiais mokslo metais buvo sukurta studentų kuravimo sistema. Svarbiausias projekto tikslas – padėti studentams įgyti kompetencijas rengiant mokslinį pranešimą vokiečių kalba, pristatant jį publikai ir dalyvaujant diskusijoje. Viską lemia studento iniciatyva ir nuoseklus darbas per visus mokslo metus besirengiant konkursui. Čia ne tik panaudojamos ir pagilinamos vokiečių kalbos žinios, bet ir atsiranda noras tęsti pasirinktos specialybės studijas Vokietijoje (pvz., pagal ERASMUS programą). Kadangi projektas yra konkursinio pobūdžio, laimėjusieji gauna stipendiją dviejų savaičių vokiečių kalbos kursams viename Vokietijos universitetų.
Šiek tiek oficialios informacijos, kurią vokiečių kalba rasite www.sites.google.com/site/daadvpu.
Galimi pateikimo formatai: plakatas, interneto svetainė, specialia kompiuterine programa (OpenOffice Impress, MS Office PowerPoint) parengta prezentacija.
Dalyvavimo projekte sąlygos:
projekte gali dalyvauti visų Lietuvos universitetų studentai;
studentai gali dalyvauti po vieną arba dviese;
negali dalyvauti studentai, kuriems vokiečių kalba yra gimtoji;
vienas studentas gali pateikti tik vieną projektą;
nustačius svetimų tekstų plagijavimą, dalyvis negalės tęsti dalyvavimo projekte;
komisijos sprendimas yra neginčijamas.
Projekto eiga:
projekto idėjos pateikimas – iki spalio 15 d.;
spalio pabaigoje – įžanginis seminaras;
toliau pagal susitarimą – dvi konsultacijos su projekto organizatoriais ir konsultantais;
sausį/vasario pradžioje – seminaras apie akademinį rašymą, prezentavimą ir pranešimų rengimą vokiečių kalba;
vasarį – projektų pristatymas komisijai;
kovą – viešas projektų pristatymas.
Žiuri komisiją sudaro atstovai organizacijų, kurių nariai yra projekto partneriai, taip pat vokiečių kalbos specialistai, dėstantys dalykinę vokiečių kalbą.
Prizai:
– dvi Vokietijos akademinių mainų stipendijos keturių savaičių vasaros kursams viename iš Vokietijos universitetų;
– viena stipendija vokiečių kalbos kursams Valstybės institucijų kalbų centre.
Projekto rengėjai:
– Vokietijos akademinių mainų tarnyba;
– Vilniaus Goethe’s institutas;
-Vilniaus universiteto Užsienio kalbų instituto Vokiečių kalbos katedra.
Projektą globoja Vokietijos Federacinės Respublikos ambasada Vilniuje.
Vertinimo kriterijai
– greta projekto metu patobulėjusios akademinės vokiečių kalbos žinių – akademinio darbo įgūdžiai;
– mokėjimas dirbti su šaltiniais, pranešimo struktūra ir prezentacijos kokybė atsižvelgiant į suprantamumą, aiškumą ir tikslumą.
Vertinant, žinoma, bus atsižvelgiama ir į studijuojamą dalyką bei dalyvio amžių.
Pateikiame keletą projekte dalyvavusių studentų pasisakymų:
Aleksandra Hutsko (ekonomistė, Klaipėda): Aš pradėjau mokytis vokiečių kalbos tik prieš metus, todėl iš pradžių jaučiau didelį stresą. Projekte norėjau dalyvauti, kad patobulinčiau vokiečių šnekamąją ir rašto kalbą. Tačiau projektas pranoko mano lūkesčius, jame gavau kur kas daugiau! Man yra labai naudinga visa patirtis, įgyta projekto metu. Labai pagilėjo mano žinios apie mokslinės prezentacijos rengimą ir pritatymą. Bet svarbiausia, kad dalyvaudama projekte aš sutikau daug įdomių žmonių. Dabar, kai turiu ką nors pristatyti prieš publiką, jaučiuosi daug tvirčiau. Aš ypač dėkinga dėstytojoms, mano kuratorėms, kadangi jos mane visą laiką globojo, padėdavo ir padrąsindavo. Projektas man suteikė ne tik naudos, bet ir didelį malonumą. Be to, dar laimėjau stipendiją vasaros kursams Vokietijoje.
Domas Markevičius (fizikas, Vilnius): „Norėjau pasimokyti vokiečių kalbos kokiu nors įdomesniu nei įprasta būdu ir panaudoti vokiečių kalbos žinias praktiškai. Man regis, kad svarbiausia projekte tai, jog įgyjama naujų specifinių žinių, suteikiama galimybė plėtoti pasirinktą temą, na, ir vertingi prizai. Aš nustebintas, kad tik nedaugelis studentų išsilaikė projekte iki pabaigos. Norėčiau kitiems studentams kuo nuoširdžiausiai patarti dalyvauti projekte. Tuomet būtų didesnė konkurencija. Mano pasiūlymas žiuri – vertinti prezentacijas taikant matematinius metodus. Labiausiai pavykusia projekto dalimi laikau galimybę individuliai dirbti su dėstytojais konsultantais.
Yauheniya Varabyova (ekonomistė, Klaipėda): Dalyvavimas vokiečių kalbos projekte man buvo didelis malonumas. Aš čia turėjau galimybę pagilinti savo vokiečių kalbos žinias. Darbas grupėje padėjo man plėtoti savo temą, tobulinti jos struktūrą. Labai jaudinausi pristatydama savo pranešimą publikai, tačiau kartu tai buvo smagu, nes publika buvo itin maloni. Dalyvaudama projekte taip pat galėjau pagerinti savo vokiečių kalbos raišką. Be to, sutikau daug įdomių žmonių iš Lietuvos ir iš Vokietijos. Todėl kviečiu ir kitus studentus dalyvauti šiame projekte ir įgyti neįkainojamą patirtį.
Komentarų nėra. Būk pirmas!