Finansų valdymo žinių poreikis yra didžiulis ir ne tik ruošiantis savarankiškam gyvenimui ar planuojant ateities pajamas. 10–12 klasių moksleiviai jau dabar domisi, kaip valdyti asmeninius finansus, kokią jų dalį skirti taupymui ir investavimui. Tokią išvadą galima daryti po ką tik įvykusios Vilniaus universiteto Verslo mokyklos (VU VM) ir „Nasdaq Vilnius“ organizuotos finansų akademijos „Mano pinigai – mano sprendimai“, į kurią susirinko daugiau kaip 40 moksleivių.
Iš dešimties 10–12 klasių moksleivių, kurie buvo apklausti, 8 jau turi darbą ar net kelis. Iš 10 moksleivių 5 uždirbtus pinigus investuoja. Vieno finansų akademijos dalyvio patirtis ypač išskirtinė – investavęs 10 tūkst. eurų į kriptovaliutas, susigrąžino septynis kartus daugiau. Kita ryškiai išsiskyrusi finansų akademijos dalyvių savybė – „antreprenerio“ mąstymas. Daugelis iš jų siekia kurti globalius verslus, jau dabar turėdami ne tik konkrečias vizijas, bet ir aiškus tikslus ir veiksmų planus, kaip tai pasieks.
„Džiugu, kad pamažu įsitvirtina požiūris, jog finansinis raštingumas yra būtina kiekvieno šiuolaikinio žmogaus kompetencija. Jaunam žmogui ji ne tik suteikia daugiau saugumo ir pasitikėjimo, bet ir padeda kryptingai siekti asmeninių ar karjeros tikslų. Svarbiausia, kad įgūdis valdyti savo asmeninius finansus ir priimti su jais susijusius sprendimus susiformuotų kuo anksčiau ir būtų nuolat tobulinamas“, – sako VU VM direktorė dr. Birutė Miškinienė.
Finansų akademijoje jaunuoliai įgijo finansinio raštingumo žinių pagrindą, kurį sudaro gebėjimas atpažinti finansinių sukčių pasiūlymus ir netapti jų auka, asmeninio biudžeto sudarymas, žinios apie pinigų vertę ir nuvertėjimą, skolinimąsi ir investavimą. Teorines žinias įtvirtino projektinės veiklos ir vizitai į didžiausias Lietuvos finansų įmones „Nasdaq Vilnius“, „Swedbank“, Lietuvos banką ir finansų technologijų startuolius „SUPER HOW?“, „SumUp EU Payments“, „Mistertango“ ir „B4B Payments“.
Finansų specialistus nustebino jau turimos dalyvių finansinio raštingumo žinios – jie galėjo kaip lygūs su lygiais diskutuoti su mokiniais daugeliu finansinių temų. Jaunus žmones domino, kokią vertę kuria dalyvavimas finansų rinkose jiems kaip esamiems rinkos dalyviams ir kokią vertę gali įmonės sukurti jų asmeninės karjeros kelyje. Kalbėta ne tik apie investavimo ir taupymo strategijas, bet ir apie etinius finansinės veiklos aspektus – tvarius finansus ir asmeninę atsakomybę priimant finansinius sprendimus.
„VU VM finansinio raštingumo akademija „Mano pinigai – mano sprendimai“ atveria galimybes įgyti moksleiviams itin aktualių įgūdžių ir žinių, kurios leidžia priimti teisingus finansinius sprendimus ir apgalvotai pasirūpinti savimi. Stiprūs finansinio raštingumo pagrindai taip pat yra tvari investicija į mūsų ateities gerovę, todėl džiaugiamės galėdami prisidėti prie šios akademijos veiklos. Glaudus verslo ir universitetų dialogas šioje ir panašiose iniciatyvose – tai abipusės pastangos kurti tokį rytojų, kokio dalimi visi norime būti ir kuris padeda sudaryti geresnes sąlygas jaunųjų talentų, darbo rinkos, visuomenės ir bendrai šalies sėkmei“, – pažymi Rita Čepinskienė, „Nasdaq Vilnius“ žmogiškųjų išteklių vadovė.
Komentarų nėra. Būk pirmas!