Vilniaus universiteto (VU) rektorius prof. Rimvydas Petrauskas gegužės 17 d. viešėjo Šiauliuose. Rektorius kartu su VU partnerystės prorektoriumi dr. Artūru Vasiliausku ir VU ryšių su mokyklomis koordinatore dr. Monika Šipelyte apsilankė VU Šiaulių akademijoje. Vėliau rektorius dalyvavo viešoje diskusijoje su Šiaulių bendruomene.
Vienas iš vizito Šiaulių akademijoje tikslų – pasirašyti bendradarbiavimo sutartis su dviem Šiaulių miesto ugdymo įstaigomis – Juliaus Janonio ir Didžvario gimnazijomis. Šiomis sutartimis VU ir gimnazijos sutarė, kad bus keičiamasi vertinga informacija, moksleiviai ir studentai galės dalyvauti įvairiuose renginiuose, mokyklos įsipareigojo priimti studentus į praktikas, o VU – suteikti galimybes mokytojams kelti kvalifikaciją. Be to, VU atvers savo erdves ekskursijoms, gimnazistams vyks interaktyvios pamokos.
„Norisi, kad gimnazijas baigę absolventai iš Šiaulių ir visos Lietuvos ir toliau rinktųsi VU, jo fakultetus, tarp jų ir VU Šiaulių akademiją. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad gimnazijų lygis Šiauliuose yra labai aukštas ir norisi tą bendradarbiavimą tik stiprinti. Juk mokyklos ir universiteto ryšys yra viena svarbiausių grandžių“, – tikino VU rektorius prof. R. Petrauskas.
Pasirašius bendradarbiavimo sutartis, gimnazistų laukė paskaita „Kodėl tikrieji nuomonės formuotojai gimsta universitete, o ne Tiktok‘e?“, kurią skaitė pats prof. R. Petrauskas.
Kitas rektoriaus vizito tikslas – vieša diskusija su visuomene „Kokį vaidmenį atlieka švietimas, užtikrindamas valstybės ateitį – pokyčių vedlys ar lėtas prisitaikėlis?“. Diskusijoje aptarti svarbiausi Lietuvos pažangos strategijos „Lietuva 2050“ klausimai. Renginio dalyviai galėjo užduoti rūpimus klausimus, pasidalinti vizijomis apie Lietuvos ateities švietimą.
Švietimas brėžia ateities scenarijų
Šiuo metu Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2050“ yra kuriama tam, kad būtų galima pasirengti ateities iššūkiams, numatyti alternatyvius raidos scenarijus. Šio strateginio dokumento kūrimo procese svarbų vaidmenį atlieka švietimas. VU rektorius prof. R. Petrauskas yra Valstybės pažangos tarybos narys, todėl, jo teigimu, tolimesnis šalies vystymasis priklausys nuo švietimo raidos.
„Manau, kad švietimas tapo savotišku atskaitos tašku toms vizijoms ir ateities strategijoms kuriamame strategijos dokumente. Pažangos strategija „Lietuva 2050“ yra skirta reflektuoti tolesnę valstybės ir visuomenės raidą, būtent todėl yra svarbu išgirsti ir suprasti, kaip visuomenė įsivaizduoja Lietuvos ateitį“, – tikino į diskusiją Šiauliuose atvykęs prof. R. Petrauskas.
VU rektorius džiaugiasi, kad akademinė bendruomenė gali įsitraukti į pažangos strategijos kūrimo procesą, nes aukštasis mokslas ir studijos kuria didžiausią pridėtinę vertę. Žvelgiant į ateities perspektyvą, tai yra itin svarbu regionuose. Diskusijoje pabrėžta ir tai, kad aukštasis mokslas turėtų užtikrinti, kad žmogus siektų ne prestižo, o prasmės savo darbe ir veikloje.
Ateities strategija yra būtina
Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2050“ kuriama jau 1,5 metų. Tai – aukščiausias valstybės strateginis dokumentas, jį rengia Vyriausybės strateginės analizės centras, Vyriausybės kanceliarija ir Seimo Ateities komitetas.
„Esame finaliniame etape. Dokumentas jau yra paruoštas. Šiuo metu vyksta paskutiniai jo redagavimo darbai, atsižvelgiama į gaunamas pastabas. Planuojame teikti strateginės pažangos dokumentą Vyriausybei tvirtinti. Todėl labai svarbu ir visuomenės įžvalgos“, – susirinkusiems diskusijos dalyviams kalbėjo Vaida Zemkauskaitė, Vyriausybės Strateginės komunikacijos skyriaus atstovė.
Diskusiją su prof. R. Petrausku moderavo VšĮ „Šiauliai plius“ direktorė Giedrė Brazlauskaitė. Joje dalyvavo VU Šiaulių akademijos bendruomenės ir kitų miesto aukštųjų mokslo įstaigų atstovai, Šiaulių miesto meras Artūras Visockas, aktyvūs miestiečiai ir kultūros įstaigų bei miesto savivaldybės darbuotojai. Diskusijos vaizdo įrašą galite pažiūrėti čia.
Komentarų nėra. Būk pirmas!