Vilniaus universitetas (VU) kartu su partneriais iš Lenkijos, Prancūzijos ir Lietuvos įgyvendina unikalų „Erasmus+“ projektą „Skubiosios medicinos įgūdžių gerinimas naudojant virtualios realybės politraumos scenarijus“ (angl. „MedEd PolyTrauma VR: Increasing quality of emergency medicine education through polytrauma virtual reality training“). Projekto tikslas – pagerinti medicinos studentų klinikinių įgūdžių kokybę simuliuojant politraumos situacijas ir suteikti dėstytojams papildomą įrankį rengiant gydytojus.
VU Medicinos fakulteto tyrėjų komanda, vadovaujama profesoriaus Prano Šerpyčio, į projektą atsineša ne tik gilių teorinių žinių, bet ir praktinę patirtį, kuri užtikrins, kad virtualios realybės (VR) mokymo priemonės bus ne tik inovatyvios, bet ir tiesiogiai pritaikomos realioje medicinos praktikoje. Aukščiausio lygio skubiosios medicinos gydytojai dr. Renata Juknevičienė, Paulius Uksas ir Aleksandras Briedis kartu su gydytoja rezidente Beatriče Raščiūte ne tik prisidės prie mokymo turinio kūrimo, bet ir aktyviai dalyvaus projekto testavimo veikloje bei adaptacinėje praktikoje, užtikrindami, kad sukurtos priemonės padės įveikti realius medicinos iššūkius.
Projekto partnerių pirmajame susitikime š. m. spalį konsorciumo nariai pristatė būsimas veiklas, leisiančias sukurti ir įdiegti VR mokymo įrankius, skirtus valdyti sudėtingoms klinikinėms situacijoms, susijusioms su daugybines traumas patyrusiais pacientais. Anot mokslininkų, šis inovatyvus sprendimas ne tik pagerins studentų klinikinius įgūdžius ir sprendimų priėmimo gebėjimus, bet ir sudarys sąlygas saugiai klysti bei mokytis iš savo klaidų, nesukeliant rizikos pacientams. VR taps esminiu įrankiu, leidžiančiu studentams interaktyviai ir realistiškai spręsti problemas kritinėse situacijose, suteikiančiu galimybę išmokti reaguoti į iššūkius, kurie dažnai yra sunkiai atkartojami tradiciniuose mokymo scenarijuose.
„Šiame projekte stengsimės parengti studentus pagal europinį geros praktikos mokymo standartą. Programa bus aprobuota Prancūzijos Franche-Comté universitete ir Lenkijos Varmijos Mozūrų universitete Olštyne. Projektas turėtų pagerinti medicinos studentų klinikinių įgūdžių kokybę simuliuojant politraumos situacijas, o dėstytojams bus paruoštas tarptautinis mokymo standartas, kuris prisidės prie tolesnio akademinio ir mokslinio bendradarbiavimo“, – projekto lūkesčius komentavo VU tyrėjų komandos vadovas prof. P. Šerpytis.
Tikimasi, kad projektas prisidės prie tarptautinio konkurencingumo didinimo sveikatos priežiūros įstaigų mokymo programose, skatins VR technologijų taikymą mokant medicinos ir taps svarbiu žingsniu transformuojant ateities medicinos mokymą.
Pasak VU Medicinos fakulteto mokslininkų, projekto sėkmė priklauso nuo glaudžios įvairių šalių specialistų partnerystės. Toks bendradarbiavimas leidžia keistis gerąja praktika, sukurti tarptautiniu mastu pripažintus mokymo metodus ir užtikrinti, kad sukurtos priemonės bus pritaikytos įvairiose kultūrinėse ir edukacinėse aplinkose. Taip bus galima užtikrinti priemonių veiksmingumą ir jų pritaikomumą globaliu mastu.
Projekto partneriai:
- Vilniaus universitetas (koordinuojanti institucija);
- Varmijos Mozūrų universitetas Olštyne, Lenkijoje (lenk. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie);
- Franche-Comté universitetas Bezansone, Prancūzijoje (pranc. Université de Franche-Comté);
- inovatyvių VR technologijų kūrėja UAB „Gluk Media“.
Projekto laikas – 2024–2026 m.
Projektas yra finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis („Erasmus+“ programa, veiksmo rūšis KA220-HED – bendradarbiavimo partnerystė aukštojo mokslo srityje, projektas Nr. 2024-1-LT01-KA220-HED-000248267).
Komentarų nėra. Būk pirmas!