Vilniaus universiteto Studentų atstovybės (VU SA) nariai patys sau metė iššūkį ir pasiryžo atsakyti į vieną sunkiausių aukštojo mokslo klausimų – kas yra studijų kokybė ir kaip ją užtikrinti? Diskutuodami grupėse studentų atstovai svarstė skirtingus apibrėžimus, tačiau visi pabrėžė teisėtų studentų lūkesčių tenkinimą, t. y. kokybiškos studijos turi užtikrinti, kad studentas gautų tai, ko tikėjosi, ir nenusiviltų savo studijomis.
VU SA nariai aptarė nemažai studijų kokybės sudedamųjų dalių, tokių kaip materialinė bazė, akademinio mobilumo galimybių užtikrinimas ar studijų programos nuoseklumas, tačiau didžioji dalis diskusijos dalyvių vienu svarbiausių veiksnių, galinčių užtikrinti studijų kokybę, laikė studentų ir dėstytojų motyvaciją. Didesnė motyvacija, studentų atstovų manymu, padėtų išspręsti tokias problemas kaip akademinės etikos pažeidimai, studentų nenoras mokytis savarankiškai ar nepakankama dėstytojų kvalifikacija, dėl kurių, be abejo, prastėja studijų kokybė.
Diskusijų metu studentai negailėjo kritikos aukštojo mokslo masiškumui ir vienu balsu teigė, kad tiek studijuojančiųjų, tiek juos viliojančių studijų programų turėtų mažėti – šiems tikslams pasiekti buvo siūloma organizuoti stojamuosius egzaminus į Vilniaus universitetą, o studijų programas vertinti dažniau nei tai šiuo metu atlieka Studijų kokybės vertinimo centras (SKVC). Šiuo metu SKVC programas akredituoja trejiems arba šešeriems metams ir pakartotinį vertinimą organizuoja tik pasibaigus šiam terminui.
Apie studijų kokybę diskutavę VU SA nariai taip pat atkreipė dėmesį į Studijų programų komiteto (SPK) vaidmenį studijų kokybės užtikrinimo procese. Jų nuomone, efektyvus SPK veikimas padėtų užtikrinti tinkamą vidinę studijų programų kontrolę: jeigu SPK nariai inicijuotų nuoseklius programos tobulinimus jos vykdymo metu, matydami kaitą, aktyvesni taptų tiek dėstytojai, tiek studentai. Diskusijos dalyviai taip pat atkreipė dėmesį, kad problemą spręsti padėtų ir SPK veiklos viešinimas, kad studijų programos pakeitimai ir jų priežastys būtų žinomos akademinei bendruomenei ir taip skatintų dialogą tarp programos rengėjų ir jos „naudotojų“ – studentų.
„Ne veltui sakoma, kad diskusijose gimsta tiesa. Siekiame, kad mūsų nariai galėtų kompetentingai atstovauti studentams, dėl to trečiąją VU SA vasaros mokymų dieną paskyrėme studijų kokybei ir jos užtikrinimui. Neabejoju, kad diskusijų metu padarytos išvados patarnaus siekiant, kad studijų kokybė universitete tik gerėtų“, – VU SA vasaros mokymų metu vykusias diskusijas studijų kokybės klausimais teigiamai vertino VU SA ekspertė studijų kokybės klausimais Kotryna Peilakauskaitė.
Komentarų nėra. Būk pirmas!