Vilniaus universitetas (VU) ir Liono Claude’o Bernard’o universitetas (Université Claude Bernard Lyon 1) įgyvendino bendrą projektą pagal „Arqus“ aljanso „Twinning 2.0“ dvišalės partnerystės programą. Projektas, skirtas tarpkultūriškumo ir dirbtinio intelekto (DI) taikymui kalboms mokyti, suteikė dalyviams naudingos kultūrinės ir pedagoginės patirties.
Pagal dvišalės partnerystės programą šį projektą įgyvendino Liono Claude’o Bernard’o universiteto Mokymo ir švietimo institutas (INSPÉ) ir VU Filologijos fakultetas. Projekto idėja kilo INSPÉ dėstytojai, Kalbų mokymo katedros vedėjai Angeline Durand-Vallot ir VU Filologijos fakulteto dėstytojai doc. Vitalijai Kazlauskienei aptariant abiem aktualų klausimą – kaip skatinti pedagogines inovacijas ir tarpkultūrinių iniciatyvų įgyvendinimą.
2025 m. vasarį penki VU studentai kartu su doc. V. Kazlauskiene lankėsi Liono Claude’o Bernard’o universiteto INSPÉ institute, kur gilinosi į tarpkultūriškumo temą – vieną svarbiausių šio universiteto akademinio personalo kompetencijų ugdymo aspektų. Per viešnagę jie dalyvavo įvairiuose seminaruose ir dirbtuvėse, gvildeno prancūzų literatūros, istorijos ir geografijos, virtualiosios realybės bei įtraukiojo ugdymo temas. Tarptautiškumo ir tarpkultūriškumo tyrimams aptarti skirtame seminare dalyviai dalijosi patirtimi ir gilino žinias apie Europos švietimo iššūkius.
Prabėgus mėnesiui, penki studentai iš Liono Claude’o Bernard’o universiteto, lydimi dėstytojos A. Durand-Vallot, apsilankė VU, kur susipažino su inovatyviais pedagoginiais metodais, apimančiais skaitmeninių įrankių ir DI taikymą kalbų mokymosi tikslais. Būsimi bendrojo lavinimo ir profesinių mokyklų mokytojai dalyvavo teorinėse paskaitose ir praktiniuose seminaruose, kuriuose įgijo vertingų žinių ir įgūdžių būsimai profesinei veiklai.
Programa suteikė galimybę praktiškai išbandyti DI priemones ugdymo kontekste ir sykiu aptarti etinius klausimus ir būtinas atsargumo priemones. Anot vienos iš dalyvavusių studenčių, šie mokymai ne tik leido susipažinti su DI taikymo galimybėmis mokymo procese, bet ir išsklaidė kai kuriuos Prancūzijoje gajus mitus, dažnai lemiančius skeptišką požiūrį į tokias priemones. Kita studentė, rašanti baigiamąjį darbą DI tema, pabrėžė, kad seminarai buvo itin naudingi – padėjo susipažinti su DI įrankių įvairove ir suvokti, kaip svarbu gebėti tinkamai suformuluoti užduotis ir pateikti aiškias bei tikslias užklausas.
Šį mainų projektą vainikavo vienas iš Lietuvoje organizuotų Frankofonijos mėnesio renginių – tarptautinė konferencija „Kultūrinė diplomatija – būdas skatinti dialogą“. Dviejų studenčių pristatyti tyrimai apie DI taikymą kalbų mokymo srityje suteikė unikalią galimybę ne tik pasidalyti įžvalgomis, bet ir užmegzti ryšius su užsienio ekspertais.
Po šio renginio tiek Prancūzijos, tiek Lietuvos studentams buvo įteikti VU garbės raštai – padėka ir įvertinimas už jų įsitraukimą ir aktyvų dalyvavimą tarpkultūriniame projekte.
Sėkmingai įgyvendinus šį mainų projektą, svarstomos kelios naujos iniciatyvos, kurios dar labiau sustiprintų Liono Claude’o Bernard’o universiteto INSPÉ instituto ir VU Filologijos fakulteto partnerystę ir paskatintų platesnį bendradarbiavimą su kitais tarptautiniais partneriais:
• nuotoliniai dvišalės partnerystės (angl. eTwinning) projektai: nuotolinis dėstytojų ir studentų bendradarbiavimas ir inovatyvūs pedagoginiai projektai;
• skaitmeniniai portfeliai: tarpkultūriškumo skatinimas per skaitmeninius portfelius, įskaitant vaizdo įrašus, kuriuose studentai galėtų dalytis savo tarptautinio mobilumo patirtimis ir įspūdžiais;
• tarptautiniai mainai: kontaktiniai arba virtualūs mainai, įgyvendinant su šiuolaikinėmis kalbomis, istorija, geografija ar pilietiniu ugdymu susijusius studentų kultūrinį sąmoningumą skatinančius projektus;
• internetiniai seminarai ir konferencijos: galimybė studentams pristatyti savo tarpkultūrinius projektus ir įžvalgas;
• praktika ir studijų mobilumas: INSPÉ studentams siūlomos praktikos ir studijų galimybės „Arqus“ partnerių universitetuose Granadoje, Grace, Leipcige, Meinute, Minje, Paduvoje, Vilniuje ir Vroclave, kur jie galėtų susipažinti su skirtingais pedagoginiais metodais ir praturtinti mokymosi procesą;
• jungtinė studijų programa: bendra Liono Claude’o Bernard’o universiteto INSPÉ instituto ir VU Prancūzų kalbos, literatūros ir kultūros katedros studijų programa, kurios tikslas – stiprinti akademinius ryšius ir geriausiomis pedagoginėmis praktikomis dalytis tarptautiniu mastu.
Tokios iniciatyvos atspindi „Arqus“ aljanso siekį puoselėti inovacijomis ir tarpkultūriniais mainais grįstą bendradarbiavimą tarp Europos aukštojo mokslo institucijų.
Daugiau informacijos apie „Arqus Twinning 2.0“ projektus galite rasti čia.

















Komentarų nėra. Būk pirmas!