Šių metų pradžioje „Arqus“ aljansas kvietė teikti paraiškas „Erasmus+“ mišriajai intensyviajai programai (angl. Blended Intensive Programme, BIP), paremtai iššūkiais grįsto mokymosi metodika. Šia galimybe pasinaudojo Vilniaus universiteto (VU) Chemijos ir geomokslų fakulteto profesorius Egidijus Rimkus ir šeši VU studentai. Programos dalyviai gilinosi į klimato kaitos priežastis ir pasekmes, nagrinėjo, kaip galima įveikti šiuos iššūkius ir sustiprinti atsparumą klimato pokyčiams.
Programa buvo vykdoma hibridinio mokymosi principu – ją sudarė nuotolinės paskaitos, iššūkiais grįstas komandinis tiriamasis projektas ir gyvi susitikimai Granados universitete. „Tai buvo vertinga patirtis – rekomenduočiau tiek studentams, tiek dėstytojams. Veiklos buvo puikiai organizuotos, viskas vyko laiku, struktūruotai ir prasmingai“, – apie programą atsiliepia prof. E. Rimkus.
Tarpdisciplininė komanda ir klimato problemų analizė
Pasak profesoriaus, viena iš esminių VU komandos strategijų buvo užtikrinti tarpdiscipliniškumą – atrinkti studentus iš skirtingų sričių ir fakultetų: „Tokios temos kaip klimato kaita, rinkos pokyčiai ar socialiniai klausimai yra itin tarpdiscipliniški ir reikalaujantys skirtingų požiūrio taškų. Dėl to siekėme, kad šioje programoje dalyvautų studentai iš įvairių VU fakultetų – tik taip galima holistiškai pažvelgti į globalius iššūkius. Ir tai pasiteisino – studentai sprendė problemas, kurios peržengia vienos specialybės ribas.“
Šeši programoje dalyvavę VU studentai atstovavo tokioms studijų kryptims kaip politika, teisė, sociologija, geografija, farmacija – tai leido diskusijose pasitelkti skirtingas perspektyvas ir praturtinti tiek teorinį, tiek praktinį klimato iššūkių suvokimą.
Per savaitę trukusią sesiją Granados universitete studentai klausė paskaitų apie sveikatos, aplinkosaugos ir klimato kaitos sąsajas, diskutavo apie retųjų žemės elementų reikšmę technologijoms, susijusioms su klimato kaitos problemų sprendimu. „Turėjome labai intensyvią savaitę – užsiėmimai vyko nuo ryto iki vakaro. Studentai dirbo tarptautinėse komandose, sprendė užduotis, dalinosi idėjomis ir siūlė sprendimus. Buvo tikrai įdomu ir prasminga“, – pasakoja mokslininkas.

Programos dalyviai. Granados universiteto nuotr.
Pažintis su tvarumo sprendimais – nuo mokslinių teorijų iki praktikos
VU Medicinos fakulteto studentė Miglė Kapliukaitė, dalyvavusi programoje, pabrėžia, kad šis projektas ne tik gilino akademines žinias, bet ir supažindino su praktinėmis iniciatyvomis: „Su dėstytojais ir studentais iš Lenkijos, Portugalijos ir Ispanijos gilinomės į klimato kaitos temas, Ispanijoje aplankėme inovatyvius fizikinius sprendimus tobulinančią įmonę ir didžiausią Europoje daržovių tiekėją, taikantį tvaraus verslo principus, o jų užauginamos daržovės dažnai tiekiamos ir Lietuvoje.“
Anot farmacijos studentės, vienas vertingiausių aspektų – skirtingų disciplinų požiūrių sankirta: „Buvo labai įdomu diskutuoti apie klimato problemas turint gausų įvairių žinių bagažą.“
Programos pabaigoje studentai parengė kūrybinę užduotį – pristatymą apie Vilnių kaip žaliąją sostinę. „Baigiamajame atsiskaityme su komanda analizavome, kokios su tvarumu susijusios problemos Vilniuje vis dar išlieka aktualios ir kur galėtų įvykti reikšmingi pokyčiai. Taip pat nagrinėjome ir geruosius pavyzdžius, apžvelgėme, kokius sprendimus Vilnius jau sėkmingai taiko“, – sako VU Chemijos ir geomokslų fakulteto studentė Gabija Bakutytė.
Ir asmeninė, ir akademinė patirtis
Pasak geografijos studentės G. Bakutytės, programa ne tik suteikė naudingų žinių, bet ir paliko neišdildomų įspūdžių: „Dalyvavimas „Arqus“ programoje man paliko pačius geriausius prisiminimus, pagilino žinias ir praplėtė akiratį. Tai buvo itin naudinga galimybė ne tik pasiklausyti įdomių mokslininkų paskaitų, dalyvauti diskusijose, bet ir sutikti naujų žmonių, pažinti organizuojančią šalį per ekskursijas ir savarankišką tyrinėjimą, o galiausiai – parsivežti namo gausybę įsimintinų akimirkų bei užsimezgusių draugysčių.“
Anot prof. E. Rimkaus, ši patirtis tiek dėstytojams, tiek studentams buvo ne tik akademinė, bet ir asmeninė. Dėstytojas pažymi, kad studentai visos programos metu buvo motyvuoti: „Studentai tikrai buvo įsitraukę – ne tik atliko užduotis, bet ir jas integravo į savo studijų darbus, viena studentė netgi pasirinko temą baigiamajam darbui iš to, ką patyrė ir išmoko. Jiems tai rūpėjo – ne tik kaip profesinis dalykas, bet ir kaip asmeniškai svarbi tema.“
„Arqus“ aljansas nuosekliai plėtoja tarptautinio mobilumo programas, skirtas tiek studentams, tiek dėstytojams. Jose dalyviai turi galimybę įgyti tarpdisciplininių žinių, bendradarbiauti su tarptautinėmis komandomis ir analizuoti aktualius visuomenės iššūkius. „Dalyvauti „Arqus“ programose labai rekomenduoju visiems, ieškantiems platesnių galimybių – išnaudokite kuo daugiau universiteto siūlomų veiklų!“ – kviečia G. Bakutytė.

















Komentarų nėra. Būk pirmas!