Kovo 19-ąją startavo jau 2-asis „Kūrybingumo mokyklos“ sezonas, kuriame lektoriai Tomas Ramanauskas ir Kristupas Sabolius kviečia į mokyklines disciplinas pažvelgti pro kūrybingumo prizmę. Naujoje edukacinėje platformoje pristatomose pamokose vyresniųjų klasių moksleiviai bei jų mokytojai išradingo mąstymo atvejus atras ir srityse, kuriose jų nėra taip įprasta ieškoti – pvz., fizikoje, chemijoje ir netgi matematikoje.
„Dažnai manoma, kad mokykloje reikia mokytis, o ne ką nors kurti. Tačiau didžiosios mokslo asmenybės ne kartą pripažino, kad vaizduotė yra būtina, jei norime atrasti, o kartu ir interpretuoti gaunamas žinias. Be kūrybiško požiūrio neįmanomas nei analitinis, nei kritinis mąstymas. Tai galioja tiek literatūrai, tiek fizikai, tiek algebrai. Tarkime, galime prisiminti, kad Lewiso Carrollio „Alisa Stebuklų šalyje“ yra slaptas matematikos veikalas, o muzikinės paralelės leidžia suvokti tai, kas vyksta šiuolaikinėje fizikoje“, – pasakoja Vilniaus universiteto docentas, projekto bendraautoris Kristupas Sabolius.
Kūrybingumą tyrinėjančių, jį dėstančių, bendrą knygą išleidusių T. Ramanausko ir K. Saboliaus tandemas šiemet paruošė visas 12 disciplinų-pamokų, kuriose aptariama kūrybiška vyresniųjų klasių programoje mokomų dalykų prigimtis. „Naujosioms pamokoms atrinkome įtraukiančius, su kūrybingumu susijusius pavyzdžius, kurie vadovėliuose nėra išsamiai pristatomi. Tačiau nesuklystume teigdami, kad dėl to jie nėra verti mažesnio dėmesio. Taip pat pasidalinome ir nemažu kiekiu nuorodų į šaltinius, kuriuose – dar daugiau naudingos informacijos, paaiškinimų, iliustracijų iš pasakojimo vietos“, – apie naujoves kalbėjo vienas „Kūrybingumo mokyklos“ sumanytojų, kūrybinėse industrijose aktyviai dalyvaujantis Tomas Ramanauskas.
Tikimasi, jog toks formatas, kai visa informacija vienu ypu pateikiama svetainėje kumokykla.lt, suteiks geresnės preigos galimybes, daugiau laisvės ir paskatins įkvepiančias istorijas pamatyti iš dar įvairesnių kampų.
Dar viena kūrybingumo kalvių ruošiama staigmena šįkart labiausiai nustebinti turėtų mokytojus: iniciatyvūs pedagogai bus kviečiami laisvai naudotis lektorių teikiama medžiaga savo darbe, o pravedę kūrybingą pamoką, pretenduos į projekto Geriausio draugo „Swedbank“ teikiamus prizus.
Neužmiršti ir praėjusiais metais projekte taip aktyviai dalyvavę moksleiviai. Naujojoje plaftormoje bus pateikiami smagūs namų darbai, kurie nuo įprastųjų skirsis savo apimtimi, žaismingumu ir dažnai pasitelkiamomis socialinėmis medijomis. Užduotis, kaip visada, bus galima pradėti ir baigti bet kuriuo metu – nuo pat projekto pradžios iki birželio. Atlikę visus namų darbus, pretenduoja laimėti „Swedbank“ įsteigtus išmanius prizus, o sumaniausi dvyliktokai – Vilniaus universiteto stipendijas.
Kita naujovė antrajame mokyklos sezone – speciali užduotis visai klasei. Ją įveikusią ir įsimintiniausiai savo kūrybines galias atskleidusią Lietuvos klasę, mokyklos rėmėjas pakvies į kūrybingumo prisotintą dieną su projekto autoriais.
„Swedbank“ Pardavimų valdymo ir rinkodaros departamento vadovas Lietuvoje Ąžuolas Zubkonis pastebi, jog ilgus metus gyvuojančios Jaunimo programos esmė ir tikslai labai glaudžiai susiję su „Kūrybingumo mokyklos“: „Kartu siekiame jaunus žmones įtraukti ir įkvėpti tobulėti. Kūrybingumas – neabejotinai svarbiausia XXI amžiaus savybė, todėl džiugu ir toliau bendradarbiauti bei prisidėti prie jo skatinimo“.
Naująjį „Kūrybingumo mokyklos“ sezoną vainikuos projekto lektorių turas po Lietuvą. Į šalies mokyklas, bendruomenės centrus užsuksiantys T. Ramanauskas ir K. Sabolius pakvies interaktyviai treniruoti kūrybingumo raumenį.
12 naujų pamokų, pateikiančių kūrybingumo atvejus kiekvienoje iš mokyklinių disciplinų, ir specialiai joms sukurtų pratimų ieškokite atnaujintoje projekto svetainėje www.kumokykla.lt
Komentarų nėra. Būk pirmas!