Vilniaus universitete vyko aukštųjų mokyklų karjeros specialistų kvalifikacijos kėlimo sesija „Karjeros valdymo paslaugų sąsaja su studijų procesais: aukštųjų mokyklų gerosios patirties sklaida“. Sesijos dalyviai aptarė iššūkius, su kuriais susiduria aukštosios mokyklos, teikdamos karjeros valdymo paslaugas studentams, ir aukštųjų mokyklų gerosios patirties atvejus šiose srityse: partnerystė su darbdaviais, karjeros valdymo elementų integracija į studijų procesus, absolventų karjeros stebėsenos duomenų panaudojimo galimybės studijų programų kokybei gerinti ir kt.
„Studentų karjeros kūrimas, įsidarbinamumo klausimai, karjeros valdymui reikšmingų kompetencijų spragų identifikavimas įgauna vis svarbesnę reikšmę aukštųjų mokyklų veiklose. Aukštųjų mokyklų karjeros specialistai išreiškė norą pasidalyti gerosiomis patirtimis ir iššūkiais, su kuriais susiduriama teikiant karjeros paslaugas studentams, kartu paieškoti būdų, kaip spręsti kylančias problemas. Vilniaus universitetas džiaugiasi tapęs renginio priimančiąja organizacija ir darbui sutelkęs gausų būrį karjeros srities specialistų iš daugiau nei dvidešimties Lietuvos aukštųjų mokyklų, verslo, pramonės bei viešojo sektoriaus organizacijų. Renginyje dalyvavo aukštųjų mokyklų, studentų bei darbdavių atstovai, tad tikimės, kad susitikimas padės stiprinti visų šalių bendradarbiavimą, kad aukštųjų mokyklų absolventai galėtų sėkmingai įsilieti į darbo rinką ir tapti konkurencingais savo srities specialistais“, – teigė Vilniaus universiteto studijų direktorė Jekaterina Bortkevič.
Įžvalgomis ir rekomendacijomis dalijosi karjeros specialistai, darbdavių, studentų ir aukštųjų mokyklų konsorciumų, veikiančių praktikų organizavimo ir karjeros valdymo paslaugų srityse, atstovai. Sesijoje atkreiptas dėmesys į nesutampantį studentų pasirengimo darbo rinkai vertinimą studentų, aukštųjų mokyklų, darbdavių apklausose, identifikuotos karjeros kūrimui reikšmingų kompetencijų spragos (kontaktų tinklo kūrimo, projektų valdymo, savęs pažinimo, kalbinės bei skaitmeninės kompetencijos). Aptarti metodai ir įrankiai, kuriuos aukštosios mokyklos ir darbdaviai siūlo studentų karjeros valdymo ir įsidarbinamumo kompetencijoms ugdyti. Tai karjeros elementų integracija į studijų dalykus, neformalūs ugdymo karjerai seminarai, mokymai, renginiai, informacinių kompiuterinių technologijų įrankiai, karjeros konsultacijos, absolventų ir praktikos programos organizacijose ir kt.
Daug dėmesio skirta atsakomybės už studentų karjeros plėtojimą pasidalijimo tarp darbdavių, bendrojo ugdymo ir aukštojo mokslo institucijų klausimams, bendradarbiavimo iniciatyvoms aptarti. Išskirtos absolventų karjeros stebėsenos panaudojimo studijų programoms ir procesams gerinti kryptys: subjektyvios apklausos būdu gautos rekomendacijos studijų programoms tobulinti, atkreipiant dėmesį į studentų identifikuotas trūkstamas kompetencijas, studijų rinkodara, mobilumo metu plėtojamų kompetencijų efektyvumo vertinimas, sprendimo dėl studijų programų poreikio priėmimas, kvalifikacijos kėlimo kursų poreikio identifikavimas ir atliepimas, bendradarbiavimas su bendrojo ugdymo mokyklomis, demografinių ir kitų veiksnių ryšio su įsidarbinamumu vertinimas.
„Studentų karjeros valdymo paslaugos Lietuvos aukštojo mokslo institucijose yra dar palyginti nauja veiklos sritis, skaičiuojanti pirmąjį dešimtmetį. Daugelyje aukštųjų mokyklų karjeros paslaugos vis dar ieško savo vietos, dažnai nėra paslaugų teikimo tradicijų, aiškios strategijos. Dėl to itin svarbu dalytis turima patirtimi, mokytis vieniems iš kitų, diskutuoti ir drauge spręsti kylančias problemas. Labai džiaugiamės, kad dalyviams ši sesija buvo naudinga ir gautas įžvalgas jie galės panaudoti savo veiklose. Vis dėlto šis susitikimas paliko neatsakytų klausimų, todėl ateityje išlieka tokių renginių poreikis“, – teigė kvalifikacijos kėlimo sesijos organizatorė, Vilniaus universiteto Studijų direkcijos karjeros specialistė Sigita Kilkutė.
Visą sesijos programą ir pranešimus galima rasti čia.
Komentarų nėra. Būk pirmas!