Komunikacija kiekviename versle – neišvengiamai reikalinga. Geri komunikacijos įgūdžiai praverčia teikiant pasiūlymus, dėstant sąlygas klientams, darbuotojams ar kitoms šalims, su kuriomis verslas susijęs, taip pat ir derybų metu. Efektyvi komunikacija – sudėtingas, bet labai svarbus žingsnis sėkmingo verslo link, o vidinė ir išorinė komunikacija yra neatsiejamos kiekvieno verslo dalys.
Geidžiamiausia darbuotojo savybė – sklandus komunikavimas
Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ direktorius Arijus Žakas sako, kad komunikacija reikalinga kiekviename versle, tačiau labai svarbu, kad ji būtų tinkama, nes kartais gali verslui net ir pakenkti: „Priimami svarbūs darbiniai sprendimai gali būti neteisingai interpretuojami, todėl tinkama komunikacija padeda ne tik užmegzti santykį, bet ir supažindinti su situacija.“
Lina Jakučionienė, Europos komunikacijos direktorių asociacijos ambasadorė Lietuvai, pritaria, kad gebėjimas efektyviai komunikuoti yra būtinas kiekviename versle, o gerus komunikacinius įgūdžius turintys darbuotojai – vieni geidžiamiausių darbo rinkoje: „Geri komunikaciniai įgūdžiai nuolat patenka tarp geidžiamiausių darbuotojų savybių. Komunikabilus darbuotojas lengviau užmezga ryšį su klientu, tiksliau geba įvertinti jo poreikius bei lūkesčius, lengviau įsilieja į komandą, sėkmingiau dirba, vadovauja, organizuoja ir efektyviai dalyvauja kuriant verslo strateginius planus bei tikslus.“
Komunikacijos ekspertė teigia, kad komunikacijos įgūdžių poreikis ateityje gali prilygti technologinių įgūdžių poreikiui. Nors Europos įgūdžių ir darbo vietų tyrimas skelbia, kad svarbiausias variklis asmenims, norintiems išlikti konkurencingiems darbo rinkoje, yra technologiniai įgūdžiai, tačiau ketvirtosios pramonės revoliucijos kontekste prognozuojama, kad per artimiausius penkerius metus labiausiai augs ne tik technologinių, bet ir komunikacijos įgūdžių poreikis. „Besikeičiančioje darbo rinkoje, kaip rodo naujausi tyrimai, didžiausią paklausą turės specialistai, demonstruojantys pažangių technologinių ir socialinių įgūdžių derinį. Tokios kompetencijos kaip gebėjimas prisitaikyti prie aplinkos transformacijos, analitiniai, strateginiai ir komunikacijos įgūdžiai, kūrybinis mąstymas, daugiakultūriškumas, gebėjimas dirbti komandoje bus svarbios visoms profesijoms.“
Vidinė komunikacija gerina darbuotojų įsitraukimą ir lojalumą
Visose organizacijose labai svarbi ne tik išorinė, bet ir vidinė komunikacija. Svarbu palaikyti ryšį ir užtikrinti darnią komunikaciją ne tik su išoriniais klientais, partneriais, tiksline auditorija, bet ir su darbuotojais. Esant sklandžiai vidinei komunikacijai yra lengviau siekti bendro rezultato ir darbas gali būti daug efektyvesnis.
„Efektyvi vidinė komunikacija yra vienas svarbiausių organizacijos sėkmės variklių, užtikrinančių nuoseklią ir sklandžią organizacijos veiklą, kuriančių gerus darbuotojų ir vadovybės tarpusavio santykius ir turinčių poveikį priimamiems sprendimams. Statistika rodo, kad patenkinti darbuotojai dirba našiau ir gali pagerinti verslo organizacijos finansinius rezultatus iki 25 proc. O kai darbuotojai yra patenkinti organizacijoje vykstančiais vidinės komunikacijos procesais, tampa tikrais savo organizacijos ambasadoriais. Efektyvi komunikacija lemia darbuotojų įsitraukimą, pasitenkinimą, lojalumą ir mažina jų kaitą“, – sako L. Jakučionienė.
Ekspertė tikina, kad vidinės komunikacijos ir organizacijos vadovo lyderystės svarba ypač išryškėjo šiandieninės pasaulinės krizės akivaizdoje. Verslas visuomet kovoja dėl rinkos dėmesio, tačiau nuslūgus krizei tai bus daroma dar intensyviau. Tuo tarpu tiek vidiniai darbuotojai, tiek klientai turi puikią atmintį. „Žmonės prisimins, kaip prekių ženklai ir darbdaviai elgėsi krizės metu, jie bus vertinami pagal tai, kokių veiksmų ėmėsi. Laimės tos organizacijos, kurios ir sunkiu metu išliko patikimos ir elgėsi socialiai atsakingai, į pirmą vietą iškėlė žmones, o ne trumpalaikio pelno efektą. Kaip rodo „Edelman“ pasitikėjimo barometras, vidinė komunikacija pandemijos metu po sveikatos priežiūros institucijų pateikiamos informacijos įvardijama kaip patikimiausia. Tokios nuostatos laikosi 62 proc. respondentų. 54 proc. respondentų labiausiai patikimu informacijos šaltiniu po mokslininkų, sveikatos apsaugos atstovų ir gydytojų įvardija organizacijos vadovą.“
Organizacijos negali apsieiti be komunikacijos
Komunikacijos specialistų funkcija versle yra itin svarbi ir reikšminga. Geras komunikacijos specialistas gali labai prisidėti prie verslo sėkmės. Pašnekovės teigimu, daugybė visame pasaulyje atliktų tyrimų rodo, kad dėl komunikacijos procesų gali būti smarkiai paveikti ne tik nematerialūs organizacijos ištekliai, bet ir finansiniai verslo rezultatai. „Prisiimdami strateginės lyderystės vaidmenį, taikydami inovatyvius sprendimus ar sėkmingai valdydami krizes, komunikacijos specialistai kuria ir palaiko santykius su vidinėmis ir išorinėmis auditorijomis, jas įtraukia į organizacijos veiklą ir atliepia jų poreikius bei lūkesčius, taip didindami jų pasitikėjimą, aukštą organizacijos reputaciją ir prekės ženklo žinomumą“, – pasakoja L. Jakučionienė.
A. Žakas antrina, kad komunikacijos specialistai – labai svarbi kiekvienos organizacijos grandis: „Tiesą pasakius, labai sunkiai įsivaizduoju, kaip verslas ar bet kokia organizacija gali funkcionuoti be komunikacijos žmonių. Kiekviena grandis yra svarbi ir kiekvienas žmogus įneša savo indėlį. Lygiai taip pat ir su komunikacijos žmonėmis, kurie dažnu atveju yra tarpininkai tarp įmonės vadovo, pardavėjo ar kitų specialistų ir klientų.“
Komunikacijos svarba pasitikėjimui stiprinti
Pasak L. Jakučionienės, pasitikėjimo kūrimas ir puoselėjimas, socialinė atsakomybė ir tvarumas, gebėjimas susidoroti su informacijos greičiu ir jos apimtimi, komunikacijos vaidmens stiprinimas vadovybei padedant priimti strateginius sprendimus ir didžiųjų duomenų bei algoritmų panaudojimas komunikacijos srityje – penki svarbiausi komunikacijos strateginiai klausimai komunikacijos vadyboje.
„Naujausio Europos komunikacijos monitoringo, vykdyto 44 Europos šalyse, duomenimis, pasitikėjimo kūrimas ir puoselėjimas įvardijamas kaip pats svarbiausias komunikacijos strateginis klausimas per ateinančius trejus metus. Tokią nuostatą išreiškė 42 proc. respondentų iš daugiau kaip 2,3 tūkst. dalyvavusiųjų tyrime. Komunikacijos svarba pasitikėjimui stiprinti ypač šiandieninės krizės akivaizdoje yra didžiulė. „Edelman“ pasitikėjimo barometro duomenimis, patikima ir laiku vykstanti komunikacija, įskaitant verslo ir vyriausybės partnerystę bei veiksmus siekiant apsaugoti darbuotojus, klientus ir vietinę bendruomenę, laikoma vienu iš svarbiausių prioritetų užtikrinant visuomenės pasitikėjimą“, – tvirtina L. Jakučionienė.
Anot jos, būtent todėl verslo organizacijos intensyviai investuoja į kokybišką komunikaciją ir planingai didina komunikacijos vaidmenį: „Komunikacijos specialistams keliamas reikalavimas išmanyti verslo specifiką, strategiją ir turėti supratimą apie aplinką, kurioje veikia organizacija. Vis dažniau komunikacijos specialistai tampa svarbiais verslo organizacijų vadovų patarėjais ir lyderiais bei verslo organizacijų valdybos nariais.“
Komentarų nėra. Būk pirmas!