Vilniaus universitetas (VU) ir jo partneriai iš Europos universitetų aljanso „Arqus“ siūlo masinį atvirąjį internetinį kursą (MOOC) apie iššūkiais grįstą mokymąsi (angl. Challenge-based learning, CBL) aukštosiose mokyklose. Vilniaus universitetas koordinavo šio kurso sukūrimą.
Masinis atvirasis internetinis kursas, kuris prasideda 2022 m. birželio 13 d., yra skirtas aukštųjų mokyklų dėstytojams ir visiems, besidomintiems iššūkiais grįstu mokymusi. Kursą sudaro keturios dalys, kurių kiekviena trunka 4 valandas.
Kursas nereikalauja jokių išankstinių žinių, o dalyvių skaičius neribojamas. Čia teorija derinama su praktiniais pavyzdžiais ir dėstytojų bei studentų, dalyvaujančių iššūkiais grįsto mokymosi projektuose, atsiliepimais.
Šiame kurse dalyviai bus supažindinti su iššūkiais grįstu mokymusi, jo privalumais ir trūkumais. Be to, kurso dalyviai sužinos, kaip gali būti organizuojamas ir palaikomas iššūkiais grįsto mokymosi procesas, taip pat apžvelgs pagrindinius tokio mokymosi dalyvius, jų vaidmenis, atsakomybę ir kompetencijas. Baigę kursą dalyviai gebės nustatyti priemones, kuriomis galima prasmingai įvertinti iššūkiais grįstą mokymąsi.
Dr. Jurgita Vizgirdaitė, Vilniaus universiteto Verslo mokyklos docentė, laikinai einanti Studijų skyriaus vedėjo pavaduotojo pareigas, sako, kad vadovauti tarptautinei komandai, kurios tikslas buvo sukurti ir įgyvendinti masinį atvirąjį internetinį kursą apie iššūkiais grįstą mokymąsi, taip pat buvo iššūkis, o kartu ir labai vertinga patirtis.
„Iššūkiais grįsto mokymosi taikymas aukštajame moksle turi daug privalumų. Didžioji iššūkio idėja gali užtikrinti vertingus rezultatus, nes jie susiję su visuomenės vystymosi klausimais. Kitos naudos gali būti studentų kompetencijų, reikalingų šiuolaikinėje aplinkoje, ugdymas – čia svarbiausia yra vadinamosios transversaliosios kompetencijos“, – sako dr. J. Vizgirdaitė.
Jos teigimu, šiame kurse ugdomos ir disciplininės kompetencijos.
„Be to, iššūkiais grįstas mokymasis sąlygoja aktyvų studento dalyvavimą, o tai gali būti labai stiprinantis veiksnys – suvokimas, kad pats priimi sprendimus dėl savo mokymosi. Iššūkiais grįstas mokymasis gali būti įgyvendinamas kuriame nors kurse, visoje programoje, kaip tarpdisciplininis projektas arba kaip tarptautinis projektas tarp kai kurių universitetų partnerių.
Galiausiai iššūkiais grįstame mokymesi gali dalyvauti ir išorės partneriai – privataus ar viešojo sektoriaus atstovai. Taigi čia gali prasidėti reikšmingas bendradarbiavimas. Mūsų „Arqus“ masinio atvirojo internetinio kurso apie iššūkiais grįstą mokymąsi komanda kviečia visus dėstytojus prisijungti nuo birželio 13 dienos, sužinoti daugiau ir taikyti jį savo mokymosi bei mokymo praktikoje”, – sako dr. J. Vizgirdaitė.
Kiti kurso vadovai taip pat yra puikūs savo srities specialistai. Tarp jų yra Silvia Didier ir dr. Noémie Dominguez, Liono 3 universiteto Vadybos mokyklos Iaelyon docentės, mgr. Caterina Hauser, Graco universiteto Skaitmeninio mokymo ir mokymosi centro mokslo darbuotoja, Paolo De Stefani, Paduvos universiteto (Italija) tarptautinės teisės vyresnysis dėstytojas, ir Smita Mohanty, koordinuojanti Europos universitetų aljanso „Arqus“ veiklos kryptį „Verslūs universitetai ir regionų įsitraukimas“.
Dalyviams, kurie teisingai atsakys į ne mažiau kaip 75 proc. įsivertinimo klausimų, bus išduoti kurso baigimo pažymėjimai.
Daugiau informacijos apie kursą ir registraciją rasite čia.
Komentarų nėra. Būk pirmas!