Rugpjūčio 14–25 d. dvylika Vilniaus universiteto (VU) dėstytojų dalyvavo „Arqus“ aljanso partnerio Meinuto universiteto (Airija) organizuotuose intensyviuose mokymuose „Anglų kalba specialiesiems ir akademiniams tikslams“ („English for Specific and Academic Purposes“), kurių programą sudarė Meinuto universiteto Šiuolaikinių kalbų, literatūros ir kultūrų mokyklos (School of Modern Languages, Literatures & Cultures (SMLLC), Maynooth University) vadovė prof. Valerie Heffernan ir akademinės anglų kalbos kursų koordinatorius Markas Hennessy.
Mokymuose dalyvavusi Komunikacijos fakulteto dėstytoja dr. Giedrė Vaičekauskienė pasakoja, kad ruošdamiesi naujam semestrui dėstytojai tobulino akademinę anglų kalbą, dalijosi žiniomis ir praktinėmis įžvalgomis apie dėstymo filosofiją, vertinimo metodus, grįžtamojo ryšio suteikimą, studentų akademinio skaitymo skatinimą, kūrybiškumo drąsinimą, „pedagoginę kalbą“. Turtinga mokymų programa dėstytojams suteikė galimybes praplėsti individualius mokymo ir mokymosi kontekstus, kritiškai įsivertinti asmeninį dėstymo stilių bei metodus tarptautiniu lygiu, užmegzti naujus universitetinius ryšius. „Kaip universiteto dėstytojams nuolat būti autentiškiems, atliepti aukštojo mokslo keliamus reikalavimus ir kurti įtraukų grįžtamąjį ryšį su studentais? Šie klausimai buvo permąstyti aljanso „Arqus“ organizuotuose mokymuose Meinuto universitete Airijoje”, – prisimena dr. G. Vaičekauskienė.
Mokymai buvo skirti „Arqus“ aljanso universitetų akademiniams darbuotojams, dėstantiems įvairius kursus ne gimtąja, o anglų kalba (EMI – English as a medium of instruction). Mokymų metu buvo ne tik aptariamas akademinės anglų kalbos vartojimas specifiniuose socialiniuose bei profesiniuose kontekstuose, bet ir daug dėmesio skiriama pedagoginių kompetencijų plėtrai, kritinio mąstymo ugdymo aktualizavimui. Mokymų dalyviai buvo supažindinti su įvairia akademinės anglų kalbos leksika ir metakalba (angl. dėstymo kalba), kuri šiandien naudojama įvairiose aukštojo mokslo srityse, taip pat įgijo pedagoginių žinių ir mokėsi, kaip jas taikyti praktikoje. Intensyvių mokymų metu dalyviams buvo sudarytos sąlygos autentiškoje aplinkoje taikyti įgytas kalbines ir pedagogines žinias atliekant individualias ir grupines užduotis. Kiekvienos dienos užsiėmimai baigdavosi aptarto turinio apibendrinimu, daugiausia dėmesio skiriant anglų kalbos leksikai ir metakalbai, taip pat refleksijai, klausimų ir atsakymų sesijai.
Organizuojant šiuos mokymus buvo pasitelktos „Arqus“ aljanso 11 poveiklės „Arqus daugiakalbis ir daugiakultūris centras“ (angl. Work Package 11 Arqus Plurilingual and Intercultural Hub) teikiamos galimybės. Vienas iš šios poveiklės uždavinių – sukurti stabilią ir tvarią sistemą, skirtą „Arqus“ akademinės bendruomenės kalboms tobulinti. Atlikus „Arqus“ akademinės bendruomenės poreikių analizę, išryškėjo būtinybė organizuoti mokymus universitetų dėstytojams, dėstantiems ne gimtąja, o anglų kalba. Atsižvelgus į tai, buvo organizuoti kursai VU dėstytojams anglakalbėje aplinkoje Meinuto universitete.
VU Kalbų politikos gairėse ir jų įgyvendinimo plane vienas iš uždavinių yra „tobulinti akademinių darbuotojų dalykinės anglų kalbos mokėjimo kompetencijas pasiekiant ne žemesnį nei C1 lygį pagal BEKM“, o šiam uždaviniui yra numatyta priemonė – „Akademinių darbuotojų dalykinės anglų kalbos mokymo(si) universitete plėtra“. Vadovaudamasis minėtu planu, šiuos mokymus inicijavo VU studijų prorektorius doc. Valdas Jaskūnas. „Tikimės, kad „Arqus“ aljanso teikiamos bendradarbiavimo galimybės domins mūsų akademinę bendruomenę ir ateityje. Kviečiame sekti „Arqus“ naujienas ir aktyviai dalyvauti ne tik šios poveiklės, bet ir kitose aljanso veiklose“, – sako doc. V. Jaskūnas.
Komentarų nėra. Būk pirmas!