2016 m. viduryje įsteigtas Lietuvos biotechnologijų startuolis „Droplet Genomics“, tarp kurio kūrėjų yra Vilniaus universiteto (VU) Gyvybės mokslų centro profesorius Linas Mažutis ir net trys VU absolventai, šiandien rinkai siūlo du unikalius produktus – mikroskysčių instrumentą (angl. microfluidic instrument) „Onyx“ ir aukšto našumo atrankos platformą (angl. high-throughput screening platform) „Styx“. Šios inovacijos leidžia efektyviau ir greičiau atlikti sudėtingų biologinių sistemų ir vaistų kūrimo tyrimus.
Be to, įmonė plėtoja ir gamina visas būtinas priemones tiek akademinėms, tiek verslo tyrimų laboratorijoms, kurios savo veikloje taiko mikroskysčių technologijas – mikroskysčių lustus, mikroskysčių alyvas ir kitus reagentus. Įmonė eksportuoja per 90 proc. visos savo produkcijos – pagrindiniai užsakovai yra Vakarų Europos ir Šiaurės Amerikos universitetai bei gyvybės mokslų pramonės įmonės. Ateityje įmonė planuoja kuriamas technologijas pritaikyti personalizuotai medicinai ir kompleksinių ligų diagnostikai.
Biotechnologijų įmonės įkūrėjai, perėję pradinius startuolio vystymo etapus, dalijasi svarbiausiais patarimais, kurie pravers tiems, kas svajoja apie savo startuolio įkūrimą ir sėkmingą jo plėtrą:
1. Idėja
Jei planuojate kurti ir auginti startuolį, visų pirma jūs patys turite tikėti savo idėja, jos svarbumu klientui ir verslo nišos galimybe. Iki sėkmės gali tekti nukeliauti ilgą kelią, tad verta kritiškai įvertinti savo idėjas prieš pradedant.
2. Esminis kliento problemos identifikavimas
Patariame kuo anksčiau išsiaiškinti, kokie produkto ar paslaugos parametrai bei savybės klientui yra svarbiausi, ir skirti savo komandos energiją būtent šioms problemoms spręsti.
3. Tikslus veiksmų planas problemai išspręsti
Sudėliokite aiškią viziją ir jos įgyvendinimo planą. Net ir ambicingiausias projektas ima atrodyti įmanomas, jei jis yra suskaidomas į smulkesnes konkrečias užduotis ir pasiekiamus tikslus. O tuomet jau metas apsiginkluoti kantrybe ir nuosekliai veikti.
4. Komanda ir geri santykiai su kolegomis
Startuolis yra nemenkas iššūkis, tad svarbu pasitikėti bendražygiais. Jau studijų metu reikėtų bendradarbiauti, kurti santykius su kolegomis tiek dirbant kartu, tiek už darbo ribų. Net ir žmonėms, kurie nebus bendražygiai, svarbu palikti gerą įspūdį. Nežinai, kurie iš jų taps tavo partneriais, darbuotojais, klientais ar net nupirks tavo įmonę.
5. Platus patirties spektras už specialybės ribų
Turėkite pakankamai patirties ne tik atlikdami darbus pagal savo specialybę, bet ir už jos ribų. Iš pradžių keletui žmonių viską reikės pasidaryti patiems: sukurti tinklalapius, suplanuoti biudžetą, tvarkyti apskaitą, pasirūpinti tiekimu, darbuotojų samdymu ir daug bendrauti su įvairiais žmonėmis.
6. Turėkite santaupų asmeniniam pragyvenimui
Taip pat svarbi įvairiapusė finansinė nepriklausomybė, nes pirminiuose įmonės kūrimo etapuose gali tekti kurį laiką gyventi be pajamų šaltinio arba su labai menkomis pajamomis.
7. Svarbiausia – pamatinės jūsų verslo vertybės
Tačiau svarbiausia yra vertybės, kuriomis bus grindžiamas jūsų verslo tikslas. Gali būti, kad pabandžius praktiškai įgyvendinti numatytą idėją ar atlikus gilesnę rinkos analizę keisis jūsų pirminės mintys, tačiau stiprus vertybių pagrindas leis jūsų verslui lanksčiau reaguoti į rinkos poreikius. Keletas vertybių pavyzdžių: nepriekaištinga produkto kokybė, geras klientų aptarnavimas, noras pasidalyti savo žiniomis su kuo daugiau žmonių, noras padaryti pasaulį paprastesnį ir pan.
Komentarų nėra. Būk pirmas!