Vilniaus universiteto (VU) Verslo mokyklos organizuojamas 10 dienų trunkantis pokyčius švietime skatinantis projektas „Edtech Hackathon“ pasiekė kulminaciją – lapkričio 22 d. vykusioje tiesioginėje transliacijoje projekto dalyviai komisijai pristatė savo startuolių idėjas, o pagrindinį prizą laimėjo vaikų įsitraukimą į mokslą skatinanti platforma.
„2020-ieji pabrėžė būtinybę įkvėpti naujos gyvybės švietimo sričiai. Džiaugėmės išvydę labai plačią sprendimų įvairovę, naudingą įvairiausiems diapazonams – nuo vaikų iki paauglių, nuo jaunų suaugusiųjų iki dirbančių specialistų ir senyvo amžiaus žmonių. Kiekviena komanda finale pristatė konkrečias problemas, kurias reikia spręsti, ir atskleidė kūrybinius planus bei idėjas tam padaryti. Iš tiesų buvo malonu dalyvauti VU hakatone, ypač šiuo metu, kai pati mažiausia iniciatyva gali atidaryti ne vieną galimybių langą.
Dalyvių komandos švytėjo smalsumu, paskatino asmenis siekti akademinės kompetencijos, siekė veiksmingo bendradarbiavimo per atstumą ir skatino konstruktyvų grįžtamąjį ryšį. Buvome priversti pajusti didelę aistrą ir jaudulį ekrane iššokančioms idėjoms. „Edtech Hackathon“ yra lyg švyturys sudėtingame pandemijos apsuptame pasaulyje, nes švietimas turi didelę jėgą vilčiai sukurti – kaip yra pasakęs Konfucijus, „Švietimas kelia pasitikėjimą, pasitikėjimas kelia viltį, viltis kuria taiką“, – sako Rita Sakus, komisijos pirmininkė.
Hakatono komandų idėjos aprėpė mokymosi visą gyvenimą sprendimus – tai virtualių pamokų, tarptautinių mainų studentų komunikacijos, kūrybiškumą skatinančios, mokymosi sužaidybinimo ir senjorų edukaciją įgyvendinančios platformos, mokslo eksperimentų rinkiniai, anonimiško studentų atsiliepimų apie dėstytojus ir dėstytojų apie studentus programėlės.
„Apie pasaulinės pandemijos padiktuotą naują realybę kalbėta yra išties labai daug. Su iššūkiais susiduria ne tik verslai, bet ir švietimo įstaigos. Džiaugiuosi galėdamas prisidėti prie tokių iniciatyvų kaip jau tradiciniu tapęs VU „EdTech“ hakatonas. Nors, rodos, iššūkiai, su kuriais susiduria edukacinė sritis, nekinta, šiemet pastebėjau gerokai paaugusią dalyvių brandą. Dalyviais tapo patyrę, su technologijomis gerai susipažinę specialistai. Komandos ne tik užčiuopė gilesnes problemas, jų ir sprendimai apėmė platesnes problemas.
Tai, kad ne tik siūlomas siauras sprendimas, bet ir žvelgiama į gerokai platesnę perspektyvą, iš tiesų nuteikia labai pozityviai. Nuo grįžtamojo ryšio tarp dėstytojų ir studentų iki rimtos investicijos į mūsų augančią kartą, taip sėkmingai programuojant jų galimybes iš anksto įžengti į mokslinių tyrimų laboratorijas. Ypatingo komisijos dėmesio susilaukė ir projektas, tiesiogiai nukreiptas į vadinamąją sidabrinę ekonomiką, sprendimą, skirtą mūsų senjorams. Visiems, kurie nedalyvavo, rekomenduoju peržiūrėti hakatono finalinio renginio pristatymus“, – sako Andrius Milinavičius, „Edtech Hackathon“ komisijos narys.
Sekmadienį vykusiame finale idėjas vertino profesionali komisija – „EdTech Forum Lietuva“ bendraįkūrejis dr. Vladas Lašas, Lietuvos verslo angelų asociacijos (LitBAN) valdybos narė Rita Sakus, Nacionalinės švietimo agentūros direktorė Rūta Krasauskienė, Lietuvos švietimo tarybos pirmininkė prof. dr. Saulė Mačiukaitė-Žvinienė, „Swedbank“ investicijų valdymo direktorius dr. Tadas Gudaitis ir „Baltic Sandbox” įkūrėjas ir plėtros vadovas Andrius Milinavičius. Komisijos simpatijas vienbalsiai užkariavo komandos „Paulai Tech“ idėja „Universe for kids“ – skaitmeninė mokymosi platforma, skatinanti vaikų įsitraukimą į STEM (science, technology, engineering, maths) mokslo sritis.
„Mūsų komanda labai džiaugiasi, kad Lietuvoje atsiranda susidomėjimas edukacinėmis technologijomis. VU Verslo mokyklos organizuotas „Edtech“ hakatonas buvo puikus renginys, jo metu sulaukėme daug patarimų iš patyrusių ekspertų. Mūsų kuriamoje platformoje sudominsime vaikus mokslu ir technologijomis, sudarysime galimybę juos išbandyti papildytoje realybėje“, – sako Monika Paulė, „Paulai Tech“ narė.
Lapkričio 12 d. startavusioje edukacinių technologijų savaitėje žiniomis ir patarimais dalijosi stipriausių Lietuvos ir užsienio technologinių įmonių, Lietuvos viešojo sektoriaus bei startuolių atstovai – antrepreneris Ilja Laursas, „Unity“ atstovas Benas Mcilmoyle’as, „Swedbank investicijų valdymas“ vadovas ir VU Verslo mokyklos profesorius Tadas Gudaitis, buvusi Lietuvos švietimo ministrė Jurgita Petrauskienė, KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto dekanas dr. Ainius Lašas ir kiti. Dalyviai turėjo nepaprastą progą kartu su prof. dr. Christophu Schäferiu virtualiai apsilankyti CERN laboratorijoje.
Viso projekto metu švietimo iššūkius bandė įveikti 130 dalyvių, susibūrusių iš viso pasaulio: Meksikos, Kolumbijos, Kinijos, Indijos, Bulgarijos, Belgijos, Ukrainos, Baltarusijos, Latvijos ir Lietuvos. Finalą pasiekė, savo startuolių idėjas pristatė ir dėl pagrindinio prizo varžėsi 10 komandų.
„Džiaugiuosi, kad „Edtech Hackathon“ jau antrus metus suburia stiprią ir atsidavusią komandą, kuri padėjo įgyvendinti šį 10 dienų inovacijų ir švietimo technologijų projektą, gabiausius specialistus – mentorius, kurie šiais metais skyrė dešimtis valandų konsultacijoms, dešimtis pranešėjų, pristačiusius aktualiausius švietimo iššūkius bei galimybes, ir dalyvius iš 6 laiko zonų, kurie sugebėjo suvienyti jėgas dėl bendro tikslo – geresnio ir patogesnio švietimo visiems“, – sako Vytenis Mockus, iniciatyvos sumanytojas ir vadovas.
Komentarų nėra. Būk pirmas!