Išsikėlusi tikslą skatinti grįžtamojo ryšio kultūrą akademinėje aplinkoje, Vilniaus universiteto Studentų atstovybė (VU SA) per pusantrų metų net 66 dėstytojams pateikė studentų atsiliepimus. Kaip tokią iniciatyvą įvertino projekte dalyvavę pedagogai ir kokius pokyčius pastebėjo patys grįžtamąjį ryšį teikę studentai?
Studentų nuomonė apie projekte sutikusių dalyvauti dėstytojų darbą buvo renkama organizuojant focus grupių susitikimus, kuriuose studentai gyvai aptardavo pedagogų dėstymo kokybę ir po tarpinių atsiskaitymų teikiamą grįžtamąjį ryšį.
VU SA akademinio proceso reikalų koordinatorės Justinos Stryžen teigimu, tokių susitikimų privalumas tas, kad diskutuojant tampa ne tik lengviau įvertinti gerąsias bei tobulintinas dėstytojų savybes, bet ir suformuluoti konkrečius siūlymus, ką ir kaip keisti.
Studentai: į mūsų pasiūlymus buvo atsižvelgta
Kokias pastabas studentai teikdavo dažniausiai? Anot. J. Stryžen, dauguma komentarų būdavo susiję su neaiškia paskaitų struktūra ir vertinimo sistema, tarpusavyje nekoreliuojančiomis užsiėmimų temomis. „Studentai taip pat ragino dėstytojus naudoti labiau įtraukiančius dėstymo metodus, pavyzdžiui, rengti diskusijas, skirti daugiau praktinių užduočių. Dažnai pasitaikydavo ir rekomendacijų išbandyti arba aktyviau naudoti VU virtualią mokymosi aplinką (VMA), siūlančią daugybę mokymosi procesą palengvinančių funkcijų“, – teigė VU SA ekspertė akademinio proceso klausimais.
Apklausus projekte dalyvavusius studentus paaiškėjo, kad dauguma dėstytojų į pasiūlymus geranoriškai atsižvelgė ir ėmė inicijuoti teigiamus pokyčius. Pavyzdžiui, studentams išsakius, kad trūksta praktinių pavyzdžių teorinei medžiagai įtvirtinti, dėstytojas pažadėjo jų teikti daugiau. „Seminarus vedantis lektorius pradėjo komentuoti sprendžiamus uždavinius, suprantamiau atsakinėti į klausimus, objektyviau ir aiškiau vertinti mūsų darbus“, – refleksijoje rašo vienos focus grupės dalyvis. Kiti studentų pastebėti pokyčiai: paskaitų pradžioje imta pristatyti jų struktūrą, dažniau kalbama apie praktinę dėstomo dalyko pusę, pradėta kelti medžiagą bei savitikros testus į VMA ir kita.
Dėstytojai vertina palankiai
Semestro metu teikiamą grįžtamąjį ryšį palankiai įvertino ir patys dėstytojai. Viena jų rašo: „Drįsčiau teigti, kad gauta ataskaita buvo naudingesnė už VUSIS apklausų rezultatus. Tiesa, ne visus pokyčius įmanoma įgyvendinti iš karto, kaip, pavyzdžiui, vertinimo tvarkos ar paskaitų, seminarų formato pakeitimus, tačiau tikiuosi visa tai koreguoti jau artimiausiame semestre.“
VU SA akademinio proceso reikalų koordinatorė pastebi, kad vis dažniau dėstytojai savanoriškai kreipiasi į Studentų atstovybę, prašydami suorganizuoti focus grupę ar tiesiog pasidalyti turimu klausimynu, kad galėtų patys surinkti atsiliepimus iš studentų.
„Dalis dėstytojų reiškia norą bendradarbiauti su VU SA padalinių akademinio proceso reikalų koordinatoriais plečiant klausimyną papildomomis temomis, kurios aktualios dėstytojui ir kurių analizė būtų įtraukta į grįžtamojo ryšio ataskaitą. Sulaukėme ir pasiūlymo grįžtamąjį ryšį kaupti įsigilinus į dalykinę sritį, konsultuojantis su edukologijos, psichologijos ekspertais“, – pasakojo J. Stryžen.
VU SA – seniausia ir didžiausia Lietuvoje visuomeninė, ne pelno siekianti, nepolitinė, ekspertinė švietimo organizacija, atstovaujanti studentų interesams VU ir už jo ribų, puoselėjanti universitetinę kultūrą ir kurianti palankiausias sąlygas studentų saviraiškai.
Komentarų nėra. Būk pirmas!