Įsivaizduokite ateitį, kurioje dirbtinis intelektas (DI) ne tik padeda studentams įveikti mokymosi sunkumus, bet ir didina jų akademinę sėkmę ir rezultatus. Būtent to siekia Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto (VU EVAF) mokslininkių, tyrėjų dr. Erikos Vaiginienės ir dr. Jurgitos Butkevičienės drauge su partneriais iš kitų Europos universitetų vykdomas projektas „Išmanioji mokymo sistema“ (angl. High Intelligent Tutoring System – HITS). Šio projekto metu kuriama išmanioji, dirbtinio intelekto pagrindu veikianti sistema, skirta padėti studentams iš anksto identifikuoti mokymosi problemas ir sunkumus bei laiku suteikti individualiai pritaikytą pagalbą.
Mokslininkai siekia sukurti pilotinę adaptyvią mokymosi platformą, kuri palengvintų mokomosios medžiagos valdymą, taip pat asmeninį ir daugiafunkcinį virtualų mentorių, kurį naudojant bus siekiama skatinti asmeninį mokymąsi ir dirbtinio intelekto mokymosi biblioteką, kurios tikslas – padėti studentams mokymosi procese.
Prie šios išmanios mokymosi sistemos kūrimo dirba informacinių technologijų, mašininio mokymosi ir dirbtinio intelekto specialistai iš Italijos, Ispanijos, Rumunijos, Slovėnijos ir Lietuvos universitetų ir laboratorijų, taip pat socialinių mokslų tyrėjai, suprantantys aukštojo mokslo sistemos pokyčius, skaitmeninės transformacijos poveikį ir edukologijos svarbą.
Dr. J. Butkevičienė mano, kad šis novatoriškas metodas galėtų iš esmės pakeisti studentų įsitraukimą į studijas, sumažinti nubyrėjimą ir pakeisti mokymosi patirtį. Tikimasi, kad tokia programa padės sumažinti studijų nepabaigiančių studentų skaičių ir padidinti studentų pasitenkinimą mokymosi procesu ir turiniu. Be to, pasak tyrėjos, šio projekto rezultatai padės papildyti akademinio personalo darbą, plėtoti naujus modelius ir išteklius, skirtus švietimo sistemai pagerinti bei patobulinti naujų technologijų ir atviros mokymosi medžiagos naudojimą akademiniame ugdyme.
„Dirbtinio intelekto papildytas mokymasis ir akademinis konsultavimas tampa vis svarbesne studijų proceso dalimi. COVID-19 pandemija parodė, kad aukštosios mokyklos ir institucijos turi būti prisitaikančios, tobulinančios skaitmenines kompetencijas ir technologijas“, – įsitikinusios VU EVAF mokslininkės.
Projektas High Intelligent Tutoring System (akronimas: HITS) yra finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis (Erasmus+ program, Action Type KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education, Project no. 2023-1-IT02-KA220-HED-000152340).
Komentarų nėra. Būk pirmas!