Puoselėjant kokybės kultūrą Vilniaus universitete, 2012 m. lapkričio – 2013 m. vasario mėn. padalinių kokybės koordinatoriai inicijuoja atviras diskusijas kiekvienam padaliniui aktualiausia studijų kokybės užtikrinimo tema. Tokias galimybes suteikia projektas „VU vidinės studijų kokybės sistemos kūrimas ir įgyvendinimas“.
2013 m. pavasario semestro renginiai
Padalinys |
Data |
Laikas |
Auditorija |
Tema |
Medicinos fakultetas |
2013-01-16 |
14.00 val. |
202 aud. |
Studijų programos savianalizės svarba studijų kokybės gerinimui |
Chemijos fakultetas |
2013-02-06 |
16.00 val. |
Neorganinės chemijos laboratorija |
Kokybiškų studijų organizavimas. ECTS kreditai |
Filologijos fakultetas |
2013-02-08 |
16.30 val. |
118 aud. |
Veiksminga komunikacija kaip kokybės kultūros dalis |
Gamtos mokslų fakultetas |
2013-02-13 |
15.00 val. |
214 aud. |
Studijų pertvarka: mitai ir tikrovė |
Komunikacijos fakultetas |
2013-02-21 |
10.00 val. |
JR6 aud. |
Studijų kokybė: studijų procesas, dalyviai ir jų atsakomybės |
Teisės fakultetas |
2013-02-22 |
11.00 val. |
302 aud |
Grįžtamojo ryšio svarba studijų kokybei gerinti |
Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institutas |
Studijų ir mokslo integracija |
Atviros diskusijos jau buvo organizuotos Ekonomikos, Filosofijos, Kauno humanitariniame, Matematikos ir informatikos, Istorijos fakultetuose, Orientalistikos centre, Užsienio kalbų institute.
Lapkričio 8 d. Ekonomikos fakultetas organizavo renginį „Studijų proceso kokybė: požiūrių derinimas Vilniaus universiteto Ekonomikos fakultete“, kuriame dalyvavo fakulteto dėstytojai, administracijos atstovai, studentai ir kviestiniai svečiai. Išsamiau apie vykusį renginį skaitykite čia.
Filosofijos fakultete lapkričio 28 d. renginį – atvirą diskusiją „Sklandus studijų procesas: kokybės faktoriai“ tarp studentų ir studijų administratorių organizavo fakulteto kokybės koordinatorė doc. dr. Nijolė Radavičienė. Fakulteto studentai ne tik kėlė klausimus dėl studijų dalykų aprašų išsamumo bei prieinamumo, studentų apklausų apie studijuotus dalykus rezultatų prieinamumo bei jų panaudojimo studijų kokybės gerinimui, pasirenkamų dalykų aktualumo bei pasirinkimo sistemos lankstumo, bet ir kartu su fakulteto bei centrinės administracijos atstovais ieškojo galimų minėtų problemų sprendimo būdų.
Orientalistikos centre lapkričio 30 d. organizuota atvira bendruomenės diskusija „Studentų darbo krūvio valdymas perėjus prie ECTS kreditų sistemos: Azijos studijų programos praktika ir jos gerinimas“. Aptarta egzistuojanti studentų krūvio skaičiavimo praktika: studentai kėlė tokias problemas kaip neretai pasitaikantis netolygus darbo krūvio išdėstymas per semestrą tiek atskiro dalyko, tiek visos studijų programos požiūriu, domėjosi, kaip apskaičiuojamas jiems skiriamas darbo krūvis; dėstytojai dalijosi savo konkrečia studentų darbo krūvio skaičiavimo patirtimi. Nemažai laiko buvo skirta ir studijų dalykų aprašų išsamumo bei prieinamumo problemoms aptarti. Diskusiją moderavo kokybės koordinatorius doc. dr. Valdas Jaskūnas.
Kauno humanitarinis fakultetas gruodžio 4 d. organizavo renginį „Egzaminavimo metodai, nusirašinėjimo problemos ir grįžtamasis ryšys“. Taikomų egzaminavimo metodų, nusirašinėjimo problemų ir prevencijos patirtį pristatė atskirų katedrų vedėjai. Buvo aptarta vertinimo metodų taikymo tikslingumo bei tinkamumo problematika, pristatyta ir aptarta grįžtamojo ryšio teikimo studentams praktika, pasidalyta gerąja patirtimi sprendžiant studentų nusirašinėjimo problemas egzaminų metu. Renginį inicijavo fakulteto kokybės koordinatorius doc. dr. Pranas Žvinys.
Istorijos fakulteto kokybės koordinatorė doc. dr. Rūta Šermukšnytė gruodžio 5 d. sukvietė fakulteto bendruomenę į renginį – atvirą diskusiją „Perėjimas prie modulinio mokymo: galimybės ir problemos“. Aptarti dalykinių ir modulinių studijų sistemų skirtumai fakultete. Studentai ir dėstytojai bendrai įvardijo šiuos modulinių studijų privalumus – nuolatinis sistemingas studentų mokymasis, periodiški atsiskaitymai, dėl kurių studijų krūvis paskirstomas tolygiai per visą semestrą. Studentai tai minėjo kaip ypač svarbų streso studijų metu sumažinimo veiksnį.
Dėstytojų manymu, modulinės studijos paįvairina studijų turinį, skatina nuolatinį dėstytojų bendradarbiavimą, studentams sudaroma galimybė vieno modulio studijų metu įgytas žinias ir gebėjimus toliau gilinti, plėtoti ir taikyti kitų modulių studijų metu.
Ateityje sutarta organizuoti susitikimus-diskusijas, per kurias dėstytojai, dėstantys modulines studijas, pristatytų savo patirtį kolegoms.
Užsienio kalbų institute gruodžio 12 d. vyko kokybės koordinatorės dr. Loretos Chodzkienės organizuotas renginys „Studijų kokybė dėstytojų ir studentų akimis“, kuriame aptartos anglų ir rusų kalbų studijų programos tobulinimo galimybės. Studijų programos komiteto pirmininkė prof. Danutė Balšaitytė pristatė anglų ir rusų kalbų studijų programą ir jos specifiką, šios programos absolventų įsidarbinamumo rezultatus. Diskusijoje dalyvavo anglų ir rusų kalbų programos visų keturių kursų studentai, instituto administracija, studentų atstovybės atstovai bei dėstytojai. Aptartos privalomo lankomumo ir nusirašinėjimo problemos, svarstytos priemonės, kurios paskatintų studentus aktyviau pildyti dalykų vertinimo anketas, diskutuota apie studijų programų siekinius ir studentų ugdomas kompetencijas. Studentų atstovai teigė, kad su studijų programos siekiniais ir ugdomomis kompetencijomis labai svarbu supažindinti studentus jiems tik pradėjus studijuoti, kad šie apie kalbų studijas susiformuotų tinkamus lūkesčius.
Matematikos ir informatikos fakultete gruodžio 18 d. įvyko kokybės koordinatoriaus Lino Būtėno organizuota diskusija „Efektyvūs mokymosi (paskaitų, pratybų, savarankiško darbo) būdai ir formos“, skirta pasidalyti gerąja patirtimi dėstymo srityje, aptarti įvairias dėstymo/mokymosi metodikas, informacijos perdavimo būdus, studijų medžiagos pateikimo per paskaitas ir pratybas metodus. Geriausiu 2012 m. VU dėstytoju pripažintas doc. Vilius Stakėnas pristatė savo dėstomų kursų mokymo medžiagos, pratybų, studentų savarankiško darbo parengimo ir pateikimo praktiką, taikomus užduočių vertinimo metodus. Prof. Valentina Dagienė pabrėžė mąstymo ir kūrybiškumo ugdymo svarbą paskaitose. L. Būtėnas kolegoms pristatė savo paskaitose naudojamą sistemą „Activote“, kuri sudaro galimybes studentams reikšti savo nuomonę, skatina studentų diskusiją ne tik per pratybas, bet ir per paskaitas.
Finansuojama pagal Lietuvos 2007–2013 m. laikotarpio Žmoniškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.1.-ŠMM-04-K priemonę „Studijų sistemos efektyvumo didinimas“ iš Europos socialinio fondo lėšų.
Komentarų nėra. Būk pirmas!