Antradienį Vilniaus universiteto Kokybės vadybos centro direktorė dr. Inga Milišiūnaitė VU Senate pristatė pranešimą apie doktorantūros studijų kokybės gerinimo galimybes. Pranešimas rėmėsi išsamaus tyrimo, kaip VU doktorantai vertina savo studijas, rezultatais. Taip pat buvo tirta ir doktorantų vadovų nuomonė.
I. Milišiūnaitė įvardijo pagrindinius probleminius aspektus. Vienas jų – mokslinės aplinkos kūrimas ir doktorantų darbo su vadovais principai. Ne paslaptis, kad doktorantūros studijos orientuotos į savarankišką jaunųjų mokslininkų darbą, tačiau nemaža dalis doktorantų vis dėlto pasigenda didesnio jų savarankiško darbo koordinavimo. Apklausos rezultatai parodė, kad dažnas doktorantas norėtų daugiau seminarų, individualių mokslinių konsultacijų ir pan.
Viena iš doktorantūros studijų problemų yra būtent bendravimo vidinėje mokslinėje erdvėje stoka. Tyrimo rezultatai parodė, kad net 31 proc. ketvirto kurso doktorantų nėra pristatę pasiektų darbo rezultatų savo katedroje.
Doktorantai taip pat jaučia komandinio ir projektinio darbo trūkumą. Savo studijose jie norėtų įgyti daugiau būtent tokio pobūdžio kompetencijų.
I. Milišiūnaitės manymu, viena iš doktorantūros studijų kokybės gerinimo priemonių – reguliari doktorantų apklausa, kuri būtų vykdoma kiekvienais metais. Tai leistų geriau suprasti procesus, vykstančius trečiosios pakopos studijose, ir užfiksuoti, kokias stipriąsias ir silpnąsias savo studijų puses mato patys doktorantai.
Iki lapkričio 12 d. kiekvienas Vilniaus universiteto fakultetas turėtų gauti išsamią ataskaitą apie Kokybės vadybos centro ir Doktorantūros ir rezidentūros skyriaus vykdyto VU doktorantūros studijų kokybės gerinimo poreikio tyrimo rezultatus.
Komentarų nėra. Būk pirmas!