• Vilniaus universitetas
  • Apie
  • Privatumo taisyklės
  • Pranešk naujieną

VU naujienos

Iš čia kylama į žvaigždes
Meniu
  • Pradinis
  • Srautas
  • Mokslas
  • Studijos
  • Įvertinimai
  • Komentarai
  • Pokalbiai
  • Laisvalaikis

Ekspertai pritarė Nacionalinės studijų kreditų sistemos koncepcijai

ECTS projektai | 2012-02-06 16:50 | Komentarų: 0
Studijos
Ekspertai pritarė Nacionalinės studijų kreditų sistemos koncepcijai. www.sxc.hu nuotr.

Vilniuje vykusio projekto „Europos kreditų perkėlimo ir kaupimo sistemos (ECTS) nacionalinės koncepcijos parengimas: kreditų harmonizavimas ir mokymosi pasiekimais grindžiamų studijų programų metodikos kūrimas ir diegimas“ ekspertų – išplėstinės dokumentų vertintojų grupės – susitikimo metu iš esmės, su nedidelėmis pataisomis buvo pritarta galutinei Nacionalinės studijų kreditų sistemos koncepcijos versijai. Ji visai akademinei bendruomenei ir susijusių institucijų atstovams bus pateikta vasario 9 d. vyksiančioje baigiamojoje konferencijoje.

Pasak dokumentą pristačiusio projekto vadovo doc. dr. Juozo Galginaičio, šio dokumento atsiradimui ir visam projekto inicijuotam virsmui Lietuvos aukštajame moksle pradžią davė dar 1999 m. Lietuvos prisijungimas prie Bolonijos proceso, įsipareigojant pertvarkyti studijų kreditų sistemą. 2009 m. priimtas ir dabar galiojantis LR Mokslo ir studijų įstatymas įvardijo naują studijų kredito sampratą, visus studijų proceso dalyvius orientuojant į aiškiai iš anksto apibrėžtų studijų rezultatų siekimą. Taip įtvirtinta dualistinė studijų kredito samprata. Kreditas tampa ne tik ir ne tiek studijų laiko apskaitos vienetu, bet, visų pirma, studijų metu ugdomų ir įgytų kompetencijų fiksavimo, kaupimo ir perkėlimo instrumentu. Dualistinė yra ne tik studijų kredito, bet ir studijų rezultatų samprata, nes, viena vertus, studento siekiami studijų rezultatai – kompetencijos ir jas sudarančios žinios, gebėjimai bei vertybinės nuostatos – studijų programos ar dalyko (modulio) apraše yra išreiškiamos studijų siekinių forma, kita vertus – konkretūs studento pasiekti studijų rezultatai tampa individualiais studento pasiekimais.

Svarbu pastebėti, kad visos esminės šios Koncepcijos nuostatos bei taikymo principai yra skirti tiek formaliam, tiek neformaliam mokymuisi, nors šiuo metu pagrindinis dėmesys skiriamas formaliosioms aukštųjų mokyklų studijoms. Studijų programų kūrėjų ir vykdytojų bei vadybininkų dėmesio centre atsiduria studentas. Ši orientacija iš esmės skiriasi nuo tradicinės aukštojo mokslo praktikos, daugiau pagrįstos dėstytojo ar studijuojamos mokslo disciplinos perspektyva. Paprastai studijos vyksta pagal iš anksto parengtas studijų programas. Tačiau šiuolaikiniame greitai kintančiame pasaulyje vis labiau auga individualizuotų kompetencijų rinkinių, įvairialypių kvalifikacijų sąsajų poreikis. Tinkamai taikoma studijų kreditų sistema yra priemonių rinkinys, leidžiantis įvairiais būdais siekti aukštojo mokslo kvalifikacijos bei įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą siekius. Taip pat Koncepcijoje pabrėžiama būtinybė siekti, kad dabar Lietuvoje akivaizdžiai dominuojantį preskriptyvų teisinio reguliavimo modelį pakeistų susitarimais grindžiamas modelis, svorio centrą perkeliant į tarpusavyje glaudžiai bendradarbiaujančias aukštojo mokslo institucijas ir suteikiant joms kur kas didesnę pasirinkimo laisvę.

Tikimasi, kad ši Koncepcija Lietuvos aukštosiose mokyklose bus priimta kaip vienas iš studijų kokybės užtikrinimo būdų, o pagrindinės jos gairės, jos inicijuota požiūrio, mąstymo kaita bei pokyčiai studijų procese pasitarnaus tarptautiniam bendradarbiavimui, skaidresniems ir paprastesniems akademiniams mainams. Įsisavinus pagrindinius šios sistemos principus ir ją įdiegus, Lietuvos aukštojo mokslo institucijos bus labiau matomos, tai padės joms dalyvauti Europos akademinėse iniciatyvose, palengvins lietuvių absolventų diplomų ir kvalifikacijų pripažinimą. Vis dėlto, Koncepciją pristatantys projekto dalyviai pripažįsta, jog visa ši inicijuojama „revoliucija“ – tai sudėtingas ir ilgalaikis procesas. Todėl nors formaliai projektas pristato jau baigiamuosius savo dokumentus, tačiau pokyčiai turėtų vykti ir toliau, akademinei bendruomenei pačiai dalijantis jo metu užgimusiomis idėjomis.

Dalinkis:
  • tweet

Naujausi straipsniai

  • Jėzus ant žurnalų viršelių: VU KnF mokslininkių tyrimas paaiškina, kodėl šis simbolis vis dar veikia

    2025-12-26 - Komentarų: 0
  • 5 Kalėdų tradicijos iš klasikinės literatūros: universalūs modeliai, kuriuos perėmė televizija ir reklama

    2025-12-23 - Komentarų: 0
  • Vilniaus universitetas ieško grupių vadovų, norinčių įkurti tyrimų grupes Vilniaus–Utrechto pažangių ligų modeliavimo centre

    2025-12-23 - Komentarų: 0

Komentarų nėra. Būk pirmas!

Komentuoti Atšaukti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus rodomas. Užpildykite žvaigždute (*) pažymėtus laukus.


*
*

CAPTCHA
Atkurti vaizdą

*

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Tinklalaidės

  • Žurnalas Spectrum

    • Vilniaus universitetas pristato naują žurnalo „Spectrum“ numerį: ar gyvensime iki 100 metų?

      Vilniaus universitetas pristato naują žurnalo „Spectrum“ numerį: ar gyvensime iki 100 metų?

    VU ekspertai padeda suprasti

    • Ekonomikos Nobelio laureatai priminė: augimas prasideda nuo kultūros ir mokslo

      Ekonomikos Nobelio laureatai priminė: augimas prasideda nuo kultūros ir mokslo

    Knygų lentyna

    • VU GMC mokslininkės dr. M. Tomkuvienės ir mokslo žurnalistės knygoje „Laiko biochemija“ – apie senėjimą be mitų

      VU GMC mokslininkės dr. M. Tomkuvienės ir mokslo žurnalistės knygoje „Laiko biochemija“ – apie senėjimą be mitų

    • Apie
    • Privatumo taisyklės
    Visos teisės saugomos. © 2025 Vilniaus universitetas. Kopijuoti, dauginti bei platinti galima tik gavus sutikimą.
    Tel. (0 5) 268 7098, el. p. naujienos@cr.vu.lt