Vilniaus universitetas nuo 2010 metų studijose pradėjo diegti ECTS kreditų sistemą ir kompetencijų ugdymu grįstą programų įgyvendinimo metodologiją. Gegužės 11–12 dienomis vyko Tuning akademijos ekspertų iš Nyderlandų Groningeno universiteto vizitas Vilniaus universitete.
Ekspertai susitiko su studijų prorektore, Istorijos, Matematikos ir informatikos fakultetų prodekanais ir dėstytojais, šių fakultetų studentais bei VU Studentų atstovybės nariais. Istorijos fakulteto studijų programos (istorijos, kultūros istorijos ir antropologijos, archeologijos) ir Matematikos ir informatikos fakulteto informacinių technologijų studijų programa vertinimo objektu buvo pasirinktos dėl nuoseklaus ir sistemingo Tuning metodologijos (kompetencijų ugdymu grindžiamos studijos) diegimo pastaraisiais metais.
Tuning JAV ir ES aukštojo mokslo bendradarbiavimo srityje inicijuota lyginamoji studija drauge su kitais universitetais pasirinko ir Vilniaus universiteto atvejį, o studijos tikslas buvo įvertinti į studentą orientuotų studijų įgyvendinimo mastą šiais aspektais: kompetencijų ugdymu grįstų studijų įgyvendinimas universiteto / studijų programos / dalyko (modulio) lygiais; universiteto teikiama parama dėstytojams taikant kompetencijų ugdymo požiūrį; mokymo, mokymosi ir vertinimo metodikų taikymo stiprybės ir iššūkiai; poveikis studentų studijų pasiekimams; studentų požiūris į kompetencijų ugdymą.
Nors vizito metu susitikimai vyko tik dviejuose fakultetuose, tačiau ekspertai surinko pakankamai įrodymų, kad Vilniaus universitete studijų programos yra modernizuojamos pagal į studentą orientuotų studijų modelį, o Istorijos fakulteto studijų programos ir Matematikos ir informatikos fakulteto informacinių technologijų programa yra labai geros praktikos pavyzdžiai europiniame aukštojo mokslo ir studijų kontekste.
Ekspertai atkreipė dėmesį, kad įgyvendinus du didelės apimties studijų modernizavimo projektus, skirtus ECTS diegimui nacionaliniu mastu bei vidinės studijų kokybės sistemai universiteto mastu, daugelis dėstytojų, katedrų ir fakultetų vis dar susiduria su sunkumais įgyvendinant studijų moduliarizaciją ir lankstumą. Remiantis kitų Europos universitetų patirtimi Vilniaus universitetui buvo pasiūlyta peržiūrėti finansavimo modelį, siekiant užtikrinti studentams modulių pasirinkimą ne tik pagrindinės programos fakultete. Taip pat atkreiptas dėmesys, kad universitetui būtina didesnį prioritetą skirti dėstytojų pedagoginės kompetencijos tobulinimui, nes šiuo metu siūlomas įvadinis kursas pradedantiesiems dėstytojams yra nedidelės apimties. Akcentuotas ir studijų skaidrumas kaip integrali studijų kokybės kultūros dalis, kuris reikalauja studijų programų ir dalykų (modulių) aprašų prieinamumo, todėl ši informacija turėtų būti pasiekiama platesniam suinteresuotųjų ratui.
Susipažinti su pilna ekspertų pateikta ataskaita bus galima rugsėjį.
Komentarų nėra. Būk pirmas!