Liepos 1–2 d. Gyvybės mokslų centre ir Fizikos fakultete šurmuliavo 40 biologijos ir fizikos mokytojų, atvykusių iš 23 Lietuvos miestų ir rajonų mokyklų į pirmą kartą Vilniaus universitete (VU) mokytojams organizuotą vasaros seminarą „Gamtamoksliniai tyrimai“.
VU, siekdamas būti nacionaliniu lyderiu pedagogų dalykinės kvalifikacijos tobulinimo srityje ir pirmaudamas gamtamoksliniuose tyrimuose, parengė mokytojams integruotą gamtamokslinio ugdymo seminarą, kuriame orientuojamasi į mokslo pasiekimų taikymą ugdomojoje moksleivių veikloje. Įvadinėje ir apžvalginėje dalyse biologijos ir fizikos mokytojai sužinojo apie naujausius biofizikos mokslo pasiekimus ir susipažino su lazerių tyrimais Lietuvoje. Šiuos tyrimus savo pristatyme cituoja 2018 m. Nobelio fizikos premijos laureatas prof. Gerard’as Mourou.
Toronto universiteto profesorius Virginijus Barzda, pagal protų susigrąžinimo programą sugrįžęs į VU, įtraukė mokytojus į mikroskopo raidos istoriją, atskleidė naujausias tarpdisciplininių gamtos mokslų tyrimų tendencijas ir pasidalijo žiniomis, kaip netiesiniais mikroskopais galima vaizduoti patologinius audinių pjūvius. Lazerinių tyrimų centro išskirtinis profesorius Audrius Dubietis paskaitoje apie baltos šviesos lazerius pribloškė fizikos mokytojus centre vykdomų mokslinių tyrimų tarptautiškumo mastu.
Seminaro veiklų įvairovę papildė mokytojų atliekami laboratoriniai darbai. Gyvybės mokslų centro ir Fizikos fakulteto laboratorijose jiems mentoriavo šių padalinių dėstytojų komandos. Biologijos mokytojai tyrimų atlikimo įgūdžius tobulino susipažindami su molekuliniais metodais bioįvairovės tyrimuose: mikroskopuodami mikroorganizmus, tirdami jų elgseną ir diskutuodami, kaip šie tyrimai gali būti panaudojami ugdant moksleivių argumentacinius gebėjimus. Mokytojai taip pat išbandė, kaip vienaląsčiai žaliadumbliai gali praturtinti STEAM ugdomuosius projektus, kur jie gali būti panaudojami vandenilio ir biodyzelino gamybai. Fizikos mokytojai mokėsi nustatyti lazerių charakteristikas, modeliavo akies ydas, nustatinėjo klausos jutos ribas, žmogaus kūno tankį, atliko žmogaus kūno temperatūros savireguliacijos ir arterinio kraujo slėgio tyrimus.
Vasaros seminarą vainikavo edukacinė iškyla į Pučkorių pažintinį taką, supažindinanti su biologine įvairove ir unikaliu kraštovaizdžiu, kurio (ne)matomus ypatumus atskleidė jį tyrinėjusi Chemijos ir geologijos mokslų fakulteto geografė dr. Giedrė Godienė.
„Šis seminaras padėjo patobulinti tyrimų atlikimo kompetenciją: išbandyti molekulinius metodus, analizuoti duomenis, tinkamai juos grafiškai aprašyti ir pateikti. Seminare mokymosi veiklos praturtino naujomis žiniomis, įdomiomis pažintimis ir suteikė minčių, kaip organizuoti ugdomąsias veiklas su mokiniais“, – seminaro naudingumu neabejojo biologijos mokytoja iš Alytaus Jotvingių gimnazijos.
Bandomasis vasaros seminaras surengtas įgyvendinant 2018–2020 m. VU strateginio plano prioriteto „Lietuvą stiprinantis universitetas“ strateginės krypties „Pedagogų ugdymas šiuolaikinei mokyklai“ projektą 6.1 „Pedagoginių studijų programų ir tobulinimo kursų rengimas“.
Komentarų nėra. Būk pirmas!