VU Kauno fakulteto Socialinių mokslų ir taikomosios informatikos instituto jaunesnioji asistentė, doktorantė Dovilė Balevičienė buvo pripažinta geriausia fakulteto 2018 m. dėstytoja ir apdovanota Rektoriaus premija.
Jaunajai dėstytojai šis aukštas įvertinimas buvo netikėtas, nes VU Kaune dirba daug gerų dėstytojų, todėl, pasak jos, toks pripažinimas labai motyvuoja ir parodo, kad pastangos, kurias įdedi dirbdamas su studentais, atsiperka.
Įkvepia kolegų pavyzdžiai
„Sąmoningai šio įvertinimo tikrai nesiekiau, tačiau fakultete esu apsupta puikių dėstytojų ir mokslininkų, kolegų, kurie yra man siektini pavyzdžiai, iš kurių nuolat mokausi. Galbūt dėl to, kad ilgą laiką buvęs vieninteliu VU padaliniu kitame mieste Kauno fakultetas nėra didelis ir visa jo bendruomenė yra kaip tam tikra šeima. Dar bakalauro studijų metu jautėme gana artimus ryšius su dėstytojais, todėl visada žinojome, į ką galime kreiptis pagalbos ar patarimo“, – fakulteto bendruomenės išskirtinumu džiaugiasi D. Balevičienė, pasirinkusi dirbti savo Alma Mater.
Pasakodama apie tai, kaip tapo VU Kaune akademinės bendruomenės dalimi, D. Balevičienė prisimena ir kaip rinkosi studijas VU. Ji, kaip dauguma dvyliktokų, norėjo, kad bakalauro studijos būtų įdomios, todėl vykdavo į VU atvirų durų dienas, klausydavo pranešimų, studijų programų pristatymų. „Dar 11 klasėje buvau atvirų durų dienose VU Kaune, kur prof. Virginija Jurėnienė pristatė kultūros vadybos studijas. Profesorė buvo labai charizmatiška ir sugebėjo sudominti šia studijų programa, tačiau abejojau, ar pavyks įstoti, nes pagal tuometinę tvarką nemokamų vietų nebuvo daug, o konkursas į šias studijas buvo didelis. Kadangi mokykloje buvau aktyvi ir turėjau įvairių papildomų balų už dalyvavimą olimpiadose, konkursuose, „Junior Achievement“ programoje, be to, buvau baigusi muzikos mokyklą – įstoti į šią studijų programą pavyko“, – pasakoja dabar jau pati dėstanti studentams jauna moteris.
Derina daugybę veiklų
Dovilė 2012 m. baigė kultūros vadybos bakalauro studijas VU Kauno fakultete, o 2014 m. – projektų vadybos magistrantūrą Kauno technologijos universitete. Dėstyti pradėjo 2015 m. vasarį, o jau nuo rugsėjo – ir studijuoti vadybos krypties doktorantūroje VU. „Teko dėstyti nemažai dalykų: reklamos vadybą, kultūros projektų vadybą, vadybą, meno organizacijų ir projektų vadybą, meno inovacijų ir projektų vadybą, strateginę meno rinkodarą, kultūros ir leidybos projektų vadybą. Daugumą jų dėsčiau ir anglų kalba“, – apie savo įsitraukimą į akademinę veiklą pasakoja jaunoji dėstytoja.
Paklausta, kas teikia didžiausią pasitenkinimą, o gal kelia nerimą ar net neviltį, Dovilė sako, kad jos veiklos VU apima tris sritis: doktorantūros studijas, dėstymą ir projektinę veiklą. Todėl jas suderinti ir dar atrasti laiko šeimai, draugams, laisvalaikiui ir sau tampa vis sudėtingiau.
Su studentais siekia dialogo
Apibūdindama savo studentus ir santykius su jais, dėstytoja sako susidurianti su labai įvairiais studentais, tačiau pastebi, kad jie tampa vis aktyvesni, drąsiau reiškia savo nuomonę. Pasak jos, į studijas studentai žiūri rimtai, atsakingai, yra reiklūs ir nori studijų kokybės, siekia įgautų teorinių žinių praktinio pritaikymo.
„Su studentais siekiu kurti draugiškus santykius, atvirą komunikaciją ir suteikti jiems laisvės. Nebandau studentų kontroliuoti. Paskaitų lankymas yra jų asmeninis pasirinkimas, per paskaitas noriu dirbti su studentais, kurie yra motyvuoti ir nori būti paskaitoje“, – pabrėžia dėstytoja.
Megzdama kontaktą su auditorija, Dovilė sakosi jokių ypatingų priemonių ar metodikų nenaudojanti, tiesiog siekianti dialogo ir kad nebūtų priešpriešos su studentais, kad būtų dirbama kartu, bendrai sprendžiant kylančius iššūkius ir siekiant tikslų.
Jaunoji dėstytoja vis ieško auditorijos motyvacijos svertų. Beveik visiems jos studentams yra žinoma neformali motyvavimo sistema „+0,25 prie atsiskaitymo“, kai už aktyvų dalyvavimą paskaitose ir seminaruose galima pelnyti papildomų balų prie egzamino ar tarpinio atsiskaitymo įvertinimo. Pasitaiko, kad studentai už tarpinį atsiskaitymą sugeba gauti didesnį įvertinimą nei 10 (šiais mokslo metais didžiausias vadybos dalyko tarpinio atsiskaitymo rezultatas buvo net 10,75).
Geriausia 2018 m. VU Kauno fakulteto dėstytoja pripažįsta, kad didžiausias iššūkis per paskaitas – sudominti studentus, todėl dėstydama teoriją stengiasi nuolat įtraukti įdomių faktų ir apie asmenybes, kurios kūrė tas teorijas. D. Balevičienė juokiasi pastebėjusi, kad studentai kur kas geriau įsidėmi tuos įdomiuosius faktus, o ne teorijų aspektus.
Ji taip pat užsimena apie dar vieną sunkumą, su kuriuo susiduria dirbdama auditorijoje.
„Paskaitų laikas yra rimtas iššūkis mano studentams. Mėgstu dieną pradėti nuo 7 valandos, tad man pradėti paskaitas 8 valandą yra puikus laikas, tačiau tokiu metu dauguma studentų dar yra „neprabudę“ ir dažnai vėluoja į paskaitas“, – sako dėstytoja.
Tikslas – disertacija ir japonų kalba
VU Kauno fakulteto alumnę, dėstytoją ir doktorantę Dovilę Balevičienę labai mėgsta studentai, gerbia kolegos, o ji pati džiaugiasi ir didžiuojasi visomis savo profesinėmis patirtimis ir įvertinimais. Jos akademinė ir mokslinė veikla įvertinta ne tik 2018 m. Rektoriaus premija, bet ir Lietuvos mokslo tarybos stipendija (du kartus), VU tiksline stipendija ir VU Kauno fakulteto apdovanojimu už kokybiškiausiai parengtą modulių medžiagą virtualioje mokymosi aplinkoje 2017 m.
„Kiekvieną apdovanojimą, susijusį su akademine veikla, vertinu kaip ženklą, kad esu teisingame kelyje, ir labai džiaugiuosi, kad buvę studentai vis parašo ir pasakoja, kaip sekasi, kartais prašo pagalbos, pakviečia bendradarbiauti ar tiesiog prisimena“, – sako D. Balevičienė. Šiuo metu ji planuoja pasiekti du, pasak jos, trumpalaikius tikslus – parengti disertaciją ir išmokti japonų kalbą.
Komentarų nėra. Būk pirmas!