Vienuolika metų marketingo projektų vadove „ACME Film“ dirbanti Lina Naktinė sako tikinti, kad kino srityje veikiantys marketingo specialistai gali įgyti galią keisti visuomenės nuostatas ir elgesį, Ir priduria mananti, kad filmui nepakanka tik geros idėjos – svarbų vaidmenį atlieka ir komunikacija, ir reklama.
„Kino marketingo strategija gali net ir labai nišinį filmą iškomunikuoti taip, kad jį ateitų pamatyti didžiulės masės žmonių, taip jis prisideda prie galimo pokyčio visuomenėje. Aš tikrai tikiu, kad kino marketingo specialistai gali turėti tokią supergalią, bet pirmiausia jiems reikalingas geras turinys. Be gero turinio – kaip be rankų. Žinoma, svarbu tą gerą turinį atpažinti, pasitelkti kūrybiškumą ir įdėti daug pastangų komunikacijoje, kad ta galia atsiskleistų“, – sako L. Naktinė.
Reklama sėkmingam filmui – būtina
Ji sako nemananti, kad pasaulį keičia tik genijai ir menininkai, nes iš savo darbo patirties žino, kad marketingo sritį pasirinkę žmonės įgyja galią keisti visuomenės nuostatas bei elgesį. Kinui, anot pašnekovės, tai pasiekiama vos per keletą valandų, jei komunikacija pritraukė tinkamą žiūrovą.
„Jei turėčiau neribotų laiko ir jėgų resursų, galėčiau konsultuoti ir padėti jauniesiems filmų kūrėjams įgyvendinti idėjas dar pirminėse filmo kūrimo stadijose, nes, kaip minėjau, filmas turi būti pamatytas. O būna taip, kad filmas pareikalauja daug laiko, investicijų ir pastangų, bet galiausiai nesudomina auditorijos. To būtų galima išvengti galvojant ne tik apie produktą, bet ir apie tolimesnius žingsnius jo kino kelionėje“, – sako Lina, į Lietuvos rinką išleidusi daugiau kaip 300 filmų.
L. Naktinė įsitikinusi, kad ne mažiau už filmo idėją svarbi filmo komunikacijos strategija ir reklamos priemonės (plakatas, anonsas). Deja, kaip pastebi ji, kino industrijoje vis dar yra tikinčių, jog sukurtas filmas yra toks nuostabus, kad visi jį norės pamatyti ir be reklamos. Anot jos, būna labai gaila stebėti tokių filmų pasirodymus kino ekranuose, kai produktas yra geras, bet jo komunikacija per silpna arba jos iš viso nėra.

Universitete įgyti įrankiai praverčia ir darbe
Įmonėje „ACME Film“ L. Naktinė įsidarbino Vilniaus universiteto (VU) Kauno fakultete baigusi kultūros vadybos bakalauro studijas. Anksčiau dirbusi marketingo asistente, dabar Lina prisideda prie didžiausių „Sony Pictures Entertainment“ projektų.
„Dabar ypač džiugina galimybė dirbti su didelio žinomumo filmų franšizėmis, kaip „Spider-Man“, „Hunger Games“, „Garfield“, „John Wick“, „Paddington“, „Venom“ ir pan. Dirbant su mažesniais filmais, tekdavo stengtis juos įsiūlyti partneriams, tačiau dabar jie neretai kreipiasi patys ir derybose dažniau tenka pabūti galios pozicijoje, kas visada yra labai įdomu. Be to, didesni filmai turi ir didesnius reklaminius biudžetus, kurie atveria daugiau galimybių ir nestandartinių kūrybinių sprendimų komunikacijoje“, – pasakoja Lina.
„ACME Film“ marketingo projektų vadovė teigia, kad dėl srities specifikos studijuodama žinių apie kiną įgijo nedaug, tačiau pasirinktos kursinio ir bakalauro darbo temos leido gilintis į komercinio kino pramonę ir šias žinias vėliau sėkmingai pritaikyti. Pašnekovė juokiasi, kad studijų metu pristatytą Ganto planą (angl. Gantt Chart) kiek kitokia forma naudoja beveik kasdien. O labiausiai pravertė VU Kauno fakulteto Studentų atstovybėje dirbant organizacinio komiteto vadove įgyti gebėjimai organizuoti veiklą ir dirbti su žmonėmis.
„Dabartiniame darbe tenka žongliruoti laiku, duomenimis, resursais ir suvaldyti daug skirtingų projektų vienu metu, dirbti su labai skirtingomis ir spalvingomis asmenybėmis, organizuoti įvairius renginius. Visa tai aš dariau ir Studentų atstovybėje, tad neturėjau pradėti nuo visiško nulio, galėjau atsispirti nuo savo studentiškos patirties“, – pasakoja L. Naktinė.
Pagrindinė strategija – paveiki komunikacija
Anot Linos, Lietuvos kino marketingo rinka įdomi ir nuolat keičiasi, niekada nenustoja stebinti. Ji labiausiai didžiuojasi galėdama nustebinti ir visko mačiusius. Atsipūsti neleidžia ne tik nuolatiniai iššūkiai, bet ir suvokimas, kad dirbti jos darbą norėtų nemažai žmonių. Tai skatina nuolat tobulėti ir siekti vis geresnių rezultatų, užsibrėžtų tikslų, išsiskirti konkurencingoje rinkoje.
„Gali dirbti daug metų, išleisti daug filmų, išmanyti įvairiausias strategijas ir taikliai vertinti būsimų filmų potencialą, bet visada – kiekvienais metais – šioje srityje būna siurprizų, filmų, kurie „iššovė“, iš kurių industrijos žaidėjai daug nesitikėjo. Labai smagu būti tokio projekto dalimi“, – sako L. Naktinė.
Pašnekovė sako, kad įvairių iššūkių visada pasiūlo nepriklausomų studijų (angl. indie) filmai, kuriems skirtas ribotas reklaminis biudžetas. Juose paprastai nevaidina garsios kino žvaigždės, todėl stinga ir kokybiškos reklaminės medžiagos, o marketingo specialistui tenka sukti galvą, kaip išryškinti filmo privalumus ir ką pabrėžti komunikacijoje.
Pasak specialistės, svarbiausia filmui atrasti auditoriją, o paveiki komunikacija yra pagrindinė strategija, padedanti atskleisti filmo potencialą. Malonu, kai pasiseka atrasti įdomių, naujų, nestandartinių perspektyvų, tačiau tai reikalauja kūrybiškumo, nes neįmanoma kliautis stipriais pardavimus skatinančiais veiksniais.
„Auditorijai visada patinka, kai ją sugebi nustebinti – tai labiausiai ir pasiteisina. Tam reikia nestandartinio mąstymo, matymo ir gebėjimo kūrybiškai kurti partnerystes. Pats turi būti visada viskam atviras ir smalsus, jausti pulsą to, kas vyksta aplinkui, kad galėtum atrasti reikiamų kūrybiškų jungčių“, – sako L. Naktinė.
Motyvuoja galimybė pažinti ir kurti
Lina džiaugiasi atradusi vietą, kur gali nuolat save išbandyti, augti, kurti, ir sako, kad net įgijusi patirties, pažinusi kino industriją, dirbusi prie didžiausių „Sony Pictures Entertainment“ projektų labiausiai motyvuota jaučiasi, kai filmui suranda netikėtą reklamos partnerį ir abiem pusėms aktualią idėją.
„Ko gero, dar labiau patinka, kad, be darbo su filmais, per tuos 11 metų turėjau galimybių padirbėti prie skirtingų projektų su įvairiausiomis kitomis įmonėmis ir verslais – ne tik Lietuvos, bet ir garsiais tarptautiniais prekės ženklais. Galima sakyti, kad filmas tampa vartais susipažinti su kitokiais verslais, veiklos sritimis. O tai labai įdomu ir augina mane kaip marketingo srities profesionalę“, – pasakoja L. Naktinė.
„ACME Film“ marketingo projektų vadovė sako jau įpratusi, kad kiekvienas projektas turi savų iššūkių ir galimybių. Ji kiekvienais metais stengiasi atnaujinti savo žinias įvairiuose mokymuose ir konferencijose – pasisemti idėjų būsimiems projektams ir partnerystėms.
„Galima sakyti, kad darbo efektyvumą matuojame kiekvieną pirmadienį, kai gauname filmų peržiūrų rezultatus. Tai leidžia daryti išvadas apie turinį, komunikaciją ir patrauklumą auditorijai. Labai svarbu jausti pulsą to, kas vyksta kino ekranuose, ne tik su projektais, bet ir su visais rinkos filmais. Svarbu stebėti sėkmės ir nesėkmės istorijas, pasimokyti ne tik iš savo, bet ir iš kitų žaidėjų patirčių“, – patirtimi dalijasi Lina.
Žmogui, kuris ieško savo kelio ir domisi kinu, specialistė pirmiausia linki būti smalsiam ir atviram, pataria domėtis savo mėgstamu menu, atrasti galimybių ir kryptingai siekti tikslo.
„Menas – ne IT ar finansų sektorius, tad jei motyvacija yra finansinė, nieko neišeis. O jei motyvuoja meilė sričiai, svarbiausia nebijoti pradėti nuo žemiausio laiptelio. Kaip sakoma, „įkišti koją tarp durų“, o tada jau kopti į tą savo išsvajotą viršūnę“, – linki L. Naktinė.

















Komentarų nėra. Būk pirmas!