Kas sieja vienkartinį mobilųjį telefoną, pagalvę su MP3 grotuvu, blogą kvapą naikinančias kojines ir namų mini hidroelektrinę? Visas šias ir kitas pačias netikėčiausias produktų idėjas sieja IDĖJA – studentų marketingo darbų paroda.
„Idėja“ – sparčiai populiarėjantis studentų renginys
Jau trečius metus Vilniaus universiteto Ekonomikos fakulteto studentai, globojami VU EF Marketingo katedros, rengia pirmąją ir vienintelę Lietuvoje studentų marketingo darbų parodą „Idėja 2006“. Kasmet šioje parodoje pristatomos ne tik novatoriškos produktų idėjos, bet ir šių produktų įvedimo į rinką strategijos, platinimo keliai ir kiti marketingo sprendimai. Be to, studentų išradingumas pasireiškia ir kuriant vaizdo, spaudos bei lauko reklamas.
Pirmoji „Idėja“ gimė 2004 m. ir nuo tada šis renginys kasmet plečiasi, sulaukdamas vis daugiau ir dalyvių, ir verslo atstovų dėmesio. Pirmais metais dalyvavo tik VU EF studentai, pernai jau buvo svečių ir iš kitų VU fakultetų, Kauno technologijos universiteto bei ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto. O šiemet tikimasi sulaukti ir dalyvių iš Latvijos, Lenkijos ir Estijos aukštųjų mokyklų. Džiugina ir tai, kad kasmet vis daugiau Lietuvos įmonių ir reklamos agentūrų nelieka abejingos šiai studentų iniciatyvai ir sutinka paremti parodą bei prisidėti vertinant jų darbus.
Idėjoms nėra ribų
Dalyviai dėl praktikų reklamos agentūrose ir vertingų piniginių prizų varžosi įvairiose kategorijose. Praėjusiais metais buvo pasiūlyta jėgas išbandyti septyniose – „Idėja 2005“, „Produktas ir jo marketingas“, „Liaudies balsas“, „Stendas“, „Videoreklama“, „Lauko reklama“ ir „Spaudos reklama“, taip pat specialiame „Bitės“ pasiūlytame konkurse realaus produkto reklamos strategijai sukurti. Šiemet išlieka tos pačios septynios kategorijos ir dar kelios, kurios kol kas laikomos paslaptyje.
Pernai parodos dalyviai pažėrė pačių įvairiausių idėjų, tačiau prestižiškiausios kategorijos – „Idėja 2005“ – prizas atiteko Vadybos ir ekonomikos universiteto ISM komandai „Rulonas“, pasiūliusiai mėnesinį anekdotų rinkinį, spausdinamą ant tualetinio popieriaus. Taip pat jų spaudos reklama buvo pripažinta geriausia.
2004 metais geriausia buvo pripažinta komanda pavadinimu „Update“, kuri pristatė analogų neturinčią prekę – vibrožadintuvą „Kuti“.
Šių metų parodoje „Idėja 2006“, kuri vyks gruodžio 6 dieną VU EF, varžysis daugiau nei 60 komandų su tokiomis naujų produktų idėjomis kaip kuprinė su mechanizmu, leidžiančiu per pusę sumažinti nešamą svorį; melo detektorius – jausmų jutiklis, įmontuojamas telefone; kepuraitė, apsauganti nosį nuo šalčio, ir daugeliu kitų. Tačiau įvardinti galimus šių metų favoritus nesiryžta net VU EF Marketingo katedros dėstytojas, vienas parodos organizatorių dr. Algis Gaižutis. „Juk vertinimo komisijos nariai yra nešališki ir be išankstinio nusistatymo – verslo praktikai, parodos lankytojai, žymūs marketingo specialistai, kitų universitetų dėstytojai. Laimi tie, kuriems pavyksta sukurti vientisą, suprantamą, patrauklų savo prekės pristatymą, sugebėti apginti savo marketingo sprendimus.“
Linas Kriaučiūnas, vadovavęs reklamos agentūrai „Euro RSCG MIA“, dabar nepriklausomas marketingo konsultantas, praėjusių ir šių metų vertinimo komisijos primininkas, „Idėjai“ linki „tapti gera ir kiekvienais metais labai laukiama tradicija. Tokie renginiai yra labai naudingi. Visų pirma tiems, kas juose dalyvauja. Tai dažnai įvertinama tik po kiek laiko, bet darbas komandoje, bendros pastangos, asmeninės idėjos pavertimas realybe – tai neįkainojama patirtis. Esu tikras, tai labai pravers kiekvienam iš dalyvių būsimoje profesinėje veikloje. Reklamos verslas – tai nuolatinis tradicijų laužymas, nuolatinis senų mitų griovimas, nuolatinis kažko nauja ieškojimas. Čia ne visada veikia taisyklė „kaip visada“. Patirtis ir teorinės žinios padeda, bet, mano nuomone, pagrindinis dalykas, kuris „stumia“ šį verslą į priekį, yra talentingi žmonės – jauni, motyvuoti, optimistiški, nesugadinti „patirties“.“
Komentarų nėra. Būk pirmas!