Kiekvienais metais džiuginančioms Žurnalistų dienoms „LeŽudi“ įsibėgėjus, gegužės 8 d. studentai ir kiti svečiai turėjo progą sudalyvauti „15min“ redaktoriaus Žilvino Pekarsko paskaitoje „Pramogų kultas žiniasklaidoje: kaip popsas lemia reitingus ir ar įmanoma konkuruoti be jo?“ Visi puikiai žinome, kad internetinio portalo pelną garantuoja jo vartotojų paspaudimų, vadinamų „click‘ais“, skaičius. Tad kokiomis naujienomis žiniasklaidos priemonei patraukti skaitytojus, kad išliktų? Kad ir kaip bebūtų apmaudu, bet lengvo turinio naujienų gausa užtikrina aukštą poziciją žiniasklaidos reitingų lentelėje.
Šiuolaikinės žiniasklaidos priemonės vis daugiau dėmesio skiria pramoginėms naujienoms, kadangi jos patrauklios, lengvai skaitomos ir interpretuojamos, kupinos vaizdinės medžiagos. Analitinio pobūdžio straipsniai ilgesni, sunkiau suvokiami, menkai vertinami, jų parengimas reikalauja daugiau lėšų ir laiko. Pasak Ž. Pekarsko, vienas iš atsakymų, kodėl žmonės renkasi pramogines naujienas – jie tingi skaityti intelektualesnius straipsnius dėl jų ilgo ir sudėtingo turinio. Visuomenę traukia paprastesnės, spalvingesnės, linksmesnės naujienos, video, nuotraukos, jai nereikia apsunkinti savo kasdieninės rutinos įprastomis, dažniausiai negatyviomis, daug metų nesikeičiančiomis ir nieko nelemiančiomis politinėmis naujienomis. „15min“ redaktorius pastebi, kad pramoginės naujienos susilaukia daugiau dėmesio dėl to, kad jose vyksta veiksmas, o politinėse pateikiamos tik nuomonės, tie patys vertinimai, tos pačios problemos ir jokių sprendimų. Žiniasklaidos priemonės, gyvuojančios internetinėje erdvėje, turi duoti žmonėms tai, ko jie nori, nes tik nuo portalo lankytojų priklausys uždirbtų pinigų kiekis. Pasak Ž. Pekarsko, be popso portalas neišgyventų.
Ne tik pramoginės naujienos, bet ir kokybė išlaiko žiniasklaidos priemonės patrauklumą. Vienas iš didžiausių internetinio portalo privalumų – greitis. Gebėjimas greitai ir išsamiai pateikti naujienas, kurias galima perskaityti esant bet kurioje vietoje, suteikia portalams pranašumą prieš televizijos kanalus ar radiją, kuriems naujienoms paruošti prireikia daugiau laiko. Taip pat labai svarbūs kokybės aspektai – originalus naujienų pateikimas, analitiškumas, objektyvumas, darbas komandoje. Ž. Pekarskas pabrėžia, kad „didelė vertybė – žurnalisto universalumas.“ Geras žurnalistas sugebės parašyti ir vien, ir kita tema. Susirinkusiuosius ypač domino itin opi Lietuvos žiniasklaidos problema – korespondentų užsienyje stoka. Nors technologijos ir užkariavo pasaulį, kad ir kaip bebūtų lengva susisiekti su bet kurioje pasaulio vietoje esančiu žmogumi, bet bendradarbiavimas tarp skirtingų valstybių žurnalistų menkas, o išlaikyti korespondentus užsienyje – sunku. Šaunu kad į diskusiją su Ž. Pekarsku įsitraukė ir auditorija, kuri ne tik priėmė patarimus, bet ir pati nevengė išreikšti kritikos ir pastebėjimų.
Nors busimieji žurnalistai vis dar tiki savo užmoju kurti tik kokybišką žiniasklaidą ir, manau, kad tikės visada, bet „15min“ redaktorius pateikė realių pavyzdžių, kad be popso Lietuvos žiniasklaidoje – neišliksi. Tik nuo vartotojų priklausys internetinio portalo uždarbis, todėl ne visada žurnalistai patys pasirenka, kokias naujienas teikti – jiems tai nurodo visuomenė.
Komentarų nėra. Būk pirmas!