Rugpjūčio 19–26 d. Vilniaus universiteto (VU) Azijos ir transkultūrinių studijų institutas surengė tarptautinę vasaros mokyklą „International South Asian Studies Summer School“, skirtą tarpdalykinėms Pietų Azijos studijoms. Nors Pietų Azija buvo ir yra kultūriškai turtingas ir geopolitiškai svarbus regionas, dabartiniame pasaulyje daugiausia dėmesio, kalbant apie Aziją, krypsta į Kiniją ir Japoniją. Šiuo renginiu siekta skatinti mokslinį susidomėjimą Pietų Azijos regionu ir didinti VU vykdomų šio regiono studijų tarptautiškumą.
Savaitę trukusiame renginyje kiekvieną dieną vyko paskaitos ir praktiniai seminarai, kurių tikslas – atskleisti Pietų Azijos regiono problemiškumą, susipažinti su įvairiomis perspektyvomis, pasidalyti turimomis žiniomis ir patirtimi. Vasaros mokykloje dalyvavo bakalauro, magistrantūros ir doktorantūros studentai iš Indijos, Pakistano, Italijos, Švedijos, Ukrainos ir Lietuvos. Hindi kalbos seminarus vedė ir įvairias teorines paskaitas skaitė mokslininkai iš Italijos (La Sapienza universitetas), Jungtinės Karalystės (Lafboro universitetas), Danijos (Orhuso universitetas), Švedijos (Upsalos universitetas), Lenkijos (Adomo Mickevičiaus universitetas) ir Lietuvos (Vilniaus universitetas).
Doc. dr. Deimantas Valančiūnas apžvelgė Šri Lankos pilietinio karo, etninio judėjimo ir diasporos vaizdavimą kine ir literatūroje. Dr. Kristina Garalytė, remdamasi savo etnografiniu tyrimu Indijos universitetuose, skaitė pranešimą apie studentų politinį aktyvizmą Pietų Azijos regione. Doc. dr. Konstantinas Andrijauskas politiniu-ekonominiu požiūriu aptarė Himalajų infrastruktūrą, įvertino geopolitinę regiono situaciją ir Kinijos vaidmenį jame.
La Sapienza universiteto Romoje profesorė dr. Sanjukta Das Gupta vasaros mokyklos dalyvius supažindino su Indijos kastų fenomenu, adivasių (Indijos autochtonų) istorija ir Indijos moterų socialiniais-politiniais judėjimais. Dr. Heinzas Werneris Wessleris iš Upsalos universiteto apžvelgė Indijos ir Pakistano dviejų tautų atsiradimo koncepciją pokolonijiniu laikotarpiu ir islamo įtaką Pietų Azijos regionui. Dr. Clelia Cleli iš Lafboro universiteto papasakojo apie bangladešiečių diasporą Londone ir kokybinių sociologinių tyrimų specifiką. Danijos Orhuso universiteto dėstytojas dr. Vivekas Shukla analizavo Indijos politikų hindi kalbos retoriką pastarųjų Indijos parlamento rinkimų kontekste. Dr. Monika Browarcyk iš Lenkijos Poznanės Adomo Mickevičiaus universiteto vasaros mokyklos dalyvius supažindino su dalitų ir Indijos moterų literatūra.
Hindi kalbos seminaruose studentai skaitė ir vertė hindi kalbos tekstus, o VU Azijos ir transkultūrinių studijų instituto hindi kalbos dėstytojai turėjo puikią progą pasisemti pedagoginių įgūdžių iš užsienio kolegų. Vakarais vykdavo kultūros renginiai. Gabija Vosyliūtė mokė mehendi meno, Kristina Dolinina – Bolivudo šokių. Penktadienio vakarą Deimantas Valančiūnas surengė dokumentinio filmo „Superman of Malegaon“ (rež. Faiza Ahmad Khan) peržiūrą ir diskusiją Užupio menų inkubatoriuje. Vasaros mokyklą užbaigė nuo šių mokslo metų prie VU bendruomenės prisijungiantis prof. Victoras de Munckas iš Niujorko valstijos universiteto (JAV), kuris pasidalijo etnografinėmis refleksijomis iš lauko tyrimo Šri Lankos kaime.
Paskutinėmis renginio dienomis užsienio svečiai buvo supažindinti su Lietuvos istorija. Šeštadienį dalyviai lankėsi Trakuose, o sekmadienį kartu su VU Azijos ir transkultūrinių studijų instituto lektore ir Užsienio reikalų ministerijos Lotynų Amerikos, Afrikos, Azijos ir Ramiojo vandenyno departamento vadove Diana Mickevičienė turėjo galimybę susipažinti su Vilniaus senamiesčiu ir Pietų Azijos ir Lietuvos istorinėmis sąsajomis.
VU Azijos ir transkultūrinių studijų institutas džiaugiasi sklandžiai praėjusiu renginiu, praplėstomis žiniomis, užmegztomis naujomis ir įtvirtintomis senomis draugystėmis ir tikisi rengti Pietų Azijos studijų mokyklą ir kitą vasarą.
Komentarų nėra. Būk pirmas!