2018 m. prasidėjęs ir beveik dviejų tūkstančių apsilankymų sulaukęs Vilniaus universiteto Kauno fakulteto (VU KnF) studento sukurtas žaidimas sugrįžta su nauja jėga ir kviečia įsitraukti tiek mokinius, tiek studentus. Nauja edukacinio žaidimo CTF@KnF versija bus aktuali besidomintiems IT ir šiuolaikinėmis saugumo technologijomis ir tiems, kurie svarsto rinktis patrauklias bei novatoriškas studijas.
Žaidime CTF@KnF – baziniai kibernetinės saugos ir programavimo principai
Naują žaidimo versiją parengė VU informacijos sistemų ir kibernetinės saugos studijų programos ketvirtakursis Erikas Eigėlis. Vienintelės tokios programos Lietuvoje, rengiančios informatikos ir informacinių technologijų specialistus, turinčius specifinių kibernetinės saugos įgūdžių, studentas sako, kad edukacinio žaidimo CTF@KnF tikslas – programavimui ir kibernetinei saugai neabejingiems jaunuoliams suteikti galimybę pagilinti žinias ir praktiškai išbandyti savo gebėjimus.
CTF (Capture the Flag) yra mokomasis žaidimas, skirtas pradedantiesiems programišiams, taip pat visiems entuziastams, besidomintiems programavimu ir įsilaužimu (arba sistemų nulaužimu). Patobulinta žaidimo versija žaidėjams leis įsitikinti, kad saugumą gali užtikrinti ir menkiausios detalės: „Žaisdami CTF@KnF patys įsitikinsite, kaip kartais smulkios programinio kodo klaidos gali tapti didelių sistemos saugumo problemų priežastimi.“
Žaidimo kūrėjas įsitikinęs, kad žaisdami CTF@KnF jo dalyviai lavins savo įgūdžius ir gebėjimus, nes jiems teks savarankiškai ieškoti informacijos ir priimti atitinkamus sprendimus: „Vienas iš įkvėpimo šaltinių kuriant šį žaidimą buvo studijų metu įgytas suvokimas, jog kartais užtenka kelių blogai parašytų kodo eilučių, kad sistemoje atsirastų pavojinga saugumo spraga“, – sako Erikas.
Geriausi žaidėjai bus apdovanoti
VU studentas pasakoja, kad naująją žaidimo versiją patobulino atsižvelgdamas į pirmosios versijos žaidėjų pastebėjimus ir rekomendacijas, be to, šįkart siūlo dar didesnį iššūkių pasirinkimą. CTF@KnF galima žaisti ir individualiai, ir kartu su draugais – susikaudami dėl vėliavos ne tik patikrinsite savo įgūdžius ir gebėjimus, įgysite patirties, bet ir tapsite pretendentais laimėti pagrindinį prizą – planšetinį kompiuterį.
Vertingus prizus pirmų trijų vietų laimėtojams įsteigė pagrindinis žaidimo partneris ir rėmėjas – debesų technologijų bendrovė „Hostinger“, teikianti prieglobos (serverio resursų nuomos ir jų priežiūros) paslaugas visame pasaulyje.
2019 m. šios įmonės įsteigtas pagrindinis prizas (iPad Wi-Fi 128GB Silver) buvo įteiktas pirmojo žaidimo nugalėtojui, Vilniaus Levo Karsavino mokyklos dešimtokui Arvydui Jarmalovičiui. Dar penki praėjusiais metais šiame VU KnF surengtame žaidime geriausiai pasirodę dalyviai apdovanoti metiniais prieglobos paketais su pasirinktu domenu.
CTF@KnF – nauji iššūkiai
Pirmiausia Erikas kviečia pamėginti įveikti visus žaidime užkoduotus iššūkius, susijusius su programavimu ir kibernetine sauga. Žaidimo metu renkami taškai, ieškoma vėliavos, kurią galima pateikti vėliavos lauko iššūkio puslapyje. Už kiekvieną surastą sprendimą taškų galima gauti tik vieną kartą. Kai iššūkis įveikiamas, laukas pateikti vėliavą pašalinamas ir žaidėjui pranešama, kad iššūkis baigtas. Įveikti iššūkius galima bet kuria eilės tvarka.
Žaidime yra du prisijungimų tipai. Entuziastas – tai pagrindinė paskyra, kurią gali pasirinkti bet kuris, norintis žaisti. Jam suteikiama prieiga prie visų iššūkių, yra galimybė konkuruoti lyderių sąraše, tačiau nėra galimybės laimėti prizų. Paskyra Studentas skirta pagrindinio ugdymo mokyklų moksleiviams, ji jiems suteikia visus Entuziasto paskyros pranašumus ir galimybę laimėti šaunius prizus. Registracijos metu reikia pateikti papildomos informacijos.
Žaisti ir įveikti iššūkius bei rinkti taškus galima visais metų laikais, jie bus pridedami prie žaidžiančiojo sukauptų taškų per visą žaidimo laikotarpį. Tačiau šio sezono metu yra pateikti naujausi CTF@KnF komandos sukurti iššūkiai. Tai svarbiausias sezonas turintiems Studento paskyrą, nes į prizus gali pretenduoti tik tie, kurie surinko daugiausia balų būtent šį sezoną.
Daugiau informacijos apie žaidimą, išskirtinę studijų programą ir atsakymus į kitus rūpimus klausimus apie studijas VU galite sužinoti jau vasario 6–7 d. Studijų parodoje LITEXPO.
Visų Vilniaus universiteto renginių parodoje programa
Komentarų nėra. Būk pirmas!