Ekonomikos fakultete svečias iš Švedijos prof. Jens Jörn Dahlgaard į savo seminarą „Kokybės vadybos aktualijos Lietuvoje ir pasaulyje“ pakvietė kokybės vadybos magistro programos studentus ir absolventus.
Susitikimą su profesoriumi organizavo ir vedė kokybės vadybos magistro programos komiteto narys, dėstytojas dr. Dalius Serafinas. Prof. Jens Jörn Dahlgaard su susirinkusiais betarpiškai bendravo ir dalijosi savo mintimis apie kokybės vadybą kompanijose ir artimiausius pokyčius. „Kompanijos vis daugiau kalba apie etiką ir socialinę atsakomybę. Etiką, t. y. tai, kas gera ir bloga, mes visi juk suprantame. Etikos kodas – tai moraliniai principai ir vertybės. Kompanijos turi grįžti prie etinių vertybių, apie kurias nuo seniausių laikų kalba religijos, filosofai: elkis su kitais taip, kaip kad norėtum, jog su tavimi elgtųsi. Tai auksinė taisyklė“, – sakė profesorius.
Svečias pastebėjo, kad dažnai kompanijos, galvodamos apie etiką, susikoncentruoja į savo produktus, bet pamiršta, pvz., etišką vadovavimą. Tačiau kompanija turi vadovautis ir veikti visuose savo lygiuose pagal pagrindines vertybes: pagarba, pasitikėjimas, atvirumas, pagalba, sąžiningumas ir pan. Įmonės, siekdamos sėkmės, turi kurti atitinkamą kultūrą savo viduje: pritraukti žmones ne tik su tinkamais profesiniais įgūdžiais, bet labai svarbus ir jų emocinis intelektas.
„Prieš dešimtmetį kompanijoms nerūpėjo žmonių socialiniai įgūdžiai. Kompanijoms buvo svarbiausia, kad darbuotojai pasiektų užsibrėžtus tikslus (dažniausia finansinius). Jei tau nepasisekdavo jų įgyvendinti, vadovai tokius žmones greitai keisdavo kitais. Dabar situacija kinta. Tiek „minkštosios“ (bendravimo, bendradarbiavimo, atitinkamų vertybių puoselėjimo), tiek loginės kompetencijos yra vienodai svarbios. Kompanijos turi auginti ir mokyti savo darbuotojus“, – dėstė svečias iš Švedijos.
Pagrindinės kompanijos vertybės – svarbiausias darbuotojų motyvatorius. Atlikus įvairius tyrimus, paaiškėjo, kad pasitenkinimas darbu labiausia priklauso nuo to, kaip kompanijos laikosi ir veikia pagal esmines vertybes. Kodėl svarbus darbuotojų pasitenkinimas darbu? Laimingi darbuotojai dirba kokybiškiau, o tai galiausiai pajunta ir pats prekės ar paslaugos pirkėjas. Kompanijos turi siekti, kad jų etinės vertybės būtų matomos tiek įmonės viduje, tiek išorėje; jas įgyvendinti per mokymą, švietimą ir nuolatinį tobulėjimą. „Svarbiausia niekada nesukompromituoti savo etinių vertybių, nes tai labai lengva padaryti. Užtenka vieno karto, kad būtų prarastas pasitikėjimas. Iš esmės pagrindinis kompanijų iššūkis yra veikti pagal tokius principus, kurie jau seniai žinomi – ypatingai vertės / etikos dimensijoje“, – apibendrino profesorius.
Antroje susitikimo dalyje dr. D.Serafinas pristatė savo pranešimą apie Lietuvos aukštojo mokslo kokybės problemas ir galimus sprendimus.
Prof. Jens Jörn Dahlgaard – Švedijos Linköping universiteto profesorius, vizituojantis profesorius Tsukubos (Japonija) ir Yuan Ze (Taivanas) universitetuose, Zhengzhou (Kinija) universiteto garbės profesorius ir mokslinio žurnalo „Total Quality Management & Business Excellence“ vyriausiasis redaktorius. Jens Jörn Dahlgaard – vienas iš Danijos kokybės apdovanojimo steigimo ir Europos kokybės vadybos magistro programos (EMP.TQM – European Master Programme for Total Quality Management) kūrimo iniciatorių. Profesorius yra išleidęs 15 knygų ir daugiau negu 200 mokslinių straipsnių, jo veikla kokybės vadybos srityje pripažinta pasaulyje ir įvertinta daugybe apdovanojimų.
Komentarų nėra. Būk pirmas!