Komunikacijos laukas itin platus, apimantis daugybę sričių, kuriose Vilniaus universiteto (VU) Komunikacijos fakultete studijavusieji komunikacijos mokslų magistrantūros studijų programą gali save realizuoti. Anot studijų programos komiteto pirmininkės doc. dr. Renatos Šukaitytės, ši programa VU aprėpia platų komunikacijos procesų ir medijų kultūros reiškinių lauką.
Komunikacijos mokslai – ir pradedantiesiems, ir pažengusiems
Komunikacijos mokslų magistrantūros studijų programa VU yra skirta ambicingiems žmonėms, mėgstantiems ir strateginį, analitinį, ir kūrybinį darbą. Studijuoti šią programą galima nepriklausomai nuo to, ar jau turima patirties dirbant su komunikacija susijusį darbą, ar tik pradedama kaupti patirtis ir įgyjamos profesinės žinios ir kompetencijos.
„VU Komunikacijos fakultete yra sutelkta didžiausia Lietuvoje komunikacijos ir medijų tyrėjų komanda, vykdanti tyrimus minėtose srityse, tad čia dėstantys mokslininkai taiko aktualias mokslines žinias ir supažindina studentus su naujomis tarptautinėmis mokslinių tyrimų praktikomis, įtraukia studentus į mokslines konferencijas ir projektus. Studijų procese dalyvauja ir komunikacijos bei medijų lauke dirbantys praktikai ekspertai“, – pasakoja doc. dr. R. Šukaitytė.
Studijos apima svarbiausias komunikacijos sritis. Politinė ir įtaigos komunikacija, socialinė komunikacija, strateginė ir korporatyvinė komunikacija, masinė ir kultūros paveldo komunikacija – tik dalis jų.
„Svarbu yra atvirumas tarpdisciplininėms žinioms ir nuoširdus domėjimasis lokaliais ir globaliais komunikaciniais procesais, komunikuojamu turiniu ir auditorijomis, noras būti medijų ir komunikacijos ekosistemos dalimi“, – įsitikinusi doc. dr. R. Šukaitytė.
Komunikacijos mokslų studentas Ugnius Narutis teigia, kad studijos apima daug sričių, tad reikia nepasimesti: „Tai daugiau išsilavinimą plečiančios studijos nei jį siaurinančios ir konkretizuojančios, todėl reikalauja tam tikrų studento pastangų visas naujas ir turimas žinias integruojant į holistinę struktūrą, kurios turinys ne tik domintų, bet ir būtų realiai pritaikomas.“
Rengiami plataus profilio specialistai
Kadangi komunikacija yra labai platus mokslas, specialistai, dirbantys šioje srityje, taip pat turi išmanyti daug skirtingų sričių. Todėl komunikacijos mokslų magistrantūros studijų programa turi daug tikslų: suteikti žinių ir gebėjimų, būtinų strateginiam, analitiniam darbui organizacinės, socialinės, politinės, paveldo ir masinės komunikacijos srityse, išugdyti praktinius gebėjimus, būtinus vizualinės, žodinės, tekstinės, tarpasmeninės komunikacijos procesams analizuoti ir vertinti, kurti komunikacijos strategiją vidinei ir išorinei komunikacijai įgyvendinti ir vertinti.
„Pagrindinis studijų programos siekis – parengti komunikacijos specialistą, galintį dirbti verslo, viešojo ir nevyriausybinio sektoriaus įstaigose, išmanantį šiuolaikinės komunikacijos procesus, technologijas ir priemones, gebantį identifikuoti tikslines auditorijas ir savarankiškai atlikti komunikacijos srities tyrimus ir analizes“, –komunikacijos mokslų magistrantūros studijų programos tikslus vardija doc. dr. R. Šukaitytė.
„Studijuodamas susidariau įspūdį, kad ši programa siekia išugdyti studento intelektinį atvirumą naujoms idėjoms ir stiprinti jo moralinį stuburą, kurio prireiks toms idėjoms realizuoti ir kritiškai įvertinti“, – sako studentas U. Narutis.
Komunikacijos mokslų programa nuolat tobulinama ir naujinama, o prie to prisideda ne tik dėstytojai, bet ir socialiniai studijų programos partneriai, kurie yra komunikacijos, viešųjų ryšių specialistai.
„Socialiniai partneriai yra įtraukiami į studijų procesą įvairiais būdais: sudarant studentams galimybę parengti kūrybinį tiriamąjį komunikacijos projektą konkrečioje įmonėje, kviečiant socialinių partnerių atstovus dalytis profesine patirtimi seminaruose, dalyvauti baigiamųjų darbų gynimuose ir magistro diplomų teikimo ceremonijoje“, – sako doc. dr. R. Šukaitytė.
Plačios karjeros galimybės
„Mūsų absolventai dirba komunikacijos specialistais, rinkodaros komunikacijos specialistais, komunikacijos projektų vadovais arba komunikacijos skyrių vadovais verslo, viešojo ir nevyriausybinio sektoriaus įstaigose, atlieka specializuotą politinės, socialinės, verslo komunikacijos, aplinkosaugos komunikacijos, kultūros komunikacijos ar kitą panašų darbą. Dalis mūsų programą baigusiųjų dirba žiniasklaidos įmonėse, atlieka individualias konsultacijas arba tyrimus vidinės ir išorinės organizacijų komunikacijos, rinkodaros komunikacijos ir kitose srityse“, – apie galimybes įsidarbinti pasakoja doc. dr. R. Šukaitytė.
Jai antrina ir U. Narutis. Studentas įsitikinęs, kad sričių, kuriose gali dirbti komunikacijos mokslų studijų programą baigę žmonės, yra daug ir jos labai įvairios.
„Programos absolventai dirba įvairiose srityse, ne tik tokiose kaip rinkodara, reklama ar dizainas, bet ir tokiose kaip politika ar mokymo įstaigos. Karjeros atžvilgiu, manau, tokio išsilavinimo žmonių paklausa tik augs, nes šių dienų pasaulio informacijos gamybos kiekiai auga, todėl įvairioms sritims bus naudinga turėti tokios kvalifikacijos žmones, gebančius rinkti, analizuoti ir tikslingai komunikuoti tokiomis nepastoviomis sąlygomis“, – svarsto magistrantas.
Komunikacijos srityje – daug konkurencijos, todėl komunikacijos mokslų studijų programoje siekiama parengti aukščiausio lygio specialistus.
„Nors komunikacijos ir medijų rinka yra konkurencinga, kūrybingų ir atsakingų komunikacijos specialistų, išmanančių medijuoto žodžio, vaizdo, teksto įtaką visuomenei, jos elgsenai, mąstymui ir vertybėms, paklausa darbo rinkoje išlieka tiek ekonominio augimo, tiek krizių sąlygomis. Būtent tokius specialistus rengia komunikacijos mokslų magistrantūros studijų programa“, – programos aktualumą pabrėžia doc. dr. R. Šukaitytė.
Komentarų nėra. Būk pirmas!