Komunikacijos, viešųjų ryšių specialistai reikalingi daugelyje įvairių sričių ir turi labai platų pasirinkimą, kur realizuoti save. Henrikas Draugelis – Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto (VU KF) alumnas, o dabar – laisvai samdomas komunikacijos specialistas, muzikos atlikėjų Paulos ir Jurijaus Veklenko vadybininkas ir muzikos apdovanojimų M.A.M.A. komunikacijos specialistas – savo karjeros kelią pasirinko būtent pramogų versle, muzikos srityje.
Pramogų versle atsidūrė dar studijuodamas
H. Draugelis – veiklus žmogus, tad karjeros galimybių ieškoti pradėjo dar bestudijuodamas VU Kūrybos komunikacijos programoje.
„Viskas prasidėjo labai natūraliai, antrame studijų kurse pasisiūliau prisidėti prie muzikos apdovanojimų M.A.M.A. komunikacijos pagerinimo ir mano sukurtos strategijos įgyvendinimo. Viskas vyko labai greitai ir praėjus tų metų muzikos apdovanojimams pasilikau darbuotis muzikos sferoje plačiąja prasme, kaip atlikėjų vadybininkas ir komunikacijos specialistas. Tą laikotarpį ir laikyčiau savo pradžia muzikos industrijos sferoje“, – pasakoja VU alumnas.
Komunikacijos specialistas sako, kad dirbti organizuojant muzikos apdovanojimus M.A.M.A. buvo jo svajonė: „Nuo mokyklos ėmiausi iniciatyvos organizuojant didelio masto renginius, o svajonė buvo prisidėti prie vieno didžiausių šalyje – muzikinių apdovanojimų M.A.M.A. Jų užkulisius teko pamatyti dar savanoriaujant“, – savo istorija dalijasi H. Draugelis.
Komunikacijos specialistams iššūkių netrūksta
Pasak H. Draugelio, kiekviena jo darbo diena – skirtinga ir kupina vis naujų iššūkių, tačiau tai padaro darbą dar įdomesniu.
„Būtent tai man labiausiai ir patinka, visada įsivaizdavau save dinamiškoje darbo aplinkoje, kurioje kiekviena situacija yra unikali ir reikalaujanti atskirų sprendimų ar kūrybinių idėjų“, – apie darbo ypatumus pasakoja komunikacijos specialistas.
VU alumno teigimu, komunikacijos specialistams neužtenka būti veikliems ir aktyviems, labai reikalingi ir geri laiko planavimo įgūdžiai, svarbu mokėti derinti užduotis tarpusavyje ir kelis darbus atlikti vienu metu.
„Kadangi esu ne tik komunikacijos specialistas, bet ir atlikėjų vadybininkas, dažnai tenka derinti darbus prie kompiuterio su kelionėmis į koncertus, kūrinių, albumų leidyba ir kitus panašius darbus. Todėl kritinis mąstymas, kūrybiškumas, atkaklumas, gebėjimas galvoti vienu žingsniu į priekį – šios savybės reikalingiausios dirbant mano darbą. Būtent pastaroji savybė, galvojimas į priekį – sparčiai ugdoma pramogų, muzikos srityje, nes tai nuolatos kintanti ir konkurencinga aplinka, kurioje svarbu ne tik matyti savo darbą ar atlikėjus, bet ir suprasti visą muzikos industrijos veiklą“, – sako H. Draugelis.
Pasitikėjimą Henrikas įvardija kaip didžiausią vertybę savo darbe, be kurio dirbti būtų daug sudėtingiau.
„Pasitikėjimas yra labai svarbus ir tarp kolegų, ir tarp atlikėjų. Tada darbas yra kur kas lengvesnis, nekeliantis įtampos ir kokybiškesnis. Žinoma, niekada nereikia pamiršti ir kūrybiškumo, kuris diktuoja kryptį, leidžia pabrėžti unikalumą bei yra visa ko pagrindas“, – savo įžvalgomis dalijasi H. Draugelis.
Tikslas – pasiekti klausytoją
Komunikacijos specialistas pasakoja, kad kuriant atlikėjų įvaizdį labai svarbu atrasti jo išskirtinumą, atsakyti į klausimą – kodėl klausytojai norėtų girdėti būtent šio atlikėjo muziką.
„Grupė ar atlikėjas yra kaip ir bet kuris kitas produktas, kuris siekia išsiskirti iš aplinkinių, būti girdimas ir matomas. Būtent šių tikslų siekia komunikacijos specialistai, analizuodami bendrąją rinką, ieškodami grupės ar atlikėjo unikalumo, išskirtinumo jo bendravime su gerbėjais, pristant dainas ar būsimus koncertus. Tai yra nuolatinis procesas, kuris efektyvus tik tokiu atveju, jeigu dirbama nuosekliai. Visame pasaulyje atlikėjai ir grupės siekia, kad jų kuriama muzika būtų plačiai girdima, o atlikėjų vardai taptų tarsi „brendas“. Be komunikacijos specialisto tai pasiekti būtų beveik neįmanoma“, – teigia H. Draugelis.
Komunikacijos specialistų darbas vertinamas vis labiau
„Kažkada apie komunikacijos specialistus buvo sakoma: „Tai ateities darbuotojai, kurie bus reikalingi kiekvienoje darbovietėje“. Manau, kad kalbant apie šiandieną, komunikacijos specialistas ar tokio tipo paslaugos yra neatsiejamos bene kiekvienoje srityje“, – teigia Henrikas Draugelis.
VU alumno teigimu, be komunikacijos, viešųjų ryšių specialistų šiomis dienomis pramogų ir muzikos industrija – nebeįsivaizduojama, todėl jų darbas vertinamas vis labiau.
„Siekiant kokybiško, sklandaus ir nuoseklaus išorinio ir vidinio komunikavimo bet kurioje savo veikloje – toks specialistas yra privalomas. O štai muzikos ir pramogų industrija yra dinamiška ir „triukšminga“, todėl komunikacijos specialistas yra vienas iš pagrindinių įrankių, norint, kad apie kuriamą produktą ar asmenį sužinotų kuo didesnė auditorija bei tikslinis vartotojas. Džiaugiuosi, kad komunikacijos svarba vis labiau įvertinama“, – sako H. Draugelis.
Komentarų nėra. Būk pirmas!