Rugsėjo 22–26 d. vyko VU Lituanistinių studijų katedros organizuoti užsienio šalių universitetų lituanistikos (baltistikos) centruose dirbančių dėstytojų kvalifikacijos kėlimo kursai, kurie, galima sakyti, yra tapę tradiciniais, nes organizuoti jau šeštus metus. Šių metų kursai, į kuriuos suvažiavo 14 dėstytojų iš Brno, Budapešto, Frankfurto prie Maino, Helsinkio, Greifsvaldo, Miunsterio, Pizos, Tartu, Varšuvos universitetų, yra Europos Sąjungos ir Lietuvos vyriausybės lėšomis finansuojamo projekto Lietuva čia ir ten: kalba, mokslas, kultūra, visuomenė (VP1-2.2-ŠMM-08-V-02-005) dalis.
Kursų metu užsienio lituanistikos centrų dėstytojai klausėsi VU doc. dr. Dariaus Kuolio paskaitų apie K. Donelaitį lietuvių kultūroje ir jo „Metų“ reikšmes. Su prof. dr. Meilute Ramoniene diskutavo apie naujus Lietuvos sociolingvistinius tyrinėjimus. Prof. dr. Vytautas Kardelis kalbėjo apie Vakarų aukštaičių patarmės ir bendrinės kalbos santykį. Dr. Saulė Matulevičienė dėstytojams pasakojo apie brolių Juškų dainynus kaip apie XIX a. pabaigos kultūros tekstą bei tradicinę kultūrą XXI amžiuje. Kaip ir kodėl šiuolaikinis menas tapo sėkmingiausiu Lietuvos kultūros produktu? Apie tai svarstė lektorė Dovilė Tumpytė. Ji taip pat apžvelgė Lietuvos šiuolaikinio meno idėjas ir formas nuo praeities šmėklos iki spekuliatyvios šiuolaikybės.
Kadangi šiųmečių kursų programa buvo sutelkta į Suvalkijos regiono pažinimą, kursai po kelių dienų iš Vilniaus persikėlė į Birštoną, iš kur organizuota ekskursija po Suvalkijos kraštą. Lituanistikos centrų dėstytojai aplankė Marijampolę, Vilkaviškį, Paežerių dvarą – unikaliausią Sūduvos krašto dvarų kultūros paveldo objektą. Taip pat pabuvo J. Basanavičiaus ir V. Mykolaičio-Putino gimtosiose sodybose.
Kvalifikacijos kėlimo kursų dalyviai pabrėžė, kad jiems labai svarbu, jog kasmet galima pasidalyti lituanistinių disciplinų mokymo patirtimi, diskutuoti aktualiais lituanistikos klausimais, atnaujinti savo žinias. Kadangi visi centrai – tai ir projekto Lietuva čia ir ten: kalba, mokslas, kultūra, visuomenė partneriai, taip pat buvo svarbu aptarti projekto rezultatus ir tolesnes bendradarbiavimo perspektyvas, užsienio lituanistikos (baltistikos) centrų problemas ir lūkesčius. Išvykdami kursų dalyviai džiaugėsi galimybe susitikti ir pabendrauti su kolegomis, pasisemti naujų žinių ir idėjų, kurias galės sėkmingai pritaikyti lituanistikos (baltistikos) srityje dirbdami su studentais minėtuose Europos universitetuose.
Komentarų nėra. Būk pirmas!