Lietuvos kompiuterininkų sąjungos (LIKS) būstinėje vykusiame tarybos narių posėdyje priimtas sprendimas dėl Mokymosi duomenų tyrybos (MDT) sekcijos steigimo. Apie busimos sekcijos veiklą bei tikslus LIKS tarybą supažindino vienas iš sekcijos steigėjų, Vilniaus universiteto Elektroninių studijų ir egzaminavimo centro direktorius dr. Saulius Preidys. Pagal LIKS nuostatus nauja sekcija gali būti steigiama, esant ne mažiau kaip 9 LIKS narių iniciatyvinei grupei. Norą darbuotis MDT sekcijoje pareiškė 17 LIKS narių. Tai mokslininkai iš Vilniaus, Kauno technologijos, Klaipėdos, Lietuvos sveikatos mokslų, Šiaulių ir Lietuvos edukologijos universitetų, VU Matematikos ir informatikos instituto, Panevėžio ir Kauno kolegijų bei mokytojai-ekspertai iš vidurinių mokyklų ir gimnazijų.
Numatoma sekcijos veikla – bendrų mokslo projektų, mokslo publikacijų rengimas, bendradarbiavimas su analogiška veikla užsiimančiais užsienio mokslininkais.
Jau dabar dalis sekcijos narių dalyvauja Lietuvos distancinio mokymo konsorciumo (LieDM) vykdomame projekte, kuriame viena iš veiklų yra „Išmaniųjų modulių kūrimas ir integravimas į VMA“. Šios veiklos metu bus sukurti ir integruoti į VMA du išmanieji moduliai, kurie padės kurso dėstytojams savo veikloje naudoti „Moodle“ virtualaus mokymo aplinką: informuos apie modulio dalyvių veiklas, teiks pasiūlymus, kaip pagerinti modulio ir paties dėstymo kokybę, padės analizuoti testo rezultatus bei siūlys, kaip tą testą būtų galima patobulinti.
Ši sekcija suvienys Lietuvos mokslininkus ir tyrėjus, dirbančius duomenų tyrybos, statistikos, edukologijos, nuotolinių studijų srityse. MDT sekcijos darbą koordinuos doc. dr. Dalia Baziukė (Klaipėdos universitetas) ir dr. Saulius Preidys (Vilniaus universitetas).
Švietimo ir mokslo įstaigos studijų procese vis dažniau naudoja virtualiąsias mokymosi aplinkas (VMA). Šiose mokymo aplinkose yra surenkami duomenys apie įvairius vartotojų veiksmus. Sukaupiami dideli kiekiai mokymosi duomenų, kurie daugeliu atveju lieka nepanaudoti, o pačios VMA juos išnaudoja minimaliai. Šie duomenų masyvai – puikus objektas duomenų tyrybos (angl. Data Mining) metodų taikymui ir platforma naujų edukacinių įžvalgų formavimui. Tai liudija ir šiuo pagrindu susiformavusi specifinė duomenų tyrybos srities šaka – mokymosi duomenų tyryba (angl. Educational Data Mining arba EduMining).
Mokslininkai ir tyrėjai, analizuodami iš VMA gautus duomenis, rado įdomių ir naudingų įžvalgų, pavyzdžiui buvo nustatyta, kad, analizuojant besimokančiųjų veiksmus VMA, galima nustatyti jų mokymosi stilių ir pateikti suasmenintą mokymo medžiagą. Pritaikius įvairius duomenų tyrybos metodus (neuroninių tinklų, klasterizavimo, klasifikavimo ir kt.), buvo atskleisti vartotojų veiksmų VMA ypatumai, atsirado prielaidų intelektualioms mokymo aplinkoms kurti. Kuriamos tokios MOOC (angl. Massive Online Open Course) aplinkos, kuriose vienas kuratorius, padedamas VMA, administruoja iki keliasdešimt tūkstančių besimokančiųjų.
Komentarų nėra. Būk pirmas!