Vilniaus universitetas, kurdamas ir įgyvendindamas vidinę studijų kokybės vadybos sistemą, siekia puoselėti universiteto kokybės kultūrą diegiant ir tobulinant įvairius studijų kokybės užtikrinimo procesus ir procedūras.
Kuriamą studijų kokybės vadybos sistemą siekiama paremti geriausia pasauline universitetų studijų kokybės vadybos praktika, todėl grupė Vilniaus universiteto darbuotojų 2011 m. lapkričio 2–3 d. dalyvavo Šveicarijos Ciuricho visuotinės kokybės vadybos instituto organizuojamame Europos kokybės vadybos fondo tobulumo modelio taikymo aukštajame moksle seminare „EFQM kompetencijos lyderiai“ (“EFQM Leaders for Excellence”).
Organizacijos kokybė užtikrinama kiekvieną veiklą atliekant nuosekliais ir sistemingais žingsniais – planuok, daryk, įvertink ir tobulink. Taip teigia seminare dalyvavę VU darbuotojai.
Seminaro organizatorius Karlas J. Kolleris pristatė EFQM tobulumo modelį, jo taikymo galimybes, aptarė modelio koncepcijas. Pasak Matematikos ir informatikos fakulteto studijų prodekano L. Būtėno, Europos kokybės vadybos fondo tobulumo modelis padeda pamatyti esminius organizacijos veiklos, taip pat ir studijų, elementus. Remdamasis modeliu, tarp tokių elementų prodekanas minėjo strategiją, procesus, vidaus ir išorės suinteresuotuosius. Šiuo metu universitete kuriama vidinė studijų kokybės vadybos sistema būtent ir apima šiuos ir kitus pagrindinius elementus – projekto metu numatyta parengti Universiteto studijų kokybės gerinimo strategiją, parengti trūkstamus ir atnaujinti dabar naudojamus dokumentus tokiose prioritetinėse studijų kokybę veikiančiose srityse kaip studijų programų kūrimas, studentų rezultatų vertinimas ir gerinimas, dėstytojų kvalifikacijos ir kompetencijų plėtotės užtikrinimas, nuolatinio grįžtamojo ryšio iš vidaus ir išorės suinteresuotųjų gavimas ir teikimas bei kituose.
Komunikacijos fakulteto studijų prodekanės dr. R. Matkevičienės ir Kokybės vadybos centro darbuotojos R. Adomaitienės teigimu, labiausiai seminare buvo pabrėžiama lyderystė – organizacijų vadovų asmeninis įsipareigojimas kokybei, strateginių tikslų kėlimas ir įgyvendinimas, aktyvus vadovų vaidmuo užtikrinant nuolatinį organizacijos veiklų gerinimą. Tačiau, kaip pažymėjo R. Adomaitienė, ne mažiau reikšmingas ir likusios universiteto bendruomenės įsipareigojimas ir noras gerai dirbti, nes kokybės užtikrinimas nėra papildomai atliekamas darbas, bet kasdienės veiklos pagrindas.
EFQM tobulumo modelio RADAR logika grindžiama pagrindiniais veiklos tobulinimo principais: apibrėžk savo veiklos tikslus ir uždavinius; numatyk priemones, kurios padėtų juos įgyvendinti; įgyvendink; įvertink, ar pasirinktos priemonės ir jų realizavimo būdai padeda įgyvendinti tikslus; koreguok ir tobulink juos. Šiais principais, pasak R. Adomaitienės, bus paremta ir šiuo metu kuriama VU vidinės studijų kokybės vadybos sistema.
Seminaro „EFQM Leaders for Excellence“ metu vyko ir praktiniai užsiėmimai, atskleidžiantys organizacijos veiklos tobulinimo svarbą. Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto Studijų skyriaus vedėjo D. Šlekio teigimu, užduotys seminaro dalyviams leido geriau suvokti aukštojo mokslo institucijų kokybės vadybos procesus, prioritetines veiklos sritis siekiant sistemingo veiklos gerinimo. R. Matkevičienės nuomone, seminare suteiktos žinios ir įgūdžiai leidžia analizuoti aukštosios mokyklos padalinyje įgyvendinamus atitinkamus studijų, mokslo ir administracinių procesų elementus, sudarančius vientisą aukštosios mokyklos padalinio kokybės vadybos sistemą.
Seminaro lektorius atskleidė, kaip greitai ir nebrangiai atlikti savo veiklos savianalizę. Todėl seminaro dalyviai svarstė galimybę, remiantis EFQM tobulumo modelio matrica, atlikti bent preliminarų studijų kokybę veikiančių veiklų kokybės įvertinimą universiteto akademiniuose padaliniuose. Toks vertinimas parodytų labiausiai tobulintinas veiklos sritis.
D. Šlekys pažymėjo, kad dalyvavimas seminare suteikė ir netiesioginę naudą – seminaro dalyvių neformaliose diskusijose atsiskleidė atskirų Vilniaus universiteto fakultetų pažangios veiklos ir galimo studijų proceso tobulinimo kryptys. Todėl Studijų skyriaus vedėjas pabrėžė, kad būtina ieškoti, skleisti ir panaudoti gerąją atskirų padalinių studijų kokybės užtikrinimo praktiką visoje universiteto bendruomenėje.
Plačiau apie Europos Sąjungos fondų lėšomis finansuojamo projekto veiklas skaitykite www.kvc.cr.vu.lt
Komentarų nėra. Būk pirmas!