Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto dėstytojai gausiai dalyvavo medicinos edukologijos mokymuose, kuriuos vedė tarptautiniai ekspertai prof. dr. Harmas Petersas (Vokietija) ir dr. Viktoras Riklefsas (Kazachstanas). Užsienio kolegų vizito metu buvo organizuoti ne tik interaktyvūs mokymai, bet ir specialus Medicinos studijų programos komiteto posėdis, skirtas tinkleliui peržiūrėti ir tobulinti.
Prof. dr. H. Petersas – Charité ligoninės atstovas, šiuo metu vadovaujantis Dieterio Scheffnerio medicinos mokymo centrui – akademinę fakulteto bendruomenę supažindino su pažangiu ir pasaulyje pripažintu kompetencijomis grįstu mokymu. Savo pranešime „Klinikiniai mokymo metodai – kompetencijomis grįstas medicinos mokymas“ svečias pabrėžė glaudų medicininės edukacijos ryšį su tobulėjančia sveikatos priežiūra. Mokymų metu buvo pristatytas kompetencijomis grįstas medicinos studijų modelis, vyko praktiniai užsiėmimai.
„Didžiuojuosi, kad pagal išsilavinimą esu gydytojas ir visada juo liksiu, nors jau daug metų mokau kitus. Savo profesijos mokiausi pagal puikius klasikinės edukologijos standartus. Tačiau laikai keičiasi. Ir mes turime mokyti savo studentus naujai, atsižvelgdami į visus šiuolaikinio pasaulio keliamus iššūkius, į naujus reikalavimus mediko profesijai“, – prisistatydamas kalbėjo prof. dr. H. Petersas. Pasak profesoriaus, vienas pagrindinių medicinos mokymo reformos tikslų – efektyvus praktinių įgūdžių tobulinimas, kuris leistų rengti kvalifikuotus specialistus.
„Per vieną dieną netapsime geresniais dėstytojais, tačiau tiek pakanka suprasti, kad pasaulyje yra pažangesnių mokymo metodų, į kuriuos galima lygiuotis. Mokymai skatina plėsti žinių lauką ir suteikia noro atsisveikinti su pasenusiais standartais, lygiuotis į laiko diktuojamas mokymo tendencijas“, – po mokymų mintimis dalijosi prof. Algirdas Utkus.
Antrojo svečio, Karagandos valstybinio medicinos universiteto studijų prorektoriaus dr. V. Riklefso pranešime „Virtualūs pacientai, simuliacinės technologijos ir probleminis mokymas – veiksniai, skatinantys klinikinius sprendimų priėmimo įgūdžius“ pristatyti specifiniai šiuolaikinėmis informacinėmis technologijomis paremto medicinos mokymo metodai.
„Tradicinį medicinos mokymą laipsniškai keičia probleminis mokymas, kuris suteikia būsimiems gydytojams savarankiškos sprendimo paieškos ir atradimo džiaugsmą ir skatina jų kūrybingumą. Simuliaciniame centre studentai su dėstytoju virtualiai nagrinėja įvairius sveikatos sutrikimų atvejus. Kartu jie aptaria detales, iškelia hipotezes. Paskui namuose vyksta jų savarankiškas darbas su papildoma medžiaga. Kitame susitikime vėl kartu apibendrinamos išvados, diskutuojama. Dėstytojas visame šiame procese atlieka tik gido, patarėjo vaidmenį. Šis specifine mokymosi technika grįstas medicinos mokymas yra labai populiarus ne tik Kazachstane, bet ir visame pasaulyje“, – teigė dr. V. Riklefsas. Mokymuose dalyvavusiems dėstytojams buvo suteikta galimybė prisijungti prie Karagandos valstybinio medicinos universiteto Simuliacijų centro svetainės ir atlikti praktines užduotis.
Tokio pobūdžio praktinė patirtis leido Medicinos fakulteto dėstytojams geriau suprasti simuliacinio mokymo esmę ir naudą. „Santaros“ slėnyje jau šiais metais numatyta Medicinos fakulteto plėtra, planuojama, kad naujai statomame Mokslo centre bus įkurtas ir Simuliacijų centras.
Panašūs profesinės kvalifikacijos kėlimo mokymai, supažindinantys su pažangiausiomis pasaulyje medicininės edukacijos naujovėmis, bus tęsiami ir toliau. Šiuo metu Medicinos fakulteto administracija yra numačiusi dar dviejų medicinos edukologijos ekspertų vizitus. Tikimasi, kad jau šį pavasarį kelių dienų vizito atvyks Lodzės medicinos universiteto profesorius dr. Januszas Janczukowiczius (Lenkija) ir Čikagos medicinos mokyklos profesorė Nutan Vaidya (JAV).
Komentarų nėra. Būk pirmas!