Vasario 11 d. Goethe’s institute įvyko mokslinių pranešimų konkursas. Tai vienas jau antrus metus besitęsiančio projekto „Deutsch im Studium und Wissenschaft“ (Vokiečių kalba studijose ir moksle) etapų.
Konkurse darbus pristatė Akvilė Ignotaitė ir Vilgailė Striuzaitė (VU, tarptautinis verslas) – „Corporate identity“; Viktorija Globerytė (KTU, techninis vertimas) – „Ekologija ir krikščionybė“; Agnė Toleikytė (VGTU, aplinkosaugos inžinerija) – „Atsinaujinančios energijos Lietuvoje – pagrindinis ateities energijos šaltinis?“; Viačeslavas Kačkinas (VU, fizika) – „Dalelių greitintuvas – žingsnis į naują mokslo vystymosi pakopą“; Agnė Liaukonytė (MRU, teisė) – „Senieji ir naujieji teisės simboliai“. Konkurso komisiją sudarė kompetentingi vokiečių kalbos žinovai, tarp jų Antje Johansenas (DAAD), Jūra Filipavičienė (VPU) ir kt. Konkurso eigą stebėjo projekto vadovas dr. Klausas Geyeris, projekto komandos nariai iš VU ir Goethe’s instituto, VU UKI Vokiečių kalbos katedros vedėja doc. Vida Karosienė.
Studentai konkursui ruošėsi jau nuo 2008 m. spalio mėn. Pirmasis darbo grupės susitikimas įvyko VPU, kur susirinko vienuolika studentų iš skirtingų Lietuvos aukštųjų mokyklų, nusprendusių dalyvauti mokslinių pranešimų konkurse vokiečių kalba. Džiugu, kad šiemet konkursas išsiplėtė už Vilniaus universiteto ribų ir jame dalyvavo keleto Lietuvos aukštųjų mokyklų atstovai.
Kaip vyko pasirengimas konkursui? Pirmiausia studentai turėjo pateikti mokslinę idėją iš savo studijuojamo dalyko srities. Idėja buvo aptariama grupėje, studentai galėjo pasirinkti dėstytoją kuratorių, kuris individualiai konsultavo rengiant pranešimą. Būsimi pranešėjai įgijo akademinio darbo įgūdžių, jie buvo supažindinti su tezių ir pranešimo santraukos rengimu. Parengti pranešimai buvo pristatomi grupėje. Labai smagu buvo diskutuoti su šmaikščiais ir geranoriškais kolegomis bei dėstytojais. Juk darbo grupę sudarė labai įvairių specialybių atstovai. Atlaikę diskusijų ugnį, studentai patekdavo į rūpestingų ir kompetentingų konsultantų rankas, kurie padėdavo toliau tobulinti pranešimą. Studentams pranešimus rengti taip pat padėjo ir jų dėstytojai. Ypač nuoširdžiai savo studentus globojo VU dėstytojos Laimutė Andrikytė ir doc. Vida Karosienė. Galbūt todėl būtent jų studentų Akvilės Ignotaitės ir Vilgailės Striuzaitės bei Viačeslavo Kačkino darbai pripažinti geriausiais. Šie studentai gavo pagrindinius prizus: vokiečių kalbos kursus Vokietijoje ir galimybę nemokamai laikyti testą DAF. Kiti prizai buvo taip pat vertingi, pvz., elektroniniai vokiečių kalbos kursai, geros knygos ir kt.
Kovo 4 d. VU įvyko projekto „Deutsch im Studium und Wissenschaft – klipp und klar“ baigiamasis renginys – prezentacijų pristatymas visuomenei. Viešajame renginyje dalyvavo studentai, parengę prezentacijas konkursui, darbo grupės nariai: projekto vadovas DAAD atstovas Lietuvoje dr. Klausas Geyeris, VU UKI vokiečių kalbos katedros dėstytojos Nida Matiukaitė, Violeta Paliukonienė, GI kalbos skyriaus atstovės Nijolia Buinovskaja ir Regina Mačiuitienė. Projekto dalyvius pasveikino Vokietijos ambasadorius Lietuvoje Hansas Peteris Annenas ir VU UKI Vokiečių kalbos katedros vedėja doc. Vida Karosienė. Į viešąjį renginį universitete susirinko nemažas būrys studentų ir dėstytojų, besidominčių vokiečių kalba, ne tik iš VU, bet ir iš kitų Vilniaus aukštųjų mokyklų.
Renginys buvo pakilus ir šventiškas. Pranešimai žavėjo idėjų aktualumu, puikiu techniniu parengimu, studentų dalykine kompetencija, retorikos subtilybių išmanymu, sugebėjimu užmegzti ryšį su auditorija ir šmaikščiai atsakinėti į klausimus.
Projektui pasibaigus, jo dalyviams buvo pateikta klausimų apie projektą. Beje, studentai pastebėjo vien gerąsias jo puses. Pateikiame keletą jų minčių.
Vilgailė Striuzaitė: Projekte dalyvavau norėdama pagerinti akademinės vokiečių kalbos žinias. Labai buvo smagu dirbti grupėje. Parengti prezentaciją buvo sunkiau, negu prieš tai maniau, bet buvo supergera organizcija, labai geras kuratorius (dr. K.Geyer). Įdomiausia buvo rengti studentų apklausą. Su kolegomis lietuviais ir užsieniečiais diskutavome apie „corporate identity”, kitaip tariant, apie institucijos įvaizdžio kūrimą. Tai buvo nepakartojama. Organizatoriams linkiu, kad dalyvautų kuo daugiau studentų iš įvairių universitetų.
Viačeslav Kačkin: Įdomu buvo skaityti mokslinę literatūrą ir ją apdoroti. Gavau daug vertingų patarimų, patiko draugiška darbo grupės atmosfera. Tai buvo gera proga panaudoti vokiečių kalbos žinias ne paskaitų metu ir jas tobulinti. Cool! Pristatant darbą komisijai ir visuomenei iš tikro reikia drąsos. Smagu, kad projekte gali dalyvauti studentai, kurių vokiečių kalbos žinios nėra paties aukščiausio lygio. Projektas paskatino toliau domėtis vokiečių kalba ir galbūt apsispręsti studijuoti Vokietijoje.
Viktorija Globerytė: Atvykau iš Kauno, iš pradžių buvo baisoka, visi tokie protingi ir kalba vokiškai. Per pirmuosius susitikimus daugiau stebėjau, ką daro kiti. Rengti prezentaciją buvo sunkiau, nei tikėjausi, bet patiko medžiagos rinkimas ir apdorojimas. Vėliau – dar vienas išbandymas – pranešimo pristatymas publikai. Tai iš tikrųjų įvairiapusiška patirtis, kuria pastaruoju metu pasinaudoju ir kitur. Projekte pralaimėtojų nebuvo, visi įgijo naudingų žinių ir patirties, dar gavo ir vertingų prizų – įvairių galimybių tobulinti vokiečių kalbos žinias. Organizatoriams linkiu, kad projektas toliau plėtotųsi ir suburtų kalbančiuosius vokiškai.
Nida Matiukaitė
Komentarų nėra. Būk pirmas!