Nuo rugpjūčio 1 d. Mokslo skyrius reorganizuotas į Mokslo ir inovacijų direkciją, kurią sudaro du skyriai: Mokslo skyrius ir Intelektinės nuosavybės valdymo ir komercinimo skyrius. „U. V.“ kalbina reorganizuoto padalinio direktorę Vidą Lapinskaitę.
Kas lėmė tokios reorganizacijos būtinybę?
Apie pokyčių poreikį kalbama jau nuo 2012 m. Per pastaruosius kelerius metus universitete vis intensyviau rūpinamasi intelektinės nuosavybės apsauga, daugėja bendrai su Lietuvos ir užsienio mokslo ir studijų institucijomis ir įmonėmis vykdomų mokslo projektų (pajamos iš projektinės veiklos 2012 m. jau viršijo valstybės biudžeto asignavimus mokslui), sudaroma vis daugiau licencinių sutarčių, steigiamos pradedančios įmonės, tad visą naujų veiklų spektrą apimti turėtomis pajėgomis tapo sudėtinga, vis didėjo šiais klausimais kryptingai dirbančių specialistų poreikis. Kadangi nemaža šių veiklų dalis koncentravosi Mokslo skyriuje (nuolat bendradarbiaujant su Teisės skyriumi ir Finansų ir ekonomikos direkcija), nuspręsta jį reorganizuoti, minėtas veiklas perkeliant į atskirą padalinį.
Kokia patirtimi remtasi reorganizuojant Mokslo skyrių į direkciją?
Mokslo skyrius jau turi reorganizavimo patirties, prieš kelerius metus nuo skyriaus „atskilo“ Leidybos direkcija, šiuo metu veikianti kaip savarankiškas kamieninis padalinys. O skyriaus struktūra formuota atsižvelgiant į šiuo metu atliekamų darbų pobūdį ir konkrečių darbų apimtis. Remtasi ir kitų Lietuvos bei užsienio universitetų patirtimi šioje srityje.
Pristatykite plačiau Jūsų direkcijos skyrius. Kokia veikla jie užsiims?
Direkciją sudaro du skyriai: Mokslo skyrius ir Intelektinės nuosavybės valdymo ir komercinimo skyrius. Abu skyriai prisidės formuojant universiteto mokslinės veiklos politiką, organizuojant universiteto mokslinę veiklą, jos potencialo ir rezultatų pristatymą konferencijose, parodose, mugėse. Mokslo skyrius vykdys didžiąją dalį ankstesniojo skyriaus funkcijų: mokslinės veiklos planavimą, rezultatų apskaitą, jų statistinę ir kokybinę analizę, mokslininkų ir tyrėjų konsultavimą paraiškų teikimo ir projektų administravimo klausimais, Mokslo skatinimo fondo, Mokslo komiteto, Emeritūros komisijos darbo organizavimą ir pan.
Naujai įkurtas Intelektinės nuosavybės valdymo ir komercinimo skyrius įgyvendins Vilniaus universiteto intelektinės nuosavybės valdymo nuostatuose numatytas veiklas, teiks informaciją ir konsultuos intelektinės nuosavybės valdymo ir komercinimo universitete klausimais, bendradarbiaus ir dalyvaus derybose su universiteto darbuotojais, partneriais, klientais, Europos Sąjungos lėšas administruojančiomis ir kitomis institucijomis intelektinės nuosavybės apsaugos, licencijavimo, naujų įmonių steigimo, jų kontrolės ir kitais komercinimo veiklų klausimais, organizuos ir vykdys atviros prieigos centrų veiklos plėtrą universitete, skatins universiteto studentų, tyrėjų ir mokslininkų verslumą, tarpininkaus tarp universiteto ir įmonių dėl užsakomųjų tyrimų ir kitų bendradarbiavimo formų.
Ar direkcija jau galutinai sukomplektuota?
Mokslo skyrius suformuotas buvusio skyriaus pagrindu. Šiuo metu yra priimtas vienas naujas darbuotojas į Intelektinės nuosavybės valdymo ir komercinimo skyrių. Tam, kad Intelektinės nuosavybės valdymo ir komercinimo skyrius aprėptų visas jam priskiriamas veiklas, šiais metais reikėtų dar vieno darbuotojo. Dalį reikalingų specialistų planuojame pritraukti per direkcijos įgyvendinamus projektus.
Kokius pagrindinius uždavinius, tikslus esate numatę artimiausiam laikotarpiui, ką labiausiai akcentuojate ir į ką pirmiausia kreipiate savo pajėgas?
Šiais metais Mokslo skyriaus, o dabar ir Mokslo ir inovacijų direkcijos veikloje netrūko iššūkių ir naujų veiklos sričių, į kurias artimiausiu metu sutelksime didžiausią dėmesį. Tai atviros prieigos centrų registravimas (šiuo metu jau užregistruoti Lazerinių tyrimų centro kompleksas „Naglis“ ir Jungtinis gyvybės mokslų centras), jų veiklos planų rengimas ir veiklos „įsukimas“, universiteto bendruomenės supažindinimas su naujai priimtais Vilniaus universiteto intelektinės nuosavybės valdymo nuostatais, naujų pradedančiųjų įmonių registravimas ir licencinių sutarčių su verslo subjektais sudarymas. Atsižvelgiant į augančias mokslo projektų apimtis, daugėja su jų administravimu, įgyvendinimu ir rezultatų (tiek mokslinių, tiek finansinių, tiek administracinių) pasiekimu susijusių problemų, kurių sprendimas tiesiogiai priklauso ir nuo projektų vadovų bei kamieninių padalinių administracijos pastangų. Nemažai direkcijos (ir kitų universiteto padalinių) darbuotojų laiko užima ir tarptautinės konferencijos „Europos tarptautinio bendradarbiavimo ir Rytų partnerystės stiprinimas MTEP ir inovacijų srityje“, skirtos Lietuvos pirmininkavimui Europos Sąjungos Tarybai 2013 m., organizavimas rugsėjo 30 – spalio 1 d. kartu su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija bei Europos Komisija (organizavimas finansuojamas ES 7-osios bendrosios programos ir Lietuvos Respublikos lėšomis).
Kokių rezultatų tikitės, kokie Jūsų lūkesčiai?
Tikimės, kad bendromis pastangomis pavyks sukurti tyrimams palankią aplinką, sudaryti sąlygas mokslininkams daugiau dėmesio skirti moksliniams tyrimams, o ne administraciniams procesams, didinti patentinį raštingumą, plėtoti bendradarbiavimą su verslu, intensyvinti rezultatų komercinimo ir diegimo į praktiką procesus, plėtoti jų viešinimą.
Komentarų nėra. Būk pirmas!