• Vilniaus universitetas
  • Apie
  • Privatumo taisyklės
  • Pranešk naujieną

VU naujienos

Iš čia kylama į žvaigždes
Meniu
  • Pradinis
  • Srautas
  • Mokslas
  • Studijos
  • Įvertinimai
  • Komentarai
  • Pokalbiai
  • Laisvalaikis

Norintys tapti mokytojais kviečiami rinktis VU gretutines studijas

Filosofijos fakultetas | 2018-03-27 11:43 | Komentarų: 0
Studijos

Visuomenei pripažįstant, kad artimoje ateityje mokytojo profesija privalo tapti prestižine, daugėja gabių ir motyvuotų jaunuolių, norinčių ne tik tapti dalyko žinovais, bet ir ieškoti kelių, įgalinančių įgytomis žiniomis kūrybiškai pasidalyti su augančia karta.

Vienas tokių kelių – Vilniaus universiteto (VU) Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų institute siūloma gretutinių studijų programa Dalyko pedagogika. Ją renkasi VU bakalauro pakopos studentai, norintys greta savo universitetinio išsilavinimo įgyti profesinę pedagogo kvalifikaciją, suteikiančią teisę dirbti mokyklose dalyko mokytojais. Šių studijų populiarumą liudija augantys studentų skaičiai: 2016 m. studijas pasirinko 28 studentai, 2017 m. – 38 studentai, o 2018 m. į studijas užsiregistravo 59 studentai.

Erdvė profesinio tapatumo paieškose

Jaunam žmogui svarbu suteikti erdvės savęs ieškojimuose, vengiant stereotipizuoti ir standartizuoti jo tapatumą. Nors pedagogo profesija turi būti pasirinkta motyvuotai, mokykliniame suole pajaustas pašaukimas nebūtinai yra tikrasis. Tikrasis pašaukimas formuojasi ir tikrinamas susidūrus su pedagoginiais iššūkiais, kai jų akivaizdoje tenka susidėlioti asmeninius ir profesinius prioritetus. Siekiant, kad dalyko pedagogikos studijas rinktųsi brandūs jaunuoliai, jos pradedamos ne nuo pirmo, o nuo antro kurso, yra padalytos į dvi aiškias dalis, kurias sudaro 50 proc. teorijos ir 50 proc. praktikos, o visą studijų laikotarpį daug dėmesio skiriama patirties permąstymui.

Įvairi patirtis ir lankstumas

Studentai skatinami pamatyti įvairovę bendrume ir atvirkščiai. Visi – tiek humanitarinių, tiek socialinių, tiek gamtos ar tiksliųjų mokslų programų – studentai susitinka VU Filosofijos fakultete, kuriame studijuoja ir dalijasi savo patirtimi. Tai primena mokyklos modelį, kai visų sričių specialistai veikia bendrame kontekste, siekdami bendrų ugdymosi tikslų, ir praturtina juos savo dalyko specifika. Šiuo metu dalyko pedagogiką studijuoja matematikos, užsienio ir lietuvių kalbų / filologijos, istorijos ir antropologijos, biologijos, chemijos, psichologijos, filosofijos, geografijos programų studentai.

Lankstus planavimas – neatsiejama studijų dalis, siekiant suderinti pagrindines ir gretutines studijas. Dalyko pedagogikos studentai gali sulaukti patarimų ir rekomendacijų, kaip suderinti studijų laiką, ką daryti norint išvykti į „Erasmus+“ studijas ar pratęsti profesinę praktiką užsienio (lituanistiniuose) švietimo centruose. Studijų vertinimo sistema taip pat pasižymi lankstumu – vertinimas suformuojamas pagal kaupiamojo balo strategiją, todėl atsiskaitymai vyksta studijų metu, sesijos laikotarpį paliekant pagrindinių studijų atsiskaitymams.

Studijų tinklas ir praktika

Šių studijų pamatas – platus studijų procese dalyvaujančių fakultetų tinklas, kuriame dalyko ir jo didaktikos žinias perteikia geriausi savo srities specialistai, Lietuvoje ir už jos ribų žinomi mokslininkai, bendrąsias ir pedagogines kompetencijas ugdo psichologijos ir edukologijos ekspertai, prie praktinių įgūdžių lavinimo prisideda patyrę mentoriai.

Bendrojo ugdymo mokyklų, kuriose studentai atlieka praktikas, įvairovė ir skaičius kasmet auga. Dalis jų turi mokyklos partnerės statusą ir nuolatos dalyvauja studijų procese priimdamos programos studentus pedagoginei praktikai: tai Vilniaus licėjus, Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazija, Vilniaus jėzuitų gimnazija, Pal. Teofiliaus Matulionio gimnazija, Vilniaus Valdorfo mokykla, Vilniaus Mykolo Biržiškos gimnazija, Vilniaus Žemynos gimnazija, Vilniaus Maironio progimnazija ir kt. Vienas pagrindinių studijų kokybės garantų – glaudus tinklo narių bendradarbiavimas rengiant būsimąjį mokytoją.

Dalinkis:
  • tweet

Žymės: Dalyko pedagogikaFilosofijos fakultetaspedagogų rengimas

Naujausi straipsniai

  • Tyrimas rodo, kad dirbtinis intelektas skubiosios medicinos specialistų nepakeistų

    2025-12-05 - Komentarų: 0
  • VU Filosofijos fakulteto tyrėja dr. I. Adomaitytė-Subačienė: „Socialinių paslaugų šeimoms stygius gali brangiai kainuoti“

    2025-12-05 - Komentarų: 0
  • Lietuvių ir prancūzų koncerte Sorbonoje – pagarbos ženklai M. K. Čiurlioniui

    2025-12-05 - Komentarų: 0

Susiję straipsniai

  • Žymaus Lietuvos filosofo E. Nekrašo atminimui – konferencija „Pozityvus protas“

    2025-09-26 - Komentarų: 0
  • VU edukologai aiškinsis, kas lemia mokytojų (ne)pasitenkinimą darbu

    2025-08-27 - Komentarų: 0
  • VU doc. A. Pocienė paaiškina, kodėl į jaunimo problemas reaguojame jautriai: ši grupė – tarsi visuomenės geluonis

    2025-08-25 - Komentarų: 0

Komentarų nėra. Būk pirmas!

Komentuoti Atšaukti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus rodomas. Užpildykite žvaigždute (*) pažymėtus laukus.


*
*

CAPTCHA
Atkurti vaizdą

*

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Tinklalaidės

  • Žurnalas Spectrum

    • Vilniaus universitetas pristato naują žurnalo „Spectrum“ numerį: ar gyvensime iki 100 metų?

      Vilniaus universitetas pristato naują žurnalo „Spectrum“ numerį: ar gyvensime iki 100 metų?

    VU ekspertai padeda suprasti

    • Ekonomikos Nobelio laureatai priminė: augimas prasideda nuo kultūros ir mokslo

      Ekonomikos Nobelio laureatai priminė: augimas prasideda nuo kultūros ir mokslo

    Knygų lentyna

    • Vilniaus universiteto leidyklos naujiena: „Praktinė bendrinės lietuvių kalbos gramatika“

      Vilniaus universiteto leidyklos naujiena: „Praktinė bendrinės lietuvių kalbos gramatika“

    • Apie
    • Privatumo taisyklės
    Visos teisės saugomos. © 2025 Vilniaus universitetas. Kopijuoti, dauginti bei platinti galima tik gavus sutikimą.
    Tel. (0 5) 268 7098, el. p. naujienos@cr.vu.lt