Pirmojo „Arqus“ aljanso apdovanojimo už mokymo meistriškumą (2019–2021 m.) laureatai – Jenny Kunhardt, Maeva Baudoin ir Johannes Ringel iš Leipcigo universiteto ir Birgit Phillips iš Graco universiteto.
Išrinkti „Arqus“ aljanso organizuoto pirmojo apdovanojimo už mokymo meistriškumą (2019–2021 m.) laureatai. Speciali komisija „Arqus“ apdovanojimo už mokymo meistriškumą laureatais moksliniais tyrimais pagrįsto mokymo kategorijoje paskelbė mokytojų Jenny Kunhardt, Maeva Baudoin ir Johannes Ringel (Leipcigo universitetas) komandą, o studentų įgalinimo kategorijoje – Birgit Phillips (Graco universitetas). Nugalėtojams bus įteiktas 5 000 Eur prizas, skirtas mokymo metodams tobulinti arba kompetencijai kelti.
Stiprus ryšys tarp mokslinių tyrimų ir mokymo gali būti išnaudojamas įvairiais būdais. Visų pirma „Arqus“ mokymo meistriškumo projektais laikomi kursai, skatinantys moksliniais tyrimais pagrįstą mokymą bei mokymąsi ir aktyviai įtraukiantys studentus kaip jaunesniuosius mokslininkus. „Arqus“ aljansas taip pat domisi, kaip kurso metu atsispindėjo mokymosi procesai ir kaip tobulinant mokymosi patirtį ir mokymo metodus buvo pasitelktas studentų grįžtamasis ryšys.
Kategorijoje „moksliniais tyrimais pagrįstas mokymas“ geriausiu projektu pripažintas modulis „Miesto valdymas I“. Modulį 2020–2021 m. žiemos semestrą nuotoliniu būdu dėstė profesoriai Johannes Ringel, Maeva Baudoin ir Jenny Kunhardt iš Leipcigo universiteto Ekonomikos ir vadybos mokslų fakulteto. Jis įtrauktas į plačią tvarios miestų plėtros sritį, susikoncentruojant į temą, kuriai (Vokietijos) mokslo bendruomenė skiria vis daugiau dėmesio: gyvenimas mažuose ir vidutinio dydžio miestuose, konkrečiai – Leipcigo regione. Yra daugybė mažų ir vidutinio dydžio miestų, kurie labai svarbūs vietinėms viešosioms paslaugoms ir skirtingiems plėtros būdams, kurie šiuo metu keičiasi dėl Leipcigo augimo. Modulyje apžvelgiami darnaus vystymosi iššūkiai pagal DVT 11 (Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslai).
Modulio koncepcija buvo orientuota į kompetencijas ir pagrįsta moksliniais tyrimais, o studentai, įgiję bendrą supratimą, toliau gilinosi į pasirinktus pavyzdžius. Dirbdami devyniose grupėse studentai kūrė savo klausimus, rinko duomenis ir interpretavo gautus rezultatus siekių, susijusių su darnesne regiono plėtra, kontekste.
„Labai didžiuojamės gavę šį apdovanojimą už savo mokymo ir mokymosi projektą. Mes, taip pat studentai, daug investavome, o apdovanojimas patvirtina, kad mūsų požiūris teisingas,“ – sako Jenny Kunhardt iš Leipcigo universiteto.
„Arqus“ apdovanojimo už mokymo meistriškumą studentų įgalinimo kategorijoje atkreipiamas dėmesys į vietines praktikas, kurios prisideda prie mokymo ir mokymosi plėtros vis sudėtingesnėje universiteto aplinkoje. Apdovanojamu pripažįstama, kad mokymo, mokymosi ir vertinimo metu vykdoma dalykinė veikla turi didelę įtaką tam, kaip studentai tobulėja kaip besimokantys, mąstantys ir darantys individai. Juo taip pat pripažįstama vietinių praktikų sujungimo tarp įvairių institucijų, nacionalinių ir kultūrinių sienų vertė.
Studentų įgalinimo kategorijoje geriausiu pripažintas Biharo nuotolinis mokymosi projektas. Šiame projekte studentai turėjo pritaikyti ugdymo teoriją praktikoje, kad ji taptų bendruomeniniais veiksmais, kurie būtų naudingi marginalizuotai Rytų Indijos bendruomenei, o kartu pagerintų studentų komandinį darbą, bendravimą, skaitmeninius ir refleksijos įgūdžius.
„Man nepaprastai didelė garbė gauti šį apdovanojimą. Tai man labai svarbu, nes tvirtai tikiu bendruomenes sujungiančio švietimo verte studentams, bendruomenei ir visai visuomenei. Tikiuosi, kad šis apdovanojimas padės atkreipti dėmesį į daugybę pedagogų, kurie stengiasi didinti universitetų pilietinį bendradarbiavimą su savo vietos bendruomenėmis ir bendruomenėmis visame pasaulyje“, – pažymi Birgit Philips iš Graco universiteto.
Projektus mokymo apdovanojimo konkursui pateikė 33 „Arqus“ universitetų aljanso nariai. Nugalėtojus rinkusią komisiją sudarė 7 nariai iš skirtingų universitetų – Sent Etjeno Žano Monė universiteto fizikos profesorius Alain Trouillet, Salamankos universiteto biochemijos ir molekulinės biologijos katedros profesorė Maria Ángeles Serrano Garcia, Paduvos universiteto matematinės analizės profesorius Carlo Mariconda, Graco universiteto empirinio mokymosi pasaulio tyrimų ir aukštojo mokslo didaktikos profesorius Rudolf Egger, ir trys studentų atstovai – Jorigis Marčėnas iš Vilniaus universiteto, Thomas Helland-Hansen iš Bergeno universiteto ir Rebekka Hesse iš Leipcigo universiteto.
Vilniaus universiteto dėstytojos taip pat dalyvavo konkurse. Studentų įgalinimo kategorijoje dr. Vita Juknevičienė (Šiaulių akademija) teikė projektą „Viešojo ir privačių sektorių partnerystė regiono inovacijoms“, o dr. Julija Korostenskienė pateikė projektą „Kalba lyderystėje, sintaksėje, psicholingvistikoje, žiniasklaidos diskurse“.
Dr. Renata Gudiukaitė (Gyvybės mokslų centras) moksliniais tyrimais pagrįsto mokymo kategorijoje teikė savo paskaitas ir seminarus apie mikrobiologiją, biotechnologiją, sistemų biologiją, mikroorganizmus pramonės procesuose.
Apdovanojimų laureatai buvo pakviesti dalyvauti antrojoje Arqus kasmetinėje konferencijoje (balandžio 4–6 d.) ir skaityti kviestines paskaitas ar seminarus Arqus dėstytojams. Be to, Graco universitetas išleido dvi tinklalaides (1 serija ir 2 serija), kuriose 6 universiteto nominantai aptarė savo mokymo patirtis.
Balandžio 7 d. 9.00 val. (CEST) Paduvoje vyko „Arqus“ mokymo meistriškumo darbo grupės remiamas papildomas renginys. Jenny Kunhardt ir Birgit Phillips pristatys apdovanojimus pelniusius savo projektus (žr. pirmiau). Šis susitikimas – tai galimybė sužinoti daugiau apie svarbiausius šių dviejų iniciatyvų aspektus, daugiausia dėmesio skiriant metodams, studentų įtraukimui, tarpdiscipliniškumui ir mokymosi rezultatams.
Komentarų nėra. Būk pirmas!