
2024 m. „Arqus“ dėstymo meistriškumo apdovanojimas skirtas Claudia’ai Padovani iš Paduvos universiteto ir Silvia’ai Kober iš Graco universiteto. Šis „Arqus“ aljanso įsteigtas apdovanojimas skiriamas už išskirtinę dėstymo praktiką, integruojančią inovatyvius metodus ir gerinančią studentų mokymąsi. Kiekvienam laureatui skiriama 5 tūkstančių eurų premija dėstymui ir kompetencijoms tobulinti.
Dėmesys – besivystančiai žmogaus ir kompiuterio tarpusavio sąveikos sričiai
Apdovanojimą pelnęs projektas – dalykas „Taikomoji neuropsichologija žmogaus ir kompiuterio tarpusavio sąveikoje“, dėstomas Silvia’os Kober, yra aukštu tarpdisciplininiškumo lygiu išsiskiriantis modulis. Jis skirtas Psichologijos ir Kompiuterinių socialinių sistemų (angl. Computational Social Systems, CSS) magistrantūros studentams, besimokantiems Graco universitete, ir nagrinėja sparčiai besivystančią žmogaus ir kompiuterio tarpusavio sąveikos sritį.
Šiame dalyke gilinamasi į smegenų ir kompiuterio sąsajas (angl. brain-computer interfaces, BCI), jų pritaikymą padedant žmonėms su negalia ir etinius neurotechnologijų aspektus. Teorines žinias susiedami su praktika, studentai kritiškai vertina šių technologijų privalumus ir jų keliamas grėsmes, neaplenkdami ir itin aktualaus naujo neuroteisių klausimo.
Tarp kitų inovatyvių dėstymo metodų šiame dalyke pasitelkiamas projektinis mokymasis (angl. project-based learning) – studentai aktyviai kuria savo BCI sąsajų sistemas. Štai viename projekte studentai naudoja savo sukurtą BCI sistemą virtualios realybės aplinkai kontroliuoti, pavyzdžiui, smegenų veiklos signalais valdo avatarą ir renka virtualius deimantus. Šie praktiniai projektai ne tik padaro mokymosi procesą smagesnį, bet ir suteikia studentams praktinių įgūdžių, reikalingų siekiant karjeros naujai besiformuojančiose kryptyse, pvz., klinikinėje psichologijoje, kurioje virtualiai realybei skiriama vis daugiau dėmesio.
Dalyke taip pat taikomi ir mobilių technologijų ir žaidybinimo metodai. Gilindamiesi į neuromokslinius metodus, studentai skatinami naudoti dirbtinio intelekto (DI) įrankius, pvz., „ChatGPT“, lyginti DI ir vadovėlių pateikiamą informaciją, kritiškai vertinti DI stiprybes ir trūkumus akademiniame kontekste. Dar viena dalyko programos dalis – žaidybinė „Pabėgimo iš laboratorijos“ veikla, kurios metu laboratorinės demonstracijos paverčiamos įtraukiu pabėgimo kambario iššūkiu. Į grupes pasiskirstę studentai sprendžia su neuromokslu susijusius galvosūkius pasitelkdami EEG ir virtualią realybę. Šis metodas skatina įsitraukimą, atliepia dalyko turinį ir gilina praktinį neuromokslinių technikų suvokimą.
Įtraukties žiniasklaidoje tyrimai
Antrasis apdovanojimą pelnęs projektas – „Komunikacijos praktikos, įvairovė ir įtrauktis“, dėstomas Claudia’os Padovani Paduvos universitete. Šiame dalyke nagrinėjami žiniasklaidos, komunikacijos ir demokratinių principų – tokių kaip prieinamumas, įtrauktis, dalyvavimas, pliuralizmas ir lygybė – sankirta.
Studentai analizuoja aktualiausius globalios komunikacijos aspektus, tarp jų tradicinę ir skaitmeninę žiniasklaidą, informacines ir komunikacines technologijas ir skaitmenines platformas, daugiausia dėmesio skirdami tokių aspektų įtakai skirtingoms socialinėms grupėms, pvz., moterims, LGBTQI+ bendruomenei, tautinėms mažumoms. Per interaktyvų mokymąsi, grupinius projektus ir tarptautinį bendradarbiavimą studentai plėtoja savo universaliuosius gebėjimus – viešąjį kalbėjimą, tarpkultūrinę komunikaciją ir kritinę analizę.
Kertinis dalyko komponentas – jo įtraukimas į ES finansuotą projektą „Istorijos perrašymas: kova su lyčių stereotipais žiniasklaidoje politiniame ir viešajame gyvenime“, kurį koordinavo Tarptautinė žurnalistų federacija. 2022–2024 akademiniais metais studentai prisidėjo prie projekto vykdydami tyrimus, plėtodami žiniasklaidos stebėjimo įrankius ir kurdami viešai prieinamus edukacinius išteklius.
Tarp jų darbų – informaciniai pranešimai apie moterų politinį dalyvavimą 12 Europos valstybių, lyčių pusiausvyros žiniasklaidoje analizė ir daugiakalbių apžvalgų, interaktyvių žemėlapių, tinklalaidžių, vaizdo įrašų ir edukacinių žaidimų rengimas. Bendraudami su tarptautinio lygio mokslininkais, žiniasklaidos profesionalais ir politikos formuotojais, studentai įgavo gilų suvokimą apie lyčiai jautrios žurnalistikos svarbą stiprinant demokratiją ir žodžio laisvę.
Apie apdovanojimus
„Arqus“ dėstymo meistriškumo apdovanojimai – prestižiniai apdovanojimai, skiriami „Arqus“ Europos universitetų aljanso dėstytojams, kurių dėstymo metodai pasižymi inovacijomis ir meistriškumu. Šiais apdovanojimais pagerbiamos iniciatyvos, puoselėjančios įtraukią, į studentus orientuotą mokymosi aplinką, skatinančios tyrimais grįstus dėstymo metodus ir įgalinančios įvairių socialinių grupių studentus puikiai prisitaikyti dinamiškoje edukacinėje aplinkoje.
Pagerbiant ir palaikant išskirtines dėstymo praktikas, „Arqus“ dėstymo meistriškumo apdovanojimais siekiama įkvėpti aljanso dėstytojus toliau kelti mokymo(si) kokybę. Galiausiai apdovanojimų naudą junta įvairios studentų bendruomenės, kurioms dėstytojų kuriami mokymai ir yra skirti. „Arqus“ universitetų dėstytojai, kurie domisi bendradarbiavimu ir inovacijomis, kviečiami teikti paraiškas naujai įsteigtam fondui.
Komentarų nėra. Būk pirmas!