Siekiant tinkamai ir kaip įmanoma efektyviau pratęsti ir užbaigti pavasario semestrą, Vilniaus universiteto (VU) Senato sprendimu visos studijų veiklos VU iki pat šio pavasario semestro pabaigos – birželio 30 d. – vykdomos nuotoliniu būdu. Reaguojant į padėtį šalyje, kito, su studijomis nesusijusio, nuotolinio darbo terminas pratęstas iki gegužės 31 d.
Visos kitos su nuotoliniu darbu susijusios anksčiau nustatytos taisyklės taip pat galioja. Vis dėlto, atsižvelgiant į karantino švelninimą valstybėje, VU taip pat laikantis visų atsargumo priemonių pradedamos teikti kai kurios paslaugos, todėl nuo gegužės 8 d. lankytojus priims Botanikos sodas, o nuo gegužės 15 d. bus galima apsistoti Vilniaus universiteto poilsio centruose.
Teniso aikštyną lankytojams jau atvėrė Sveikatos ir sporto centras, o nuo gegužės 18 d. planuojama leisti ir individualiai sportuoti vidaus patalpose.
Visos studijų veiklos nuotoliniu būdu bus vykdomos iki pavasario semestro pabaigos. Nuotoliniu būdu vyks ir baigiamųjų darbų gynimai. Daugiau informacijos apie darbų gynimo tvarką nuotoliniu būdu pateiks studijų programos komiteto ar kamieninio akademinio padalinio administracijos atstovai.
Visa informacija apie kintančią situaciją skelbiama ir nuolat atnaujinama specialioje VU tinklalapio skiltyje.
Komentarų: 5
2020-04-24 08:19
Laukiam atsakymųTurim klausimų VU MIF dėstytojams. Problemos nesprendžiamos, todėl klausiam viešai. Pateikiame ir citatas iš viešai skelbiamos informacijos.
Matematinė logika / dr. Haroldas Giedra
http://klevas.mif.vu.lt/~hgiedra/
“Paskaitų skaidrės bus įkeliamos iki paskaitos likus 5 kalendorinėms dienos. Pagal tvarkaraštį numatytu paskaitų laiku, naudojant „Microsoft Teams“, bus galima pasikonsultuoti kilusiais klausimais.”
Tai paskaitos nevyks? Nuo kada “nuotolinės studijos” = “savarankiškos studijos”?
Duomenų struktūros ir algoritmai / dr. Margarita Beniušė
http://klevas.mif.vu.lt/~margaritak/DuomenuStrukturosAlg/index.html
“Teorinės paskaitos: Prie kiekvienos teorinės paskaitos (žr. žemiau) bus nurodyta paskaitų medžiaga, kurią reikės studijuoti savarankiškai.
Remtis knyga S.Harris J.Ross “Beginning algorithms”.”
Ane? Kartojam klausimą: Nuo kada “nuotolinės studijos” = “savarankiškos studijos”?
Finansų matematika / prof. Pranas Katauskis
http://klevas.mif.vu.lt/~pranask/EVAF/Finansu_matematikos_uzdaviniai/PRANE%c5%a0IMAS.pdf
“dėl karantino Finansinės matematikos kursą tęsime VMA. Visą medžiagą rasite VMA „Finansinė matematika (Seminarai P. Katauskis)“. Ten perkėliau jau vykusių užsiėmimų paskaitų konspektus, seminarų ir savarankiškam sprendimui uždavinius.”
Nu… O kada vyks Jūsų nuotolinės paskaitos ir seminarai?
2020-04-29 15:08
VU Matematikos ir informatikos fakultetasDėkojame, kad iškėlėte šią problemą. Šiuo laikotarpiu kiekvienas susiduriame su iššūkiais, ne išimtis ir dėstytojai. Dėstytojai patys turi nuspręsti, kaip kuruoti mokymosi procesą. Medžiagos pateikimas ir virtualus konsultavimas yra vienas nuotolinio mokymo metodų. Studentų ir įprasto studijų proceso metu didesnę dalį laiko turėtų skirti savarankiškam mokymuisi, o šiuo metu ta dalis gali būti dar didesnė.
2020-04-29 22:39
FakultetuiGerb. VU Matematikos ir informatikos fakultete,
dėstytojai negali patys “nuspręsti, kaip kuruoti mokymosi procesą”. Dėstytojai privalo vadovautis studijų dalykų aprašais, tam, kad būtų užtikrinamas studijų programos tikslų įgyvendinimas! Auditorinio ir savarankiško darbo apimtys yra aiškiai ir griežtai apibrėžtos studijų dalykų aprašuose! Kokius pagrindu karantino metu savarankiško darbo apimtis “gali būti dar didesnė”? Ar buvo vykdomas studijų programų keitimas? Jei taip, prašome pateikti nuorodas į atitinkamus dokumentus. Jei ne, prašom nenusišnekėti ir nesavivaldžiauti!
2020-04-30 12:38
JumsPaskaitai tokius atsiliepimus ir apima svetima gėda. Neteisinu dėstytojų, bet užuot kiekvieną sakinį baigti šauktuku, geriau tą energiją skirtumėte įdomesnei veiklai.
2020-04-24 23:32
Pamąstymui...Graudu matyti, jog šiais laikais ne visi supranta esminį skirtumą tarp sąvokų „studijos“ ir „mokymasis“. Universitetas nuo mokyklos ar kolegijos ir skiriasi būtent tuo, jog jis vykdo studijas, kuomet ne mokytojas stovėdamas šalia mokina abėcėlės ir stengiasi į gyvenimą paleisti visapusį bazinį išsilavinimą turintį subrendusį pilietį, o pats subrendęs pilietis, žinodamas (ar bent numanydamas), ko jis nori iš gyvenimo, studijuoja ir tyrinėja jį dominančius dalykus semdamasis patirties iš šalia esančio ir visuomet pasirengusio padėti vyresnio kolegos – dėstytojo. Jei jūs norit susikaupti tik tam tikrų specifinių žinių iš kokios nors siauros srities – stokite į profesinę mokyklą ar kolegiją: ten jus išmokys to, dėl ko ten stojote. Universiteto tikslas yra platesnis: jis suteikia piliečiui galimybę išaugti kaip asmenybė, išmoko studijuoti, tirti, analizuoti, kritiškai mąstyti, apsibrėžti problemą ir ieškoti jos sprendimo būdų, bandyti atsakyti į klausimą „o kas, jeigu…?“ Čia ne mokytojas turi brukti į galvą naujas žinias žadėdamas, jog kažkada ateityje jų prireiks. Priešingai, jūs pats turite stengtis per šiuos trumpus kelerius metus pasisemti kuo daugiau patirties iš visų įmanomų šaltinių – knygų, įvairių elektroninių išteklių, aplinkui esančių bendraminčių, pagaliau, dėstytojų. Vėliau gyvenime šalia ne visada gali būti patyręs pagalbininkas, galintis ir norintis padėti išspręsti kylančias problemas.
Taip, be abejo, prieš tai reikia susikaupti tam tikrą bazinių žinių, sąvokų ir gebėjimų bagažą – tam ir yra skiriami keli pirmieji semestrai, kuomet studijos yra glaudžiai persipynusios su mokymusi. Vėliau turėtų būti pereinama į studijų, tyrimo, analizės režimą. Juk ir mokykloje pradinėse klasėse mums išmokius abėcėlę bei sudėties lentelę, mokytojas neskaito garsiai „Hamleto“ ar „Altorių šešėly“, nerašo ant lentos elementariausių aritmetinių veiksmų – tai mokykloje darėme patys, o su mokytoju aptarinėjome „globalesnius“ klausimus.
Todėl norėtųsi paklausti: kiek piliečių, kurių gyvenimo tikslas, rodos, yra ne semtis naujos patirties ir tobulėti, o nuolatos verkšlenti dėl visų įmanomų ir nepamanomų dalykų, pabandė patys padaryti ko nors vertingo? Kiek kartų jie „atakuodavo“ savo dėstytojus klausimais ir prašymais pateikti daugiau naujų pavyzdžių/užduočių/praktinių darbų ir pan., o ne tik nemąstydami nurašinėjo nuo lentos ar, juo labiau, retkarčiais ją nufotografuodavo? Koks yra skirtumas, ar savarankiškai nagrinėti šaltinį ar spręsti kokį nors uždavinį apsuptam grupiokų skleidžiamame šurmulyje bei šalia tykojant dėstytojui, ar tai daryti kur nors kitur, jei žinai, jog prireikus visada vis tiek turėsi su kuo pasitarti ir pasikonsultuoti? Taip, pastarasis būdas dažnai reikalauja daugiau laiko (nesulauksi atsakymo „čia ir dabar“), bet juk jis taip pat suteikia galimybę labiau įsigilinti į klausimą ir neatima pažinimo džiaugsmo, kai pavyksta savarankiškai įveikti tą kalną. Bet aišku, jei į užsiėmimus ateinam tik tam, kad būtume pažymėti lankomumo sąraše ar išgirstume keletą raktinių frazių, padėsiančių praslysti egzamino metu, o po kelerių metų gautume Universiteto išduotą popieriuką, šiandien susiklosčiusi situacija gali kažkiek ir suerzinti… Galima tik pamąstyti, kaip pasikeistų mūsų gyvenimas, jei ateityje tokie piliečiai konstruos lėktuvus, kurs naujus vaistus, operuos mus ligoninėse…
Gali pasirodyti: kam tokiu atveju apskritai reikalingas Universitetas, jei visa tai galima padaryti savarankiškai? Būtent čia ir pasireiškia dėstytojo vaidmuo, kuris turi ne tik pasakoti naują medžiagą (ją galima ir pačiam perskaityti), bet ir uždavinėti provokuojančius klausimus, versti mąstyti, o pasiklydus užvesti ant kelio. Jei šių funkcijų jis neatlieka – dabartinėje krizinėje situacijoje studentams nepateikia jokios medžiagos (ar pateikia sunkiai suprantamas neaiškios kokybės skaidrias be jokių komentarų, liepia skaityti šimtų puslapių apimties enciklopedinius šaltinius ar pan.), neatsiliepia į paklausimus, nekomentuoja užduočių ar studentų sprendimo, nerengia jokių susitikimu, kuomet jo būtų galima paklausti gyvai dėl kamuojančios problemos ar paprašyti patarimo – Universitetas turėtų susimąstyti, ką toks žmogus daro jo gretose. Bet tai liečia mūsų visų: jei mes patys nesugebame pajudinti piršto, ką mes čia veikiame?
Būkime supratingi, darbštūs ir sveiki.