Ketvirtadienį pranešta, kad Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė paprašė atlikti papildomą analizę prieš skelbiant valstybinio matematikos brandos egzamino rezultatus. Neoficialiais duomenimis, šiemet rezultatai itin prasti ir galimai matematikos neišlaikė 35 proc. laikiusiųjų. Tačiau galutiniai egzamino rezultatai paaiškės liepos 12 d. Vilniaus universiteto (VU) profesorius Rimas Norvaiša mano, kad didžiausia problema, jog mokyklose mokiniai nėra mokomi ieškoti sprendimo, vietoj to yra per daug koncentruojamasi į labai konkrečių ir apibrėžtų užduočių sprendimą.
„Kai mokiniai egzaminų lapuose pamato nematytas užduotis ir pasimeta, nes turi matematinio raštingumo pagrindus, bet neturi išugdyto gebėjimo spręsti problemas“, – aiškina profesorius.
Pasak prof. R. Norvaišos, priežastis yra ta, kad mokykloje mokoma sprendimų metodų: kaip pritaikyti nurodytą taisyklę ar procedūrą, o tai nėra matematika. Tai yra matematinio raštingumo dalykas.
„Mokyti matematikos reiškia ugdyti gebėjimą spręsti problemas tokių užduočių, kurių sprendimas nėra žinomas. Kitaip tariant, matematika yra gebėjimo spręsti problemas ugdymas. O problema – tai tokia užduotis, kurios sprendimas mokiniui nėra žinomas“, – sako VU mokslininkas.
Prof. R. Norvaišos manymu, sprendimas iš naujo atlikti šių metų egzaminimo vertinimą nebūtų netikėtas – nors šalyje tai nėra įprasta ir iki šiol nežinoma atvejų, kada būtų reikėję iš naujo pervertinti, bet tokia mintis jo nestebina: „Galimai tokiu būdu norima atlaidžiau įvertinti mokinių atsakymus, o kartu ir nuleisti vertinimų kartelę.“
Šiemet matematikos egzaminas sulaukė kritikos, ypač dėl paskutinio uždavinio, kuris įprastai būna sudėtingiausias. Matematikos mokytojai kritikavo, kad jis neatitinka bendrojo ugdymo programos.
Komentarų nėra. Būk pirmas!