Lapkričio 9 d. 19 val. Vilniuje, kultūros bare „Kablys“, bus pristatytas lietuvių menininkės Kristinos Inčiūraitės sumanytas eksperimentinės muzikos ir šiuolaikinio meno projektas „Po oda“. Jame kartu su garsia Norvegijos kompozitore ir atlikėja Maja Solveig Kjelstrup Ratkje pasirodys ir Vilniaus universiteto chorų „Gaudeamus“, „Pro musica“ (vadovė Rasa Gelgotienė) vyrų grupės su solistais Ignu Garla ir Modestu Jankūnu.
Projekto sumanytoja į M. S. K. Ratkje, kuriai liaupsių negaili tokie leidiniai kaip „The Wire“, „Financial Times“ ar „Chicago Reader“, muzikinį pasirodymą pasiūlė integruoti dviejų chorų vyrų grupes, kurios atliks Gilo Josepho Wolmano garso kūrinį „Megapneumies“ (1963).
G. J. Wolmanas buvo vienas iš avangardistų, prisidėjusių prie letristų grupės 1950 metais. Letristai – tai postdadaistai, minimalia vaizdine ir garsine raiška bandę dekonstruoti buržuazines vertybes, plėtoję onomatopoetinę kūrybą. G. J. Wolmanas daugiausia dėmesio telkė į kvėpavimą ir spontaniškus garsinius eksperimentus savo burnos padargais. Rodos, jo kūrinys „Megapneumies“ tėra ekspresyvių, nerišlių garsų rinkinys, tačiau paveikus savo energetika, garsiniais niuansais.
VU chorų repertuarą dažniausiai sudaro klasikiniai renesanso, baroko, romantizmo autorių kūriniai, todėl šis projektas jiems yra ne tik naujovė, bet ir iššūkis. „Chorų indėlis į projektą yra neįkainojamas, nes dalyviai priėmė iššūkį atsisakyti įprastų atlikimo taisyklių ir į muzikos atlikimą pažvelgė iš eksperimentinės muzikos perspektyvos. Su Rasa Gelgotiene bendradarbiaujame jau ne pirmą kartą. Ji suburia chorus ir stengiasi maksimaliai atskleisti choristų potencialą net eksperimentiniuose projektuose“, – VU chorų meno vadovei ir dirigentei gražių žodžių negaili projekto iniciatorė K. Inčiūraitė.
Pernai VU planetariume surengtame K. Inčiūraitės tarpdisciplininiame projekte „Pasikeisk visas sagas“ dalyvavo VU merginų choras „Virgo“. Kolektyvas atliko vieną populiariausių savo repertuaro kūrinių – K. Jenkinso „Adiemus“.
Komentarų nėra. Būk pirmas!