Vilniaus universiteto Kokybės vadybos centras vasario 2-23 d. atlieka universiteto studentų apklausą, kurios tikslas – išsiaiškinti studentų nuomonę apie rudens semestro studijas ir nustatyti studentų pasitenkinimą jomis. Anketą užpildyti galima adresu: www.kvc.cr.vu.lt.
Visuomenėje netyla diskusijos apie aukštojo mokslo kokybę. Spaudoje periodiškai pasirodo straipsnių apie atliktas įvairias studentų apklausas, pateikiami jų rezultatai. Žurnalas „Veidas” jau dveji metai skelbia Lietuvos universitetų reitingą, kuriame tarp keturiolikos vertintų aukštųjų mokyklų Vilniaus universitetas užima pirmąją vietą. Kartu paskelbiami ir studentų apklausos rezultatai, kurie įtraukiami kaip vienas iš reitingavimo kriterijų. Deja, šie rezultatai nėra džiuginantys – Vilniaus universiteto studentai mažais balais vertina dėstymo kokybę, dėstytojo požiūrį į studentą, saviraiškos galimybių suteikimą, veiklų administravimą, studijų sutarties laikymąsi, informacijos apie karjerą suteikimą ir kt.
Vis dėlto spaudoje skelbiami tyrimų rezultatai tiesioginės įtakos universiteto veiklų kokybės gerinimui neturi, jie tik gali atkreipti mūsų dėmesį į tam tikras problemas. Todėl, jei nesame patenkinti studentų nuomonės apie studijų kokybę tyrimų duomenimis, turime patys atlikti studentų apklausas ir, remdamiesi gautais rezultatais, gerinti studijų kokybę.
Iki šiol sistemingos studijų proceso dalyvių – tiek dėstytojų, tiek studentų – apklausos visuose Vilniaus universiteto padaliniuose nebuvo atliekamos. Vilniaus universiteto Kokybės vadybos centrui žinoma, kad studentų apklausos organizuojamos keleto fakultetų ir padalinių administracijos ir atskirų dėstytojų iniciatyva. Tai, be abejonės, parodo, kad nors nėra bendro sisteminio studentų apklausų mechanizmo, universiteto bendruomenė nėra abejinga studentų nuomonei. Tačiau apklausų metu surinkti duomenys yra naudingi tik keleto konkrečių dalykų turinio ir dėstymo kokybei tobulinti. Ir tik sistemingas ir periodiškas studentų nuomonių apie studijuotus dalykus ir studijų realizavimo kokybę vertinimas sudaro galimybes nustatyti problemas ir inicijuoti tam tikrus pokyčius universitete.
Šiuo metu universitete kuriama studijų, mokslo ir paslaugų kokybės stebėsenos sistema, kuri apima studentų ir dėstytojų apklausas. Tačiau žinia apie tai, kad ketinama rengti visuotines studentų apklausas, ne visuose fakultetuose buvo sutikta entuziastingai – nuogąstaujama, kad ir taip didelis darbo krūvis fakultetuose dar labiau padidės dėl apklausų organizavimo, duomenų suvedimo ir jų apdorojimo.
Įvertinęs komentarus ir siekdamas veiksmingo studentų grįžtamojo ryšio, Kokybės vadybos centras parengė bendrą elektroninį klausimyną apie 2008-2009 m. rudens semestro studijas pagal atviro kodo apklausų sistemą. Apklausa vyks vasario 2-23 d. Jos tikslas – išsiaiškinti studentų nuomonę apie rudens semestro studijas ir nustatyti studentų pasitenkinimą jomis. Sudarant klausimyną, buvo bendradarbiaujama ir su studentų atstovais. Studentų atstovybės nariai aktyviai prisidėjo platinant informaciją apie šią apklausą.
Studentai internetu galėtų išreikšti nuomonę ir apie kiekvieną atskirą dalyką, jei apklausa būtų susijusi su konkrečiu studijuotu dalyku. VU Informacinių technologijų taikymo centras yra įsipareigojęs parengti elektroninę apklausų sistemą iki vasario mėnesio pabaigos. Informacinių technologijų taikymo centrui įvykdžius įsipareigojimus, studentams bus sudarytos sąlygos išreikšti nuomonę apie kiekvieną konkretų išklausytą dalyką.
Verta pažymėti ir tai, kad rengiami anketavimo instrumentai ir tvarka tėra tik įrankiai. Pagrindiniai veiksniai, laiduojantys studentų apklausų galutinio tikslo – studijų kokybės tobulinimo – įgyvendinimo sėkmę, yra nuolatinis bendradarbiavimas tarp studentų, dėstytojų, padalinių administracijos ir bendras suvokimas apie apklausų vykdymo ir surinktų duomenų panaudojimo svarbą.
Vaida Dagytė, Kokybės vadybos centras
Komentarų nėra. Būk pirmas!