Jauni, veržlūs, iniciatyvūs studentai lapkričio 28 d. užplūdo Lietuvos parodų ir konferencijų centrą „Litexpo“ – čia vyko studentų marketingo darbų paroda „Idėja 2008“.
Ragino žaisti marketingą
Jau penktus metus iš eilės organizuojama paroda šių metų dalyvius ir svečius ragino „žaisti marketingą!“. Jubiliejinėje „Idėjoje“ dalyvavo net 60 komadų iš 23 aukštųjų mokyklų ir kolegijų. Be Vilniaus universiteto ir anksčiau parodoje dalyvavusių Tarptautinės verslo mokyklos, ISM vadybos ir ekonomikos universiteto bei Kauno technologijos universiteto, parodoje pirmą kartą dalyvavo Šiaulių universiteto, LCC tarptautinio universiteto, Alytaus, Utenos kolegijų ir kt. komandos. Vienos pateikė naujų produktų idėjas, kitos – senų modifikacijas. Studentai atliko profesonalius marketingo tyrimus, kūrė vaizdo, lauko, spaudos reklamas. Dalyviai, vykdydami užduotis, turėjo galimybę konsultuotis su marketingo specialistais. Galutinis etapas – idėjų pristatymas parodoje. Darbus vertino marketingo srities praktikai iš įvairių įmonių ir šios srities žinovai iš aukštųjų mokslo įstaigų. Dėmesys buvo kreipiamas į produktą, atliktą rinkos tyrimą, kainodarą, rėmimo, paskirstymo strategijas. Be šių kriterijų, buvo atsižvelgiama ir į paruoštą stendą, produkto pristatymą lankytojams.
Užkariavo ekologiškos idėjos
Lietuvą ir pasaulį užplūdusi ekologijos manija turėjo įtakos ir „Idėjoje 2008“ dalyvaujančių studentų darbams. Lankytojai galėjo išvysti ne vieną aplinką tausojančią idėją. Komanda „UUUHHUUU“ iš Kauno technologijos universiteto Panevėžio instituto siūlė kuro alternatyvą. MA – kuras, gaminamas iš miško kirtavietėse paliekamų medienos atliekų, vartotojui pateikamas medžių drožlių briketų pavidalu. Dar vieną ekologišką prekę sukūrė komanda „€KO“. Jie modifikavo desertinių pieno produktų pakuotes. Šios komandos idėja – iš savaime gamtoje suyrančio plastiko pagamintas dangtelis, kurį galima sulankstyti į vienkartinį šaukštelį. Vilniaus universiteto studentės, susibūrusios į komandą „Ez Press“, taip pat skatino saugoti aplinką. Jų produktas – modifikuota šiukšliadėžė, turinti šiukšlių presą. Juo galima suspausti šiukšles ir padengti jas kvapo nepraleidžiančia plėvele. Panašią idėją pateikė KTU studentų komanda „Žalieji“. Jie skatino naudoti šiukšlių dėžę, kuri ne tik suspaudžia plastikinius butelius ir skardines, bet ir juos rūšiuoja. Komanda „Lime“ susirinkusius komisijos narius ir kolegas vaišino gėrimu iš šviežių ekologiškų vaisių. Dar viena VU studentų komanda „Crazy Five“ modifikavo šiukšlių maišus – pakeitė įprastas spalvas ryškiomis, tokiomis pat kaip ir rūšiavimui skirtų konteinerių. Šie maišai antibakteriniai, skleidžiantys gerą kvapą ir pagaminti iš gamtoje suyrančių medžiagų. Ne veltui sakoma, kad genialumas slypi paprastume. Merginų komanda „Vertos grieko“ siūlė pakeisti įprastą kavai išsinešti skirtą puodelį ekologišku – valgomu vafliniu indeliu. „Nes man rūpi…“ – tokį moto Šiaulių unversiteto studentai pasirinko neatsitiktinai. Savo produktu, buteliuku gaiviesiems gėrimams, pagamintu iš tvirtos, elastingos, greitai suyrančios medžiagos, komanda „WC“ siekia skatinti socialinę atsakomybę ir mažinti taršą.
Nugalėtojai
Pagrindinį prizą laimėjo VU komanda „Blistara“. Jie modifikavo įprastą tarą, papildė ją maža baterija ir šviesą skleidžiančiu diodu, taip suteikdami buteliui švytėjimo efektą. Antrąją vietą užėmė unikalią idėją pasiūliusi komanda „B4“. Jie sukūrė „Stiliaus veidrodį“ – naujausių technologijų kūrinį, pritaikytą drabužių parduotuvėms. Tai veidrodžio, skystųjų kristalų ekrano ir kompiuterinės sistemos kombinacija, kuri leidžia realiu laiku projektuoti žmogaus atvaizdą su pasirinktu drabužiu. Trečioji vieta atiteko komandai „LaIn“, sukūrusiai krepšį-staliuką nešiojamajam kompiuteriui. Jis kompaktiškas, nes krepšys lengvai paverčiamas staliuku: tereikia jį atsegti ir, išėmus kompiuterį, atlenkti viduje esančias kojeles. Apvertus krepšys virsta patogiu staliuku kompiuteriui pasidėti.
Profesionaliausiai rinkos tyrimą atliko ERASMUS studentų komanda „G2F“. Apdovanojimas už geriausią paskirstymo strategiją atiteko komandai. „Žalieji“. Jie taip pat profesionaliausiai nustatė kainą. Šiai komandai dar įteikta padėka už geriausią lauko ir televizijos reklamą. Geriausio stendo ir komandos reprezentacijos nominacijoje apdovanota komanda „Market Hunters“. Lankytojus labiausiai sužavėjo komanda „Reklamika“, kuriai atiteko „Liaudies balso“ prizas. Geriausios reklaminės kampanijos nominacijoje trečią vietą užėmė „Žalieji“, antrąją – „Unique“, o pagrindinis šios nominacijos apdovanojimas atiteko komandai „Oksi2s“. Padėka už geriausią internetinę reklamą buvo įteikta komandai „Unknown Artists“, o už geriausią spaudos reklamą – „Oksi2“. UAB „Ditmos projektai“ nusprendė, kad geriausią marketingo idėją jų produktui pateikė „Žemyn galva“. „Švyturys – Utenos alus” geriausiais pripažino komandą „Metidė“. Jie taip pat skyrė paskatinamąjį prizą komandai „Kitoks taškas“. Komanda „nou.hauTM“ sukūrė geriausią marketingo idėją „Acme“ produktui. „Dvarčionių keramika“ savo apdovanojimą įteikė komandai „Mažasis hadronų lėtintuvas“, geriausiai modifikavusiai plyteles. Įmonė „Hronas“ nusprendė, kad originaliausią lango idėją pateikė komanda „BIGSTUD“. Kūrybiškiausia ir žaismingiausia komanda pripažinta „Kitoks taškas“.
Komentarų nėra. Būk pirmas!